کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیش از 90 درصد بخش غربی موصل آزاد شد

ادامه درگیری‌ها در موصل با داعشیان

24 ارديبهشت 1396 ساعت 11:16

گروه بين الملل: حیدرالعبادی به مقر فرماندهی عملیات مشترک رفت و وزیر دفاع عراق نیز به همراه معاون الحشدالشعبی از محور غربی بازدید کرد. هم اکنون نبرد سختی در اطراف القیروان در غرب نینوا جریان دارد و از موصل نیز خبر رسیده که بیش از 90 درصد بخش غربی این شهر آزاد شده و تا پیش از ماه رمضان این شهر بطور کامل آزاد خواهد شد.


به گزارش ایرنا، العبادی نخست وزیر عراق با حضور در مقر فرماندهی عملیات مشترک و برگزاری یک جلسه با فرماندهان عملیاتی ، در جریان روند پیشروی ها در بخش غربی موصل قرار گرفت.بخش رسانه ای دفتر العبادی در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده که العبادی دستوراتی در خصوص عملیات صادر کرده و در ضمن بر حفظ جان و تامین امنیت شهروندان و غیرنظامیان تاکید کرده است. فرماندهان میدانی با تاکید براینکه تاکنون بیش از 90 درصد بخش غربی موصل آزاد شده ، گفته اند که کار بخش غربی موصل تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان تمام خواهد شد و این شهر بطور کامل در اختیار نیروهای عراقی قرار خواهد گرفت.

طی روزهای اخیر با پاکسازی محله های سه گانه الهرمات و نیز 30 ژوئیه ، گروه تروریستی داعش در یکی دو محله و در نوار باریکی از بخش غربی محاصره شده است و تنها چند محله از جمله 17 ژوئیه و الحدباء و مسجد نوری (مسجدی که ابوبکر البغدادی در آن اعلام خلافت کرد)، باقی مانده است. از طرفی عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق نیز روز شنبه به غرب استان نینوا ، منطقه ای که از پنجشنبه شب محل درگیری های شدید میان نیروهای الحشدالشعبی با گروه تروریستی داعش است، رفت و با ابومهدی المهندس قائم مقام تشکیلات الحشدالشعبی به بازدید از منطقه عملیاتی و روند عملیات جاری پرداخت.

وی به دنبال بازدید از منطقه غرب تلعفر ، به خبرنگاران گفت که از هماهنگی خوب میان ارتش و الحشدالشعبی در عملیات جاری رضایت دارد.عملیات آزادسازی بخش القیروان، حدفاصل تلعفر و البعاج، در فاصله کمتر از 45 کیلومتری مرز سوریه، از شامگاه پنجشنبه آغاز شد و نیروهای الحشدالشعبی با حمایت هوانیروز ارتش عراق موفق شدند تا پایان روز جمعه بیش از 10 روستا و منطقه اطراف القیروان را آزاد کنند.نیروهای الحشدالشعبی بعد از ظهر شنبه ،عملیات ورود به شهر القیروان را آغاز کردند و به گفته منابع امنیتی ، هم اکنون درگیری های سنگینی در اطراف این بخش جریان دارد.نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند راه های امدادی و مواصلاتی داعش را از این بخش به سمت البعاج و مرز سوریه در غرب و تلعفر در شرق منطقه قطع کنند.


کد مطلب: 130045

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/130045/ادامه-درگیری-ها-موصل-داعشیان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir