به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۳۰۷۱۰
جام جهانی زیر 20 سال کره‌جنوبی

تیم ملی ایران بازی2-0 برده را 4-2 باخت!

تیم ملی ایران بازی2-0 برده را 4-2 باخت!
گروه ورزشی: تیم فوتبال جوانان ایران در ادامه دیدارهای گروه سوم جام جهانی زیر 20 سال کره‌جنوبی به مصاف زامبیا رفت و در دیداری که از ساعت 12:30 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه جام جهانی ججو آغاز شده بود، با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد!

رضا شکاری (7 و 49 - پنالتی) برای ایران گلزنی کرد و گل‌های زامبیا را ساکالا (54)، اِم‌وپو (59)، باندا (65) و داکا (71) به ثمر رساندند. ساکالا در دقیقه 50 این مسابقه از داور بازی کارت زرد دریافت کرد. نیما میرزازاد، علی شهسواری، مهران درخشان‌مهر، نیما طاهری، محمد سلطانی‌مهر (عارف غلامی - 68)، محمدمهدی مهدی‌خانی (امیر روستایی - 80)، رضا شکاری، رضا جعفری (مهدی قائدی - 72)، ابوالفضل رزاق‌پور، امید نورافکن و عارف آقاسی در این دیدار برای ایران بازی کردند. زامبیا با این پیروزی 6 امتیازی شد تا به عنوان اولین تیم گروه سوم به مرحله حذفی صعود کند. دیگر دیدار این گروه از ساعت 15:30 بین کاستاریکا و پرتغال برگزار می‌شود. هر دو در بازی‌های اول شکست خورده بودند. تیم ایران هم که در بازی قبل یک بر صفر از سد کارستاریکا گذشته بود 3 امتیازی است در سومین بازی خود روز شنبه آینده باید به مصاف پرتغال برود و برای صعود از گروه تلاش کند.

شرح بازی:
 
ملی پوشان کشورمان پس از برتری دو گله خود نتوانستند در برابر حریف مهم خود به پیروزی برسند و در نهایت بازی دوم خود را با شکست پشت سر گذاشتند. 
 
بازی با حملات جوانان کشورمان آغاز شد و پس از از دست رفتن یکی دو موقعیت توانستند به گل اول بازی دست پیدا کنند، جوانان ایران که خیلی زود به گل رسیدند تا میانه های نیمه اول نبض بازی را در دست داشتند و با به دست آوردن میانه میدان هر چند فرصت جدی روی دروازه حریف ایجاد نکردند اما مانع از ایجاد فرصت روی دروازه خود نیز شدند. اما از میانه های نیمه تیم آفریقایی فشار خود را روی دروازه ایران آغاز کرد اما موفق نشد دروازه ایران را باز کند. 
 
اما در نیمه دوم بازهم جوانان ایران حملات را روی دروازه حریف آغاز کردند و باز هم خیلی زود موفق شدند به گل برسند و پیروزی خود را پررنگ تر کردند، این نتیجه تا دقیقه 55 پیش رفت اما از آن دقیقه به مدت 10 دقیقه  توفان زامبیایی ها آغاز شد و آنها موفق شدند دو بار دروازه ایران را باز کنند و بازی را به تساوی بکشانند، آفریقایی ها که شکاف بین مدافعان ایران را به خوبی پیدا کرده بودند و ضعف مدافعان ایران در پوشش بازیکن شوت زن پشت محوطه جریمه را فهمیده بودند توانستند دو بار دیگر گلزنی کنند تا با برتری کامل بازی را به اتمام برسانند. 
 
حملات بازیکنان ایران در دقایق پایانی نیز دیگر سودی برای این تیم نداشت تا جوانان کشورمان برای صعود از گروه سوم، نیاز به کسب امتیاز در بازی سوم برابر پرتغال داشته باشند.
 
شرح گل‌ها:
ایران 1 زامبیا 0(دقیقه 7، رضا شکاری): مهاجم تیم ملی توانست موقعیت از دست رفته خود در دقیقه دوم را جبران کند و دروازه حریف را باز کرد، او با اشتباه گلر آفریقایی صاحب توپ شد و توانست با حرکتی دیدنی گلر را از پیش رو بردارد و اولین گل ایران را به ثمر برساند.
 

 
ایران 2 زامبیا 0 (49، رضا شکاری): هجوم ملی پوشان ایران با حرکت زیبای نورافکن درون محوطه آفریقایی ها ادامه یافت و مدافع آفریقایی مجبور به خطا روی این بازیکن شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد و رضا شکاری پشت این ضربه ایستاد و موفق شد برخلاف جهت حرکت دروازه بان زامبیایی  درون دروازه حریف را باز کند .
 

 

 
ایران 2 زامبیا 1(دقیقه 54، جونیور ساکالا) : ارسال زیبای کاپیتان زامبیا از درون زمین خودی روی خط محوطه جریمه ایران فرود آمد و ضربه سر بازیکن این تیم توپ را با ساکالا رساند وی نیز با حرکت زیبای خود مدافع ایران جا گذاشت و با ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد.
 

 
ایران 2 زامبیا 2(دقیقه 59، اسنوک میوپو): ملی پوشان ایران تنها دقایقی پس از باز شدن دروازه خود، باز هم اسیر یک شوت شدند و ضربه مهاجم زامبیا از پشت محوطه جریمه به زیبایی وارد دروازه ایران شد.
 
ایران 2 زامبیا 3 (دقیقه 65، امانوئل باندا): در این دقیقه شوک به تیم ملی ایران وارد شد و به هم ریختگی مدافعان ایران کار دست تیم ملی داد، ارسال زامبیایی ها پس از دو بار دفع میرزازاد با ضربه سوم از بین مدافعان ایران درون دروازه جای گرفت. 
 
ایران 2 زامبیا 4(دقیقه 72، داکا): بازیکنان زامبیا موفق شدند باز هم دروازه ایران را از روی شوت راه دور باز کنند، آنها که متوجه ضعف ایران در شوت راه دور شدند در این دقیقه با شوتی زیبا توپ را به کنج دروازه ایران فرستادند.
 
بهترین بازیکن:
جونیور ساکالا مهاجم زامبیایی ها را می توان بهترین بازیکن این دیدار دانست، او که یکی از گل های تیمش را در این دیدار به ثمر رساند بارها با حرکات خود مدافعان ایران را به هم ریخت و توانست با اثرگذاری بالای خود موجبات پیروزی تیمش را فراهم کند.
 
اتفاق ویژه:
ملی پوشان کشورمان در صورتی که می توانستند از این بازی امتیاز بگیرند یکی از اصلی ترین امیدهای صعود محسوب می شدند، آنها حتی از حریف قدرتمند خود نیز با دو گل پیش افتادند اما عجیب بود که نه تنها موفق نشدند از گل های خود دفاع کنند که چهار بار نیز دروازه خود را باز شده دیدند. البته ملی پوشان ایران هنوز امید به صعود از گروه خود دارند.