به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۱۳۰۷۱۲

ناطق‌نوری، علت استعفایش را توضیح داد

گروه سیاسی: سایت شفقنا نوشت: حجت الاسلام ناطق نوری درباره علل کناره گیری اش از مسئولیت دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب توضیحاتی ارائه کرد.
 
ناطق نوری در پاسخ به این سوال که درطول روزهای گذشته شاهد خبری در مورد کناره گیری جنابعالی از مسئولیت دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بودیم. آیا مایل هستید در مورد اصل این خبر و در صورت صحت؛ علت آن، توضیحاتی را بیان بفرمائید؟ توضیح داد: بنده افتخار این را داشته ام که از همان روزهای نخستین رهبری معظم له و در طول ۲۸ سال ، مورد اعتماد ایشان و در خدمتشان باشم و همینطور در خدمتت مردم بی پناهی  که رهبری نظام را آخرین ملجاء و پناه خود می یافتند . درر طول این مدتِ  قریب به سه دهه؛ به لطف خدای متعال و به شهادت آمار و همچنین  اظهار خرسندی های رهبری معظم انقلاب ، کارنامه دفتر بازرسی، کارنامه درخشانی است.

و اما در ارتباط با موضوع کناره گیری بنده از این مسئولیت، باید عرض کنم به هر صورت بنده شخصاً خواه ناخواه وجهه سیاسی دارم و نمی توانم در برابر وقایع و حوادث سیاسی کشور، چه به لحاظ تکلیف شرعی و چه از نظر وظیفه ملی و انقلابی، بی تفاوت باشم. ناطق نوری گفت: از طرف دیگر به هر حال این یک واقعیت است که  تعارض حقیقی بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت های انتسابی  به رهبری و حفظ جایگاه دفتر ایشان وجود دارد که علی القاعده می بایست مبرای از گرایشات متداول سیاسی باشد، فلذا این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی تفاوت نباشم و با دست باز تر بتوانم حرکت کنم  و هم اینطور نباشد که رفتار های سیاسی فردی چون بنده، موجبات القاء شبهه جانب داری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص  را در اذهان فراهم کند. به هر تقدیر بنده کما فی السابق سرباز انقلاب و در خدمت رهبری معظم آن خواهم بود. امیدوارم این انقلاب که میراث با ارزش امام خمینی ( ره ) و حاصل تلاش ها و فداکاری های بی دریغ  و بی شمار این ملت بزرگ است با هدایت و درایت رهبری فرزانه انقلاب آن، به سر منزل مقصود برسد.