به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۱۳۷۰۵۹
اظهارات تند در صحن عمومی سازمان ملل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

ترامپ: ایران، پول نفت را صرف حزب‌الله لبنان می‌کند

برجام، بدترین توافقنامه در طول تاریخ آمریکاست
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ در صحن عمومی سازمان ملل در سخنان تندی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران مدعی است که می‌خواهد با فروش منابع نفتی‌اش برای مردم کشورش شرایط بهتری فراهم کند اما عملا پولی که به دست می‌آورد صرف تغذیه حزب‌الله می‌کند.
ترامپ: ایران، پول نفت را صرف حزب‌الله لبنان می‌کند
رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: این قدرت را داریم که دنیای بهتری بسازیم و اجازه نمی دهیم دولت های خودکامه ارزش های ما را متزلزل کنند. رژیم های خودکامه و یاغی که در سازمان ملل هم نماینده دارند، ما را تهدید می کنند. ترامپ گفت: به عنوان رئیس جمهور آمریکا؛ کشورم را بر همه چیز مقدم می دانم. وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین دوست جهان بوده و برای دوستانش نیز شریک خوبی خواهد بود، مدعی شد: ملت ما برای آزادی خود و آزادی بسیاری از کشورهای جهان بهای زیادی را پرداخت کرده است. رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکا از خونبارترین جنگ ها در جهان پیروز بیرون آمده است.  ترامپ تاکید کرد: باید تهدیداتی که در برابر استقلالمان قرار دارد را از اوکراین تا دریای چین جنوبی را دفع کنیم. وی با بیان اینکه گروهی از حکومت های کوچک در جهان قرار دارند که به حقوق مردم خود نیز احترام نمی گذارند، گفت: رژیم کره شمالی مسئول گرسنگی مردمش است. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه این کشور مسئول شکنجه زندانیان است، ادامه داد: ما شاهد ترور برادر رهبر کره شمالی بودیم.
 
 ترامپ با بیان اینکه ادامه برنامه هسته ای و موشکی کره شمای صلح و ثبات را به مخاطره انداخته است، تصریح کرد: آمریکا صبر زیادی را به خرج داده است؛ اما برای دفاع از شرکائش وارد عمل خواهد شد. وی با بیان اینکه سازمان ملل برای همین است که نیازی به گزینه های نظامی نباشد، گفت: کره شمالی باید بفهمد که زمان خلع سلاح هسته ای فرارسیده است. چین و روسیه نیز همراه با سایر اعضای شورای امنیت در برابر کره شمالی همراهی کردند. رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که در برابر رژیمی که مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را شعار می دهد، ایستاد، مدعی شد که قربانیان حکومت ایران مردمش هستند.
 
وی درباره بحران سوریه گفت: استفاده بشار اسد از تسلیحات شیمیائی علیه مردمش روان هر فردی را آزده کرد؛ به همین دلیل آمریکا به سوریه حمله موشکی کرد. رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: می توانیم 10 برابر هزینه هر آواره سوری را در وطنش برای وی هزینه کنیم! معتقدم به جای اینکه مهاجران به کشور ما بیایند، میتوانیم هزینه کنیم که آنها به کشورشان بروند و آنجا را بسازند. از طریق برنامه هائی می توانیم به سایر کشورها در برابر بیماری ها و مشکلات کمک کنیم! ترامپ همچنین در سخنان خود از دبیرکل سازمان ملل برای درک لزوم تغییر در ساختار این نهاد تشکر کرد.

وی اظهار داشت: مایه شرمساری زیادی برای سازمان ملل است که کشورهائی با سابقه بد حقوق بشری در کرسی های حقوق بشری آن تکیه زده اند. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به عدم لغو تحریم های کوبا تا زمان اعمال اصلاحات در این کشور، عنوان کرد: دیکتاتوری مادورو کشوری را به ورطه شکست و تباهی کشانده است. وی با مردم خود می جنگد. مردم این کشور در حال گرسنگی هستند و این کشور در حال ویرانی است. ما نمی توانیم بیکار ایستاده و تماشا کنیم. هدف ما کمک به مردم ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی است. ترامپ با بیان اینکه آمریکا گام های زیادی را برای پاسخگو دانستن ونزوئلا در برابر اقداماتش به انجام رسانده است، گفت: از همه کشورهای می خواهم تا آمادگی بیشتری را برای مواجهه با بحران کنونی برای بازگرداندن آزادی سیاسی و دموکراسی داشته باشند. آمریکا در کنار همه افرادی است که در برابر این رژیم هستند. وی با بیان اینکه به دنبال تعامل با همه دنیا هستیم، تاکید کرد: هرگونه توافق و معامله ای میان آمریکا با سایر کشورها باید عادلانه باشد.

درباره ایران
ترامپ گفت: «وقت آن فرا رسیده که ملل دنیا با یک رژیم خطرناک دیگر هم مقابله کنند؛ رژیم دیگری که آشکارا از کشتار جمعی سخن می‌گوید، وعده مرگ آمریکا و نابودی اسرائیل می‌دهد. حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را پشت نقابی از دموکراسی دروغین پنهان می‌کند.»
وی در ادامه این ادعاها اضافه کرد: «حکومت ایران، یک کشور ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.»
ترامپ مدعی شد: «رنج‌دیده‌ترین قربانیان سران ایران، در واقع مردم خود این کشور هستند. حکومت ایران به جای استفاده از منابعش برای ارتقا زندگی مردم، سودهای نفتی را صرف تأمین مالی حزب‌الله و سایر تروریست‌هایی می‌کند که مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند و به همسایگان صلح‌جوی عرب و اسرائیلی‌شان حمله می‌کنند.»
وی اضافه کرد: «این ثروت که در حقیقت متعلق به مردم ایران است، همچنین برای حمایت از بشار اسد، شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی یمن و تضعیف صلح در سراسر خاورمیانه صرف می‌شود.»
ترامپ گفت: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت جنایتکار همزمان با ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد.»
وی سپس به موضوع توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) پرداخت و گفت: «و اگر توافقی در انتها پوششی برای ساخت یک برنامه هسته‌ای [برای ایران] فراهم آورد، ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم.»
ترامپ گفت: «توافق هسته‌ای ایران یکی از بدترین و یک‌سویه‌ترین توافقاتی است که ایالات متحده تا کنون وارد آن شده است. به کلام صادقانه، این توافق مایه شرمساری برای ایالات متحده است.»
وی اضافه کرد: «وقت آن است که تمام جهان همراه شده و از ایران بخواهند به تعقیب مسیر مرگ و نابودی پایان دهد.»
ترامپ گفت: «وقت آن است که این حکومت، تمامی آمریکایی‌ها و شهروندان سایر کشورهایی که ناعادلانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند. و فراتر از همه اینکه حکومت ایران بایستی حمایت از تروریست‌ها را متوقف کرده و خدمت‌رسانی به مردم کشور خودش و احترام به حق حاکمیت همسایگانش را آغاز کند.» 
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه درباره ونزوئلا هم صحبت کرد. وی گفت که مشکلات موجود در این کشور نه از اجرای ضعیف سوسیالیسم، بلکه از اجرای موشکافانه آن ناشی شده است.

آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۲۸ ۲۳:۲۴
مردم ایران تبریک تبریک !!! این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است .ترامپ احمق رسما در جلوی چشم همه نماینده های جهان اعلام کرد این آمریکاست که ناقض برجام است و این از لحاظ سیاسی یک مدرک بسیار بسیار مستند و معتبر برای تیم دیپلماسی ایران است حالا به قدری که خروج آمریکا از برجام می تواند برای ایران مفید باشد خود برجام نمی تواند... چون آمریکا منزوی خواهد شد برای همیشه.ترامپ مچکریم گل به خودی زدی خخخخخخ باید درس سیاست میخوندی آقای ترامپ برو سراغ همون بنگاه املاکت خخخخ (355561)
محمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۲۹ ۰۷:۲۶
اولا به ترامپ چه مربوط؟ دوما اگه کمکی هم هست خودش باکاراش باعثشه و چکار میتونه بکنه (355562)
۱۳۹۶/۰۶/۲۹ ۱۲:۱۱
جناب ترامپ فشار به دولت و ملت ایران به بهانه فلسطین سوریه بحرین یمن عراق میانمار کشمیر و... ظلم به ایران است (355568)