به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۳۷۲۸۸

​سوال مهم زیباکلام از اصولگرایان

گروه سیاسی: اصولگرایان بخش مهمی از جامعه را تشکیل میدهند که با ساختار منسجمی به فعالیت های سیاسی و فرهنگی می پردازد، در این بین سئوالی اساسی از تشکل های اصولگرای وجود دارد که چرا تنها دغدغه این جناح که حامی ارزش ها هستند، بیرون بودن موی زنان جامعه است و تنها معضل و مشکل جامعه را در بدحجابی و برگزار نشدن کنسرت و نرفتن زنان به استادیوم ها می دانند؟"
​سوال مهم زیباکلام از اصولگرایان
در همین رابطه صادق زیباکلام در گفتگو با سایت روزنو با طرح این موضوع که اصولگرایان به ندرت در تجمعات اعتراضی که روبروی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور به راه می‌اندازند، اعتراضی به فساد مالی گسترده در بخش‌هایی از جامعه داشته‌اند، می‌گوید: چرا آنها در جمع تجمع کنندگان مال باخته موسسات مالی که پول ملت را به یغما برده‌اند حاضر نشده‌اند؟ یا چرا یک بار تجمعات آنها در اعتراض به حقوق عقب مانده کارگران کارخانه‌های مختلف که شاید بالغ بر ۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند نبوده است؟ اصولگرایان به راحتی می‌توانند مجوزهای لازم برای هر تجمعی را دریافت کنند اما در این فرصت به دست آمده حتی یکبار تجمعی اعتراضی مربوط به پول‌ها و دلارها و دکل‌های نفتی گم شده نداشته‌اند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه چرا تنها صدای اصولگرایان برای بدحجابی بلند می‌شود ولی در برابر صدها فساد دیگری که در جامعه مانند موریانه در حال خوردن جامعه است صدایتان قطع است، می‌افزاید: مگر آنها دغدغه ارزش‌های انقلاب را ندارند، ارزش‌ها در این سرزمین با بیرون بودن تار موی زنان و برگزاری ۴ کنسرت از بین نمی‌رود، بلکه ارزش‌ها با دروغ، با فساد اداری و مالی، با رانت و با باند بازی، با اجرا نشدن قانون دچار مشکل می‌شود.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به این موضوع که بنده دغدغه‌هایی را که از سوی نهادها و تشکل‌های اصولگرا مطرح می‌شود را به رسمیت می‌شناسم و به عنوان خواسته‌هایشان درک می‌کنم، خاطر نشان می‌کند: اما سوال اساسی این است که حضرات بزرگوار اصولگرا در اعتراض به روند و عمل زمین خواری و هزار رانت دیگر که گاهی توسط افرادی که گاهی منصبی هم در اختیار دارند رخ می‌دهد حاضرند تا در جلوی دادسراها تجمع اعتراضی برگزار کنند؟ به واقع باید گفت که شاهد آن هستیم خون عزیزان اصولگرای ما در فسادهای گسترده‌ای که در نهادهایی که به هیچ جا هم پاسخگو نیستند خیلی کم به جوش می‌آید.
مرجع : روز نو