به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۳۷۲۹۲
​در جریان تذکری مطرح شد؛

مطهری: همه مردم حق اعتراض دارند

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس درباره نحوه برخورد با کارگران معترض گفت: حق اعتراض در قانون اساسی، نه‌تنها برای کارگران؛ بلکه برای همه مردم منوط به عدم مخالفت با احکام اسلامی و مسلحانه نبودن محفوظ است و نباید از این اعتراض جلوگیری شود.
مطهری: همه مردم حق اعتراض دارند
علیرضا محجوب در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با انتقاد نسبت به نحوه برخورد با کارگران معترض اراک اعلام کرد: براساس قانون اساسی و مواد ۱۴۱ و ۱۴۲ قانون کار، کارگران اجازه اعتراض در محیط کاری‌شان را دارند و باید به مطالبات آنها پاسخ داده شود. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس نحوه برخورد با کارگران معترض ۲ شرکت آذرآب و هپکو درست نبوده است؛ چرا که مطالبه این کارگران پرداخت حقوق معوقه‌شان است. عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: سوال این است که آیا کارگران حق بیان آزادانه اعتراض و مطالباتشان را ندارند؟! حال آن‌که این آزادی در قانون کار برای اعتراض کارگران تصریح شده است.

دبیرکل خانه کارگر یادآور شد: درخواستم از هیات رییسه مجلس و دیگر مسئولان این است که رسیدگی به این موضوع و احترام به حقوق کارگران را مورد توجه جدی قرار دهند. محجوب همچنین تصریح کرد: نباید با اهانت و توهین با کارگر برخورد شود. هیچ‌کس حق ایجاد مزاحمت برای کارگران معترض را ندارد. علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در واکنش به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: حق اعتراض در قانون اساسی، نه‌تنها برای کارگران؛ بلکه برای همه مردم منوط به عدم مخالفت با احکام اسلامی و مسلحانه نبودن محفوظ است و نباید از این اعتراض جلوگیری شود. نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر وارد بودن این تذکر خاطرنشان کرد: قطعاً مسئولان تذکر شما را شنیده و عمل خواهند کرد.
مرجع : ایلنا