به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۳۷۳۰۶

پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما

گروه فرهنگی: فیلم هالیوودی «آن» که با اقتباس از رمان استفن کینگ ساخته شده است، به پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما تبدیل شد. داستان فیلم در مورد دلقکی کودک‌خوار است.
پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما
فیلم ژانر وحشت «آن» با فروش ۲۳۶ میلیون دلار تنها در دو هفته در ایالات متحده پرفروش‌ترین فیلم ژانر وحشت شناخته شد.تا قبل از این فیلم رکورد پرفروش‌ترین فیلم ژانر وحشت سینما مربوط به فیلم ترسناک کلاسیک «بی‌رحم» محصول سال ۱۹۷۳ بود.البته برتری فروش فیلم «آن» نسبی است چون اگر میزان فروش و تورم نرخ بلیت از سال ۱۹۷۳ نسبت به ۲۰۱۷ محاسبه شود، فیلم «بی‌رحم» همچنان پرفروش‌ترین فیلم وحشتناک خواهد بود! از سوی دیگر فیلم «آن» هنوز اکرانش در سالن‌های سینما به اتمام نرسیده و با صدر نشینی در جدول باکس‌آفیس همچنان بر فروش فوق‌العاده خود خواهد افزود. این فیلم با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری ساخته شده است.

مجله فوربس پیش‌بینی کرده که فیلم «آن» تا آخرین تاریخ اکرانش حدود ۳۱۳ میلیون دلار فروش خواهد داشت. چنانچه این پیش‌بینی درست از آب درآید این فیلم همچنین در فروش بین‌المللی از فیلم «بی‌رحم» که رکورددار فروش جهانی برای یک فیلم ترسناک است نیز شکسته خواهد شد.بر اساس این گزارش، رمان «آن» نوشته «استفن کینگ» درباره هفت کودک است که در شهر کوچکی با یک قدرت ماوراءالطبیعه شیطانی رو به رو می‌شوند و در قالب یک دلقک ترسناک به نام «پنی وایز» ظاهر شده است.«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ داستان کوتاه و حدود ۶۰ رمان در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. کتاب‌های او از دهه ۱۹۷۰ تاکنون ۳۵۰ میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته‌اند. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت.