به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۲۲:۲۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۳۸۴۹
در مناظره ۷ چه گذشت؟ واكنش مدیر شبکه۳

الفاظ ركيك عضو خانه بدلي سينما به سينماگران!

گروه هنري: برنامه «هفت» شامگاه ديشب جمعه در مناظره‌ای که برای دقایقی به توهین و افتراي يكي از حاضران كه عضو تشكل بدلي خانه سينما موسوم به خانه سينما2 است به اهالي سينما به برخی سینماگران غایب در برنامه انجامید، با تذکر مدیر شبکه سه همراه شد.
الفاظ ركيك عضو خانه بدلي سينما به سينماگران!
برنامه شامگاه گذشته «هفت» که با حضور حسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده سينما و از حاميان شمقدري خانه سينماي بدلي، و همچنين همایون اسعدیان، کارگردان و رییس کانون گارکردانان و عضو خانه سينما برگزار شد، دچار حواشی و اختلافاتی شد که مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه سه را وادار به هشدار کرد. برنامه شامگاه گذشته «هفت»، تا دو بامداد به طول انجامید و مدیر شبکه سه سیما در پی برخی صحبت‌های میهمانان، به واسطه‌ی مجری برنامه (محمود گبرلو) از مناظره‌کنندگان تقاضا کرد که توهین و افترایی نسبت به دیگران در برنامه انجام نشود. گبرلو نیز بارها از دو طرف خواست که با احترام، بحث کارشناسی را پیش بگیرند و در چندین نوبت به سخنان حسین فرح‌بخش که درباره‌ی دیگر سینماگران و حتی وزیر ارشاد مطرح شد، انتقاد کرد.

گبرلو همچنین استفاده از کلماتی مانند فتنه و ... را برای سینماگران مناسب ندانست. مجری «هفت» همچنین در پایان اعلام کرد که این برنامه آماده‌ی حضور افرادی است که نامشان در مناظره‌ی شامگاه جمعه از سوی مهمانان برده و نسبت‌هایی به آنان الصاق شد. گفتني اينكه در برنامه ديشب، حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما که عضو تشکل موسوم به خانه سینمای دو است، در ابتدای مناظره هیات مدیره خانه سینما و برخی از سینماگران همسو با آن را با منافقان مقایسه کرد!

او گفت که سالگرد عملیات مرصاد نزدیک است، رفتار برخی از آقایان شبیه رفتار منافقان است. آن ها در شرایطی سنگ ۴هزار سینما گر عضو خانه سینما را به سینه مي‌زنند که خود با استفاده از امکانات یک نهاد دیگر پول‌هاي میلیاردی در مي‌آورند و زمینه بیکاری بسیاری از سینماگران را فراهم مي‌کنند. او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به شعبان بی مخ و رفتار او در دهه ۳۰ و ۴۰ گفت که ما شعبان بی مخ را ندیدیم و از زبان بزرگترها در مورد او شنیدیم، اما در تجمع سینماگران مقابل خانه سینما دیدیم که آقای برزیده مثل شعبان بی مخ رفتار کرد. او ادامه داد: ما نمی دانستیم که آقای برزیده کشتی کج هم کار مي‌کنند، ایشان جفت پا مي‌زدند به در خانه سینما که یادآور رفتار شعبان بی مخ بود!

اسعدیان اما خطاب به گبرلو مجری برنامه «هفت» گفت که ما امشب آمده ایم تا در مورد مسائل چند هفته اخیر صحبت کنیم. در مورد راه اندازی خانه سینما و مسائل مربوط به آن بارها در همین برنامه چه زمان آقای جیرانی و چه زمان شما صحبت شده است. صحبت‌هاي تند حسین فرحبخش در برنامه «هفت» با واکنش مدیر شبکه سه سیما و محمود گبرلو مجری برنامه هفت مواجه شد.

محمود گبرلو در بین مناظره همایون اسعدیان (مدافع خانه سینما)و حسین فرحبخش(مخالف خانه سینما) خواست که در ادامه بحث از تهمت زدن به اعضای هیات مدیره که در این برنامه حاضر نیستند و نمی توانند از خودشان دفاع کنند، پرهیز شود. فرحبخش هم در پاسخ گفت که من تهمت نمی زنم، واقعیت ها را بر اساس اطلاعات و مدارکی که دارم مي‌گویم.

گبرلو گفت که آقای زین الدین مدیر شبکه سه هم تماس گرفته اند و خواسته اند که در این مناظره به افراد دیگر تهمت زده نشود. همایون اسعدیان در پاسخ به صحبت‌هاي حسین فرح بخش گفت کسانی که در مقابل خانه سینما تجمع کرده بودند، شعبان بی مخ نبودند، بزرگان سینمای ایران بودند.

او که به عنوان مدافع خانه سینما در این برنامه حاضر شده بود، گفت: برخورد پلیس با ما در تجمعی که برگزار شد، خیلی محترمانه تر از برخوردی است که شما آقای فرحبخش با ما دارید. او با اشاره به جام زهری که سقراط به خاطر قانون در دوران باستان نوشید، افزود: از آن موقع تاکنون واژه قانون حرمت دارد، اما ما این واژه را لوث و بی مزه کرده ایم.

او خطاب به کسانی که معتقدند تجمع سینماگران مقابل خانه سینما قانونی نیست، گفت: معلمان هم وقتی با مشکل صنفی مواجه می‎شوند، مي‌روند مقابل مجلس و تجمع مي‌کنند. تجمع کردن به شرط نداشتن سلاح بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی ندارد.

این کارگردان سینمای ایران تاکید کرد: رفتارهای سیاسی و سلیقه ای خود را نباید با واژه قانون توجیه کنیم و مسائل قانونی را غیر قانونی جلوه دهیم. فرحبخش هم در پاسخ گفت که منظورش همه افراد حاضر در تجمع نبوده و روی سخنش با فرد خاصی بوده است. او ادامه داد: من با بسیاری از این کارگردانان کارکرده ام. مجری برنامه «هفت» هم خطاب به فرحبخش گفت: آقای برزیده هم از کارگردانان محترم سینمای ایران هستند.

۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۲۵
" تجمع کردن به شرط نداشتن سلاح بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی ندارد "

چه جالب! اصن منعی نداره.چی ؟ دووشواری ؟ ما دووشواری نداریم.اینجا آزادی در حال فورانه (93194)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۵۶
آزادی بیان داریم اما آزادی پس از بیان نه (93300)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۰:۱۸
خيلي باحال بود . (93499)
حسین
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۲
اصلا این اقا بویی از ادب و فرهنگ برده بود متاسفم برات آقای فرحبخش ÷÷ (93316)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۷:۵۵
فصل سوم قانون اساسی همینو نوشته (93378)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۰:۱۸
نوشته باشه مهم عمل كردن بهشه ! (93500)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۰:۲۶
خوب آره دیگه. عین جمله قانون اساسی اینه: "تظاهرات بدون حمل سلاح به شرطی که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است." ولی متاسفانه اجرا نمیشه.

حالا یه چیز جالب بهتون بگم: اگه برید متن مذاکرات خبرگان قانون اساسی رو تو روزی که راجع به این بند مذاکره میکردند بخونید، متوجه میشید که تا چه حد قانونگزاران ما میخواستن آزادی سیاسی و اجتماعی تو ایران وجود داشته باشه.
مثلا اول قرار بود کلمه مسالمت آمیز تو این بند قید بشه. ولی یه سری از خبرگان اعتراض کردن که وجود این کلمه ممکنه باعث سوءاستفاده حکومت بشه. به این معنا که مثلا به بهانه آتیش زدن 4 تا لاستیک یا صدمه به اموال عمومی توسط عده ای اندک، به کل اجازه تظاهرات رو بگیرن و به مردم حق اعتراض ندن. برای این که راه این سوءاستفاده رو ببندن کلمه "مسالمت آمیز" رو حذف کردن و به جاش "بدون حمل سلاح" رو گذاشتن. یعنی تا این حد قرار بود کشور ما آزاد باشه. حتی یکی از خبرگان گفت: آقایان ما خودمون با تظاهراتهای ساختارشکنانه، آتیش زدن لاستیک و آسیب به اموال عمومی انقلابو پیروز کردیم؛ حالا بیایم خودمون قانون اساسی رو جوری وضع کنیم که به این بهانه ها حق تظاهرات رو از مردم بگیرن؟ (نقل به مضمون)

خلاصه این که قانون اساسی و افکار طراحانش کجا، برداشتها و تفسیرهایی که امروز از قانون اساسی میشه کجا!!!!!

البته این فقط مشتی نمونه خرواره...

........................... (93502)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۲۷
شریفی نیا، امین حیای، مسعود فراستی، فرج‌الله سلحشور، شمقدری و احمدی نژاد نام هایی شبیه هستند که فراموش نمی کنیم.

آقای حسین فرح‌بخش من شما را نمی شناسم ولی مراقب باشید شما هم به لیست بالا اضافه نشوید. (93195)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۱۴
فراستی رو از این قضیه جدا کن (93251)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۳۴
ضربه ای که فراستی منتقد نما به سینما زده کم از بقیه آقایان نیست. (93275)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۷
عالي بود (93265)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۸
واقعا حرف بجاي زدي در ضمن پروانه معصومي و ده نمكي رو هم تو ليستت اضافه كن (93268)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۰
به نظر منم فراصتی جزء اینا نیست
هست؟! آیا؟! (93310)
صص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۹:۰۳
اضافه شد رفت!!!!
ایضا اضافه کن داریوش ارجمند، اکبر عبدی (93406)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۱:۱۲
فکر کنم این مجری بی نمکه نجفی (صندلی داغ) هم باید بیاد توی لیست بدها (93512)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۴۳
اسعدیان من رو یای امثال بیژن زنگنه و ترکان میندازه در حوزه خودشون مافیا هستند
درود بر حسین فرح بخش (93201)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۱۳
تو هم ما رو یاد ح ش میندازی (93249)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۴
جواب ناشناس ۱۵:۱۳:۴۶
من یک شهروند عادی هستم که دوست دارم هیچ جایی عملکردها و باندهای مافیایی نباشه و مردمی باشه
ای کاش مردم یه ذره کسانی چون بیژن زنگنه رو میشناختن ای کاش ترکان (93261)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۳:۴۶
الان فرح بخش جز مردمه؟! (93486)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۵
ببخشید شما نویسنده کی هان؟ نیستید!!!!!!!!!!! (93325)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۸:۴۳
اینان بزرگوارانی هستند که همیشه متین و قانونمند صحبت و رفتار کرده اند. (93396)
آرش
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۱:۱۱
داداش مقتدایتان که این ادبیات رزا بنا نهاد سه هفته دیگه بیشتر نیست پس هرچی میتونی زور بزن تا زوردانت پاره بشه (93444)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۲:۰۱
معني مافيا رو هم فهميديم،اگه مافيا بودن كه الان اوضاشوت اين نبود و زورشون ب امثال شما ميرسيد مه اصلا مافيا و شبون بي مخ نيستيد!! (93455)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۲:۵۲
در مورد اقای ترکان هم بد شنیدم هم خوب... ولی خداییش زنگنه رو خیلی بی انصافیه ازش بد بگیم... خیلی از مخالفای جدی اش هم به درستی و تخصص این مرد اعتراف دارند... (93472)
احمد
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۵۱
ادبیات آقای فرحبخش واقعا قابل تامل بود ...
و باید تاسف خورد که همچین فردی در چنین برنامه ای تمام بزرگان سینما را به باد افترا میگیرد و تهمت هایی مثل رانت خواری و مخالفت برای گرفتن گرین کارد را به سرمایه های این مملکت می زند (93202)
محمد7الف
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۵۲
رفتار آقای فرح بحش واقعا شرم اور بود... که به نمایندگی از طرف مخالفان خانه ی سینما، ماهیت این افراد رو بخوبی نشون داد.. که هیچ بویی از فرهنگ نبردن/ (93203)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۰۰
ازین جماعت چیز دیگری هم سراغ دارید؟؟؟!! (93206)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۰۶
چطوره حمله به سفارتخانه ها کار شعبان بی مخ ها نیست ولی دفاع از یه محفل و انجمن صنفی و تلاش برای گرفتن حق مصداق شعبان بی مخیه؟ (93210)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۰۹
تا آخر برنامه رو ديدم و احساس شرم كردم از اينكه اين شخص هتاك و بي فرهنگ (‌ح.ف) هموطن من بوده و خواهد بود. تحريم تمام كارهايش توسط مردم كمترين لطف به ايشان خواهد بود. (93211)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۰
آیا این نشاندهند فرهنگ بالای شماست که میگید:
"هتاک بی فرهنگ"
شما هم که مثل فرح بخش هستید؟! (93256)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۳
برنامه ديشب ياد آور مناظره سال ٨٨ ميرحسين با احمدى نژاد بود. لطفا پيام اينجانب حذف نشود. (93213)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۴۰
کاملا ، هنر اخلاقی در برابر بی هنری و بداخلاقی! (93281)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۲
دقیقا (93314)
پریسا
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۵
من دیشب از وسطاش دیدم و واقعا متاسفم برای خودم و برای وطنم که امثال آقای فرح بخش سردمدارشن... (93319)
niko
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۰:۲۱
دقیقا" (93430)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۵
وقتي سياسيون و مذهبي‌هاي افراطي وارد سينما و ورزش بشوند نتيجه‌اش نه تنها پيشرفت نيست بلكه انجطاط فني و فرهنگش خواهد بود. (93215)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۹
عجب جماعتی هستند اینها... (93217)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۳۱
... واقعیت ها را بر اساس اطلاعات و مدارکی که دارم می گویم...!
میراث احمدی نژاد: بگم، بگم؟... (93221)
آذر
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۵۵
من دیشب این برنامه رو نتونستم تا آخر نگاه کنم چون آقای فرحبخش و حرفهای ایشان واقعا قابل تحمل نبود قلب آدم درد میگیرد که این جماعت چقدر راحت به دیگران تهمت می زنند ،خودرانماینده خدا و پیغمبر و مردم می دانند ،چرا کسی جلودار اینها نیست ؟ چرا به خاطر رفتار وگفتار ناشایستشون بازخواست نمی شن ؟ (93230)
حمید
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۴:۱۸
دقت کردین خیلی از تندروها ادب و نزاکت سخن گفتن ندارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (93235)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۳۰
واقعاااااااااااا همشون چون حرفي براي گفتن و دفاع ندارن يا توهين مي كنن يا مردم رو به سخره مي گيرن كه شرم اوره (93272)
صص
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۸
"ادب مرد به ز دولت اوست" (93246)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۱
چه عاشقانه گفت مير بزرگ (93257)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۹
مشرق: روحانی از خاتمی دلخور است!

دروغه مگه نه؟ (93247)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۲:۵۰
مشرق؟ تقریبا یه چیزی تو مایه های کیهان و شریعتمداریه... (93471)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۶:۰۳
مشرق از دل روحانی چطور خبر دار شده؟! (93546)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۱۱
از اون اول که اومد همرو بست به رگبار تهمت و افترا , اونایی که اومدن جلو خانه سینما میخوان گرین کارت آمریکاشونو تمدید کننو , منو یاده عملیات مرصاد میندازنو , من شعبون بی مخو ندیدم امروز دیدمو , اینا پولای سینما رو بالا کشیدنو , و.... .
جالبه که آقای فرحبخش میگفت امروز سوره توبه رو میخوندم گفته آنهایی که حرف و دلشون یکی نیست , اینها همونان !!!! آقای فرحبخش این جمل رو خدا گفته که از دل آدما خبر داره , شما کلامتون , ادبیاتتون , اخلاقتون عین همون هایی که 35 ساله اسیر تندرویها شون هستیم , کوچکترین حرکتی که از طرف مقابل میبینن متهم میکنن , محکوم میکنن , حکمم صادر و اجرا میکنن , شاید بعضی جاها حق داشتی ولی با این ادبیات به جایی نمیرسی . خودتو اصلاح کن . (93248)
افسانه
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۷:۲۸
جالب تر اینه که همچین آدمی فیلم میسازه ضد همین افراطیون (زندگی خصوصی) وقتی میخوان فیلمشون فروش بره ضد افراطیون فیلم میسازن وقتی میخوان خودشونو واسه بعضی ها عزیز کنن خودشون افراطین جالبه (93362)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۲:۵۷
دقیقا (93524)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۱۴
واقعا خدمتگزار بودن چقدر برای اقایون شیرینه... (93250)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۸
ادبیات آقای فرحبخش به درستی نشان داد که حق با کیست.
ایم بزرگوار اگر یک کم تغییر قیافه دهد، می تواند عضو ارشد طالبان شود.
چقدر شانس آوردیم ایشان به وقل خودشان تهمت نمی زدند!
چقدر شانس آوردیم حکم اعدام صادر نکرد.
از همه جالب تر جا نماز آب کشیدن و ریا کاری جناب فرحبخش بود. (93267)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۵۵
آقای فرحبخش مثل چاله میدونیها صحبت میکرد وبه نظر میرسه تمام اتهاماتی که به دیگران میزنه به نوعی متوجه خودشان هم میشود ودارند فرار به جلو میکنند.سوره توبه را یکبار دیگه بخوان وبه آن نیز عمل کن.دوره چارواداری تمام شد. (93298)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۰۰
من برنامه دیشبو تا آخر دیدم و برای این سینما متاسفم که امثال فرحبخش توش همه کارن (93304)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۴
آقای اسعدیان دو سه بار اشاره کرد که خوشحالم این آقا (فرح بخش) را دعوت کردین چون ماهیت مخالفین خونه سینما را نشون داد. واقعا" همینطور بود . هر کسی با یک ذره انصاف این برنامه رو می دید میفهمید این افراد چه کسانی هستند .
این آقای فرح بخش فکر کرده خودش کی هست؟ مصداق بارز افراط و از دارو دسته ..... (93317)
فرداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۶
اینا دوره شون کی تموم میشه از دستشون راحت شیم (93320)
کسری
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۳۱
مناظره دیشب جای تاسف داشت اما چه خوب شد آقای فرحبخش آمد تا بدنیم چه کسانی مدعی سینما ی ما هستند واقعا متاسفم (93331)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۷:۴۳
من دیشب این برنامه را دیدم به درستی آقای اسعدیان مطرح می کردند که آقای فرحبخش با صحبتهای خود کار مرا آسان میکند و من میتوانم وقتم را به ایشان بدهم.خواهش من از هنرمندان عزیز کشورمان است از بزرگان هنر که در این لحظه سرنوشت ساز باید وارد شوند و اعلام موضع کنند و تکلیف کسانی را که سینما را به این روز انداخته اند مشخص کنند . بی توجهی و اینکه ما وارد این مسائل نمیشویم سم مهلک برای هنر و باعث عقب ماندگی ماست . (93372)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۸:۰۲
من از همه اهالي سينما درخواست ميكنم به بزرگي خودشان ببخشايند، كه اينان همه، سر و ته يك كرباسند. (93383)
سعید
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۱:۲۷
سعید
برنامه را تا اخر دیدم. واقعا شرمنده شدم که این آقای فرح بخش هم فامیل من است. از این سینما بیزارم که فرح بخش تهیه کننده اش است. ولی تعجب نکردم. چون از این دست افراد و مدیران زیاد هستند و به رئیسشان رفته اند. (93446)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۱:۴۵
ببينم مگه ادب و احترام هم از اونور ميومد كه حالا تحريم شده و بعضيا بي ادبو بي نزاكت شدن؟؟؟؟؟؟ (93451)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۳:۰۸
جالب بود . دليلش اينه كه وقتي با كشورهاي توسعه يافته كه از نظر فرهنگي بالا هستن ( اگه آشنايي اونجا داشته باشيد براتون مي گه كه واقعا از نظر فرهنگي كشورهاي اروپايي و آمريكايي در سطح بالايي هستند .) تعامل نداريم معلومه آخرش اين ميشه . (93528)