به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۴۰۰۲۴
نبیه بری: استعفای او به منزله تنگنای بزرگی است

آماده دادن تضمین به حریری هستیم

گروه بین الملل: نبیه بری تاکید کرد، اکنون چیزی مشخص نیست. ما منتظر رویکرد سعد حریری بعد از بازگشت به کشور هستیم تا ببنیم چه تصمیمی می‌گیرد.
آماده دادن تضمین به حریری هستیم
به گزارش سایت النشره، نبیه‌ بری، رئیس پارلمان لبنان در برابر کسانی که با آنها دیدار داشت، تصریح کرد، اگر سعد حریری از استعفا برگردد که ما بحران بزرگی را پشت سر گذاشته‌ایم و آماده اعطای تضمین‌هایی به او در زمینه "خویشتن‌داری" هستیم، اما در صورتی که تصمیم بگیرد، استعفا کند، ما مقابل تنگنای بزرگی خواهیم بود.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد، مصری‌ها و فرانسوی‌ها به میانجی‌گری ادامه می‌دهند و روشن است که آنها نقش مثبتی ایفا می‌کنند و تاثیر زیادی داشته است. مصر نقش اصلی ایفا کرد و ما به آن تکیه کرده‌ایم.

بری ابراز خرسندی کرد که اطلاعاتی که به دستش رسیده حاکی است حریری طی سه روز اخیر همکاری روشنی داشته و فضای آن این گونه بوده که او آماده حل و فصل مشکل و بازگشت از استعفا در مقابل دادن تضمین‌هاست. این در حالی است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی‌ اخیرش انعطاف زیادی نشان داد.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به پیام‌های ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان به مناسبت روز استقلال این کشور گفت: این نامه‌ها در راستای پاکسازی فضای روابط از سم موجود بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لبنان نبیه بری