به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۱۴۰۰۳۲

دردسر هکر ایرانی برای "تاج و تخت"

گروه فرهنگی: مقام‌های قضایی آمریکا، تصویر بهزاد مصری، تبعه ایرانی را منتشر کرده اند که متهم است با هک کردن سیستم های تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) قصد اخاذی از آنها را داشته است.
به گزارش بی بی سی، جون کیم جانشین دادستان فدرال منطقه جنوب نیویورک، در یک نشست خبری گفت بهزاد مصری حدودا سی سال سن دارد و ساکن ایران است. آقای کیم گفته بهزاد مصری با نام مستعار "سکوت وحشت" تحت تعقیب است و در صورت خروج از ایران بازداشت خواهد شد.گویا آقای مصری در ازای برملا نکردن اطلاعاتی که از اچ‌بی‌او به دست آورده شش میلیون دلار خواسته بود. دادستانی معتقد است که این فرد برای منفعت شخصی، اچ‌بی‌او را هک کرده است.در کیفرخواستی که سه شنبه ۲۱ نوامبر منتشر شده، آمده که این فرد باج را به بیت‌کوین، واحد پول اینترنتی خواسته که تعقیب و یافتن محل خرج کردنش پیچیده‌تر از پول‌های رایج کشورهدردسر هکر ایرانی برای است. اچ‌بی‌او، حاضر به پرداخت باج نشده و هکر بخش‌هایی از اطلاعاتی را که در بهار دزدیده بود در تابستان منتشر کرد.

دادستانی بهزاد مصری را متهم کرده که خلاصه داستان و قسمت‌های پخش نشده سریال‌های پرطرفدار از جمله "بازی تاج و تخت" را دزدیده بود.گزارش شده که "سکوت وحشت" بعد از هک کردن سیستم‌های اچ‌بی‌او، به کارکنان این شرکت بزرگ ایمیلی فرستاده که در آن نوشته شده بود: "سلام به همه بی عرضه ها! بله درسته! اچ‌بی‌او هک شده!... مراقب باشید سکته قلبی نکنید!!!"مصری بازداشت نشده است و مشخص نیست که هم اکنون در کجا سکونت دارد.پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارشی منتشر کرده و نوشته بود مخفی نگه داشتن پرونده‌هایی از این دست برای این است که متهم فرار نکند و مقام‌های امنیتی بتوانند او را در موقع لزوم بازداشت کنند. اما حالا این روزنامه نوشته که دولت دونالد ترامپ برای مقاصد سیاسی فشار آورده که این پرونده، نام متهم و ملیت او برملا شود.

ترامپ که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای آمریکا و پنج قدرت جهانی با ایران است، می‌خواهد کنگره آمریکا را متقاعد کند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند. مقام های قضایی آمریکا، تصویر بهزاد مصری، تبعه ایرانی را منتشر کرده اند که متهم است با هک کردن سیستم های تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) قصد اخاذی از آنها را داشته است.
دردسر هکر ایرانی برای