به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۴۰۴۵
نتیجه انتخابات مشی عقلانیت را به ارمغان آورد

هاشمی: مانعی نباشد کشور به وضع مطلوب ‌خواهد رسيد

گروه سياسي: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد، امید، آرامش و مشی عقلانیت را برای کشور به ارمغان آورد که در سایه این امید، می‌توان با همت مردم امیدوار در صورت عدم ایجاد موانع، کشور را به وضع مطلوب رساند.
هاشمی: مانعی نباشد کشور به وضع مطلوب ‌خواهد رسيد
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علما، فضلا و روحانیون استان‌های قم، البرز و تهران و اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح اوضاع کنونی داخلی و بین‌المللی کشور، نقش‌آفرینی مردم در انتخاب و اعتماد مجدد به یک شخصیت روحانی را ارزشمند خواند و افزود: تفکری خطرناک برای ایجاد شائبه‌هایی مبنی بر بدنام کردن روحانیت، علما و مراجع وجود داشت که حقیقتاً شرایط سختی را بوجود آورده بود ولی به لطف خدا و با هوشیاری مردم در انتخابات اخیر تمام آن‌ها رنگ باخته و نتیجه آن حاکمیت اصل اسلام عزیز در این دوران پیشرو است.

وی افزود: طراحان بدخواه نقشه داشتند با ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت، انقلاب و ایران را از پشتوانه تاریخ ساز روحانیت و در نتیجه اسلام محروم کنند ولی خداوند با تحول در دل‌های مردم ، این مکر را به خودشان برگرداند. وی تداوم نظام جمهوری اسلامی را در سایه پشتیبانی و حمایت مؤثر مردم امکان‌پذیر خواند و تأکید کرد: کسانی که با عملکرد، شعارها و اقدامات ضعیف خود موجبات ناامیدی و دلسردی مردم را فراهم کنند، در واقع به اعتماد و اطمینان مردم به نظام اسلامی ضربه می‌زنند و وظیفه همه است که روح امید، نشاط و آرامش ایجاد شده در فضای سراسر کشور را حفظ کنند و از پاشیدن بذر نفاق و اختلاف پرهیز کنند.

وی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک میلاد خجسته سبط اکبر، امام حسن مجتبی(ع)، این امام همام را مجموعه‌ای از تدابیر و فضایل دینی و اخلاقی خواند و گفت: امام حسن(ع) از یک سو به واسطه صلح مدبرانه‌ای که داشت و از سوی دیگر قرار گرفتن میان وقایع و حوادث دوران امامت، حضرت علی(ع) و قیام عاشورایی امام حسین(ع)، همواره مظلوم واقع شده است، در صورتی که هریک از ائمه معصوم‌ ما اگر در موقعیت زمانی و مکانی امام مجتبی(ع) قرار می‌گرفتند، همان راهی را که ایشان رفت، انتخاب می‌کردند. وی صلح امام دوم شیعیان را وسیله سوءاستفاده تندروهای آن زمان خواند و افزود: ائمه معصوم ما هیچ یک به سلیقه شخصی خود عمل نکرده‌اند و لذا همان‌گونه که قیام امام حسین(ع) تثبیت اسلام و تشیع را به همراه داشت صلح برادرش نیز به گونه‌ای دیگر مکتب تشیع را حفظ و موجبات بی‌آبرویی معاویه را فراهم کرد.

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۵
همیشه مانع بوده و هست
هنوز شروع نشده جرزنی نکنید (96436)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۱۳
آخه خودشون مانعی بودند برای 8 سال پیش
میدونند مانع داشتن چقدر بده ... (96576)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۴۹
اگر نیت اقای هاشمی و روحانی اصلاحات سیاسی در کشور نبوده و نیست حاضرم سر قطع کردن دست شرط بندی کنم که خیلی ها از رای شان پشیمان شوند و این آقا هم اولین رییس جمهوری باشه که با یک دوره خداحافظی کند .
بویژه که ایشان باید به این اندیشه باشند که چگونه می شود مقدمات بیان اصلاحاتی در زمینه انتخابات و یا حتی قانون اساسی را شروع کرد .
من نمی دانم که واقعا در قلب آنها چه می گذرد ولی امیدوارم منظور از اعتدال وقت کشی و تلف کردن عمر نباشد بلکه « وسیله » ای باشد برای نزدیکتر شدن به هدف . (96604)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۵۹
جناب علیرضا برای مردم هیچی
مثل تورم و بیکاری مهم نیست. (96611)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۱۳
افرادی مثل علیرضاا ها! ازدست شما ها دق کردند . از دست کسانی که فقط پیش پایشان ر امی بینند , به ماه که اشاره می کنی سر انگشت را می بینند . بابا مگه ما چن سال عمر میکنیم ؟ با این اوضاع هفتاد سال هم عمر نوحه !
اقای محترمها! اگر پنیر هم گران هست عیب همان جایی است که گفتم این اقایون باید اصلاحش کنند . بدون توسعه سیاسی نه شکم سیری خواهی دید و نه اعصاب راحتی . (96626)
پيمان
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۱۲
چرا شماها اينجوري فكر ميكنيد.توي همه جاي دنيا اولويت توسعه سياسي ست.حاضرم قسم بخورم اگه توي اين مملكت توسعه سياسي اتفاق نيفته همينجور بايد به عقب تشريف ببريم. (96680)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۲:۵۳
عملکرد مجلس در 8 سال گذشته آن را محکوم به ایجاد مانع برای دولت می کند یا سازش و چشم پوشی!
خواهش می کنم ادعا نکنید در زمان احمدی نژاد هم مانع ایجاد شده
عملکرد احمدی نژاد برای کسانی که سودشان در وضعیت کنونی کشور بود هیچ جایی برای مانع تراشی نداشت که هیچ تشویق آن ها را هم در پی داشت
من که مانعی برای احمدی نژاد ندیدم ولی فکر می کنم اگر روحانی بخواهد کارش را درست انجام بدهد مانع ایجاد می شود به همان دلیلی که برای خاتمی ایجاد شد
یک مثال کوچک
http://khabarfarsi.com/n/5993173 (96795)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۹
امیدارم این امیدی که مردم بعد از انتخابات و انتخاب آقای روحانی پیدا کرده اند بعد از مدتی تبدیل به نا امیدی نشود

هرچند خود من هیچ امیدی به آینده ندارم(که البته این موضوع مهم نیست) اما آقای روحانی کار سختی در پیش دارند و باید در انجام کارها صداقت را در اولویت کاری خویش قرار دهند
یعنی ابتدا مشکلات را برای مردم تشریح کنند و بگویند و اگر نتوانستند آن را حل کنند نیز صداقت داشته باشند

اگر این دولت شکست بخوره دیگه امیدی برای مردم باقی نمی ماند

چشم مردم و امید مردم به آقای روحانی است

امیدوارم شکست نخورد زیرا که شکست روحانی شکست ایران و غرور ملت ایرانه (96443)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۵۵
بنظر من اگر همه ساکت باشند و پشتیبان رییس جمهور منتخب بهتر خواهد بود
حمایت فقط سخنرانی نیست (96465)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۱۰
چرا بخش مستقل فرهنگی توی سایتتون ندارید؟ (96481)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۲
رنگ عوض کردن بعضی جالبه آقای هاشمی چطور همان دولت و شورای نگهبان انتخابات رو برگزار کردند انتخابات شد دموکراترین در جهان؟
چون آدم نزدیک ببه خودت رئیس جمهور شد؟ (96510)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۸
من تعجب می کنم ازت دوست عزیز بازگشت اصلاحات مدیون هاشمی و روحانی است خطبه تاریخی 88 یادته..
ایت الله هاشمی و سید محمد خاتمی نقش مهمی در پیروزی روحانی داشتند
امیدورام ایت الله بار دیگر در نماز جمعه ببنیم (96560)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۵
کاندیدای اصولگرایان در انتخابات شکست خوردند ولی اصلاح طلبان روزی متوجه خواهند شد چه ضربه ای از هاشمی و کارگزاران خوردند و آنها هم شکست خوردند. (96517)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۷
معاون وزیر اقتصاد دولت خاتمی در گفت‌و‌گو با فارس تشریح کرد
انتظارات غیرواقع‌بینانه از روحانی ‌در اقتصاد و تحریم/ طرح‌های ناقص‌الخلقه میراث احمدی‌نژاد

معاون وزیر اقتصاد در دولت خاتمی گفت: طرح‌های ناقص‌الخلقه اقتصادی میراث دوران احمدی‌نژاد همچون نقدی کردن یارانه‌ها، طرح مسکن مهر و... کشتنی نیستند و باید اصلاح شوند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920504000299 (96521)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۸
چیه حالا که وقت عمل شد دارین میزنین زیرش؟ (96564)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۲:۵۹
دوست من مگه این اقا یا خانوم چه کارست که بخواد بزنه زیرش!!! (96799)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۷
اگر اقای موسوی فریب جنابعالی و خاندان هزارفامیلیتان رو نمی خورد و جوری براش نمی کردید که سال 88 پایان جهانه الان در سال 92
رئیس جمهور میشد و هیچ کدام از آن اتفاقات تلخ رخ نمیداد
آقای موسوی مانند آقای عارف
دو حکم از رهبرانقلاب داشت (مجمع و شواری انقلاب فرهنگی)
آقای هاشمی شما باید به خاطر اینکه شخصی چون موسوی از انقلاب جدا کردید و آن اتفاقات ناگوار رخ داد به درگاه خداوند توبه کنید (96559)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۴۴
چه ربطی داره خاتمی بیش تر از هاشمی از موسوی حمابت کرد....خواهشا تفرقه ننداز دوست عزیز (96600)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۵
در 88 ایشون رو قبول داشتم و الان خیلی بیشتر دارم اما اگر این اتفاقی که شما میگی میفتاد نسبت به ایشون به شک میفتادم و شاید 92 بهشون رای هم نمی دادم (96802)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۰۴
خواهشا این نظر بنده رو منتشر کنید:آیت الله هاشمی یک معذرت خواهی به نسل جوان بده کار است ما از همراهی ایشان با مردم و پیوستن به ملت متشکریم ولی ایشان فراموش نکنند که بعضی از موانع از روی غفلت ایشان ایجاد شده است.و نسل جوان امیدوار است با همکاری با پیر سیاست ایران به دموکراسی پایدار دست یابد.انشاء الله (96618)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۷
به این میگن نوشته ی عالی و قابل انتشار .

بله موافقم . فعلا این گره زده شده به دست خودشان باز میشه . (96644)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۶
درود بر تو (96804)
صالح
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۰:۱۶
ما خیر وضع مطلوب رو خوردیم... شما کشور رو از بحران خارج کنید... (96822)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۰:۱۷
انسان زماني انسانيت را در خود نشان ميدهد كه شجاعت و شهامت پذيرش گذشته را چه تاريك و چه روشن داشته باشد و اينده در پي جبران أن باشد بنده يقين دارم كه با درايت هاشمي و خلاقيت خاتمي و محبوبيت موسوي آينده درخشاني در دموكراسي اسلامي خواهيم داشت حتي بهتراز نمونه تركيه (96823)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۳:۰۵
اقاي هاشمي مسلما اشتباهاتي داشتندولي الان معني اشتباه از وقتي اشتباهات احمدي نژادو ديدم خيلي عوض شده تقريبا ميشه به فجايع تغيير داد!!ولي همينكه تغيير روش دادند و با بدنه حكومت نوعي اصطكاك بوجود امد خود نشان از پشيماني دارد!!در هرصورت نبش قبر گذشته فايده ايي به حال كسي ندارد الان وقت رسيده گي به اوضاع ويران مردم هست نه مجادله برسر اين وان،اقاي م و س و ي از سرمايه هاي بزرگي هستند كه هرگز درقلب مردمان نيكو سرشت نخواند مرد بي شك روزي تاريخ ناگفته ها و حقايق را افشا خواهد كردوبسيار كساني كه اماج تير تهمتها به ناحق بوده اند (96836)