به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۴۱۵۴
حضور ۵۰۰ ایرانی در زندان‌های اندونزی

۴۷‌شهروند‌ايراني در اندونزي اعدام مي‌شوند

به گزارش فارس، «دیان ویرنجوریت» سفیر اندونزی در ایران در حاشیه همایش «فلسطین وحدت جهان اسلام» که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت:‌ من به عنوان سفیر وظیفه دارم در راستای ارتقای روابط ایران و اندونزی تلاش کنم و به همین دلیل در ایران به نقاط مختلف سفر می‌کنم، اما مردم ایران بیشتر تمایل دارند از اندونزی به عنوان پلی برای سفر به استرالیا استفاده کنند و این موضوع خوشایندی نیست.

وی با اشاره به سختگیری‌هایی که در فرودگاه‌های اصلی اندونزی برای ایرانیان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: ایرانی‌ها برای فرار از مشکلات فردوگاه‌های بزرگ، خود را به جزیره‌های اندونزی می‌رسانند تا از آنجا به استرالیا بروند که همین موضوع کار را برای ما سخت می‌کند. سفیر اندونزی ادامه داد: غالب این افراد دارای پول کافی نبوده و حتی بیشتر آنها مدارک شناسایی خود را از بین برده و یا به قاچاقچیان می‌دهند که این موضوع نیز کار ما را سخت می‌کند، زیرا باید هویت آنها را شناسایی کرده و از فعالیت‌شان در کشورمان مطلع شویم.

دیان ویرنجوریت با بیان اینکه ۵ هزار ایرانی در مراکز دارالتأدیب اندونزی هستند و ۵۰۰ ایرانی در زندان به سر می‌برند و برای ۴۷ نفر نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر حکم اعدام صادر شده، افزود: حضور این افراد در اندونزی هزینه زیادی را به کشورمان تحمیل می‌کند و خود ما نیز مایل نیستیم که آنها در زندان و یا مراکز دارالتأدیب باشند. سفیر اندونزی پرسید: اگر فرد خارجی به کشور شما بیاید و مرتکب جرمی شود، شما او را عودت می‌دهید و یا او را مجازات می‌کنید؟

وی با اشاره به مشکلات فراوان پیش آمده در این زمینه افزود: از ۲۰ آگوست صدور ویزا در مبادی ورودی لغو شده و ایرانیان باید از طریق سفارتخانه اقدام به دریافت ویزا کنند که البته پیشنهاد می‌کنم از همین امروز این کار را انجام دهند. سفیر اندونزی لغو شدن ویزای فرودگاهی را باعث سخت‌تر شدن ورود ایرانی‌ها به این کشور خواند و خاطرنشان کرد: ‌اگر کسانی که قبلا به اندونزی می‌رفتند، با مشخص شدن وضعیت‌شان به ایران بازگردانده می‌شدند، از این پس با ورود غیرقانونی مرتکب جرم می‌شوند که حبس و محکومیت را به دنبال خواهد داشت.

دیان ویرنجوریت عنوان کرد که این تصمیم با همکاری وزارت خارجه، وزارت کشور، پلیس، اداره مهاجرت و وزارت خارجه ایران اتخاذ شده و اظهار داشت: اندونزی کشوری فقیر است و ممکن است که کارمندان ما برای پول دست به اقداماتی بزنند، اما باید تأکید کنم که اگر مسافران ایرانی بدون مجوزهای لازم در این کشور حضور یافته و بخواهند پلی برای سفر به استرالیا ایجاد کنند، با مشکلات زیادی روبرو خواهند داشت.

بنده خدا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۰
ابروی ایرانیان را این اوباش بخاطرحمل موادمخدر وسایر قانون شکنی ها میبرند. روادید بهانه است. (99385)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۵
هر روز خاک تو سرتر میشیم (99398)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۲
وقتی تمام همم و غم دولتمردان!!!! ما همایش «فلسطین وحدت جهان اسلام» باشه نتیجه این میشه!......تو رو خدا ببینید چیا شدن خط قرمزای ما ! (99405)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۳۴
همه چیز رو قاطی پاتی نکن داداش
فلسطین چه ربطی به این حرف ها داره، پاشو بیا اینجا (استرالیا) ببین ایرانیها چه جوری حاضرند تو کارخانه ها حمالی و بار باری کنند که اگرهمین کارها را در ایران بهشون مگفتی انجام بدهند تیکه بزرگت گوشت بود
نه جانم خلایق هر چی لایق، من مزرعه دار هستم در ایران خودم را کشتم یک نفر پیدا کنم که حاضر باشه با حقوق مکفی انجا کار کنه هیچ کس را نتوانستم پیدا کنم، هر کس هم میاد ۲ ماه میمونه میره، همه هی میگن ای ده هزار بیست هزار چند هزار مهندس کشاورزی بیکارند
اره بیکارند من قبول دارم ولی مهندس های کشاورزی ایران دنبال کار تو دفتر هستند نه کار تو مزرعه
خانه از پی بست ویران است جونم
بیخودی فلسطین و لبنان نکن (99572)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۲۶
یکم آرومتر!!!
با هر کی بحث میکنم میگم هم مردم ما ایراد بشون وارده و هم سیستم! نه تنها هیچ عقده ای به فلسطینو لبنان ندارم بلکه ازینکه 60 ساله تو اشغال اسرائیلن مثه هر انسان دیگه ناراحتم!!! نقد من به دولتمردا و سیاست گذارای مملکته خودمونه که اولین وظیفشون مدیریت شایسته ایرانه!نه سوریه و مصر و فلسطین !!! اگه ایران بودی میدیدی تلویزیون بیشتر از اینکه ایرانو نشون بده خاورمیانه و عربستانو نشون میده و خطبای ما سوریه رو به خوزستانو بلوچستان ترجیح میدن!!!!!اگه اینا مشغول مسائل لبنانو افغانستان و هرجای دیگه ای بشن فرصتی برا تمرکز روی مشکلات ایران و مدیریت اون ندارن. به نظر شما علت این همه مشکل تو کشور چیه؟؟ خودشون میگن منابع انسانیمون عالیه منابع طبیعیمون اوله موقعیت ژئواستراتژیک و ژئوپلوتیک و ... و از زبان اینا تو هزار چیز دیگه اولیم!!!؟ پس نتیجه کو ؟کجاست؟؟ چرا جوونای مردم با هزار امیدو آرزو به امید زندگی شایسته آواره کشورهای دیگه میشن!!!!؟
خلاصه بگم که علتش علاوه بر عمیق نبودن قشرهایی از مردم ،""" نبود سیاست گذاری منطبق بر منافع ملی و متاسفانه در اولویت نبودن ایران و ایرانیست"". تا این فکر عوض نشه با آمدن روحانیو غیره تفاوتی نخواهد کرد...
کاش میشد بلندتر فریاد زد... نمیخوام توهین کنم ولی تو استرالیایین اما کوموری فکر میکنین! (99630)
حسن
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۵۳
وقتی از چیزی اطلاع نداری الکی اظهار نظر نکن. شاید باشن ایرانی هایی که حمالی کنن مثل خیلی کشورای دیگه ولی اکثر ایرانیان، تحصیل کرده و دارای پست های مهم اند (99659)
حسن
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۵۵
چقدر زشته برای یه کشور که مردمش فراری باشن حتی حاظر باشن برای فرار به قاچاقچی و حمالی روی بیارن (99661)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۲۳
با قسمت آخر نظرت مخالفم و با بقبه اش موافق (99688)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۱
حرفت حقه
ما ایرانیا عادت داریم از همه کمتر کار کنیم و از همه بیشتر پول بگیریم
شغلهای خوب شده بد و شغلهای بد شده خوب.هیچ شغلی بالاتر از کشاورزی و دامداری و کارگری نیست چون پیامبران و اولیا شغلشون همین بوده.بدبختی ما همین تلویزیونه که توقعات رو بیجا برده بالا.با پخش فیلمای خیالی و آرمانی مردم رو تو توهم فرو میبره.آقای پروفسورکردوانی رو همه میشناسن ایشون با اینکه استاد برجسته ایه ولی مثل یک کارگر کشاورزی میکنه. (99734)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۰
جون حودت که تو تو استرالیا زندگی میکنی آخه منو چی فرض کردی یه بار دیگه متنشو بخونین کلی سوتی داده (99882)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۸
مسئله فلسطین مسئله امنیت ملی ایران هست.و هیچ ربطی به اینی که گفتی نداره.سوریه و لبنان الان جزئی از خاک کشورمون هستن.متفکر بزرگ مصری حسنین الهیکل گفته بود ایرانی ها باید به انقلابشون افتخار کنند که بعد دو هزار سال باعث رسیدن پای ایرانی ها به مدیترانه شده.
چطور آمریکا با اون همه مشکلات اقتصادی و بیکاری از رژیم کودک کش صهیونیست بدون قید و شرط حمایت میکنه و روی جنایتاش سرپوش میزاره و حاضر نیست کوچکترین آسیبی بهش وارد بشه ولی ما نباید به عنوان مسلمان از قبله گاه اولمون حمایت کنیم؟؟؟ (99739)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۲۱
كاملا موافقم. فلسطين البته بهانه هست براى نابود كردن كشور. پول نداريد به ورزشكاراتون تو مغولستان بديد، احسان حدادى نايب قهرمان المپيك هزينه هاشو از جيبش ميده مياييد برا ما همايش فلسطين راه ميندازيد؟ واقعا كه ديگه بسه (99801)
اصفهان
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۵۷
آرههههههه
حامد حدادی گفته دیگه تو ایران کار نمی کنممممممممم
همین کاری که با خیلی ورزشکار و تحصیلکرده امثال اون کردن،نایب قهرمان المپیک
آقایون سران شما که مسئولیت قبول کردین اینا دین جوون این مملکته به گردن شمااااااااا (100013)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۱
واقعا برات متاسفم که با موضوع فلسطین اینقدر بی اهمیت برخورد میکنی.
آخه تو چه میدونی که این همایش یعنی چی . آخه تو چمیدونی که همین حمایت ها برنامه اسرائیلی ها رو برای تشکیل اسرائیل بزرگ به باد داد که واسه همینه الان صهیونیست ها میخوان که سر به تن ما ایرانی ها نباشه
اگه خودت اونجا میشدی و صهیونیست ها آوارت میکردن و اون بلاها رو سر خودت در می آوردن بازم بهشون میگفتی عامل تفرقه؟!!!! (99808)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۳
چشم مردم ایران روشن!!!
اگر فرد خارجی به کشور شما بیاید و مرتکب جرمی شود، شما او را عودت می‌دهید یا او را مجازات می‌کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ادبیات محمود جهان گیر شده (99413)
احسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۲۰
این چه حرفیه؟توی کشورشون قاچاق مواد کردن،چی انتظار دارید؟؟؟؟
همه جای دنیا گناهکار باید مجازات بشه.... (99623)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۸
افشین جون اگه کسی لیاقت داشته باشه کار هم میتونه پیدا کنه حالا دیر یا زود . تو فکر کردی رفتن تو اینجور کشورا همینجوری خروار خروار براشون کار ریخته تو خیابون ؟؟؟ نه عزیزم اینجوری ها هم نیست . اینقدر تو گوشت خوندن که فک میکنی ببین اونور آب چه خبره!
در ثانی هر چی هم که باشه آدم وطنش رو اینجوری نمی فروشه! واقعا واسه همچین آدمایی که اینجوری به وطنشون خیانت میکنن متاسفم (99825)
افشين
Europe
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۷
اگه تو كشورمون كار باشه هيچكي حاظر نميشه خونه و ديار خودشو ترك كنه اينهمه خفت و خاري تحمل كنه! بيچاره هموطنامون (99415)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۳
عزت در کلاس بین المللی! (99433)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۵۰
واقعا نسل کوروش رو ببین چه برسرش اومده که یک کشور عقب افتاده دست چندم واسه حضورشون تو این کشور چه اقدامات سخت گیرانه ای انجام میده
مدیر یکی از هتل های 5ستاره کیش می گفت قبل از انقلاب طرحی در حال انجام بود که به واسطه اون ایران تبدیل به قطب گردشگری و یک کشور توسعه یافته می شد
خاک بر سر مسببین انزوای ایرانیان (99452)
بی نام
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۲۳
سفیران صلح و دوستی از دیدگاه رییس جمهور... (99550)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۴۹
علاوه بر دولت که مایه آبرو برای ما ایرانی ها شده در همه دنیا!!! و ایرانی های پاشون به هر جا وا شده و مایه آبرو ریزی
وبسته شدن ویزا شدن
امارات و یمن و اندونزی گرجستان................... (99584)
oxini
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۸
حتما توام بخاطر نبود کارگر توی ایران رفتی استرالیا آغغغغغای مزرعه دارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

ربط فلسطین اینه که اگه دولت به مردم خودش بها بده .مردم ول نمبکنن برن خارج (99707)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۲
بین المللی شدیم رفت. (99860)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۲:۰۱
اينها افراد زياده خواهي هستند كه در زندگيشان قانع نيستند. اعدام حقشان
است.هر كس به اندازه شعور و فر هنگش
از اين دنيا استفاده ميكند. (99928)