کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزینه احتمالی وزارت اقتصادودارايي کیست؟

9 مرداد 1392 ساعت 12:45

گروه اقتصادي: با نزدیکی به زمان تحلیف رییس جمهور منتخب، گمانه زنی‌ها پیرامون اشخاص کاندیدای احراز پست وزارت اقتصاد کابینه دولت یازدهم به روزهای آخر نزدیک می‌شود. در بین گزینه‌های مطرح شده برای وزارت خانه اقتصاد، دکتر علی طیب نیا «مشاور اقتصادي ستاد انتخاباتي دكتر محمدرضا عارف» یکی از افراد مطرح است.


دكتر علی طیب‌نیا، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۷۲ دکتری تخصصی خود را با موضوع رساله "تورم ساختاری در ایران" از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران دریافت نمود و در ادامه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد. طیب‌نیا حد فاصل سال‌ ۱۹۹۱ لغایت ۱۹۹۲ در دانشگاه لندن به انجام امور رساله دکتری تخصصی مشغول بود و گفته می‌شود وی به توصیه شهید دکتر بهشتی و با کسب رتبه ۱۶ در کنکور ریاضی، رشته اقتصاد را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده‌ است. طیب نیا از سال ۱۳۷۳ به عنوان دبیر کمیسیون اقتصاد دولت وارد کار اجرایی شده است.

برخی از سمت‌های اجرایی طیب نیا بدین شرح است: مشاور دفتر نخست‌وزیری سال‌های ۶۵ تا ۶۸، دبیری کمیسیون اقتصاد هیات دولت در دولت‌های پنجم تا هشتم‌، ‎‏معاونت طرح و بررسي نهاد رياست جمهوري با سابقه حضور چهار ساله، معاونت اقتصادي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سال های ۸۴ و ۸۵، عضویت در شورای پول و اعتبار در سال‌های ۸۱ تا ۸۸، معاونت هماهنگی و امور فنی و اقتصادی نهاد ریاست جمهوری و عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور و ... می باشد.

تخصص طیب‌نیا در حوزه‌های بخش عمومی، پول، سیاست های پولی، سیاست‌های مالی و مالیاتی و برنامه‌ریزی اقتصادی است. در کارنامه علمی طیب نیا، علاوه بر سوابق تحقیقاتی و تالیفی دانشگاهی، مدیریت گروه اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و مدیر گروه اقتصاد اجتماعی- نهادی دانشکده اقتصاد نیز وجود دارد.


کد مطلب: 14178

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14178/گزینه-احتمالی-وزارت-اقتصادودارايي-کیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir