به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۴۱۹۶
رای مردم در انتخابات اخیر در واقع رای به تغییر بود

روحانی سنگ‌اندازی‌هارابامردم درمیان بگذارد

گروه سياسي: یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روحانی باید تصمیمات خود را با اقتدار اتخاذ کند و در راستای وعده‌ای که به مردم داده است و هماهنگ با نهادهای قانونی با چنین پارازیت‌هایی صحنه را خالی نکند و آنچه صلاح است انجام دهد او باید حرف خود را به ملت بزند و اگر سنگی جلوی پای او انداخته شد انتظار این است که قاطعانه آن را با مردم در میان بگذارد چراکه تجربه نشان داده است سکوت مظلومانه دراین خصوص فایده‌ای نخواهد داشت.
روحانی سنگ‌اندازی‌هارابامردم درمیان بگذارد
احمد شیرزاد با اشاره به چینش کابینه دولت یازدهم عنوان کرد: رئیس جمهور منتخب با شعار زنده باد اصلاحات،زنده باد هاشمی و خاتمی و با شعار اعتدال پیروز انتخابات شد بنابراین کابینه وی نیز باید با این شعار‌ها هماهنگ باشد در غیر اینصورت رئیس جمهور یک شخصیت دکوری خواهد شد که دیگران همانند گذشته به کار خود ادامه خواهند داد. وی با تاکید براینکه برای کارآمدی دولت، وزرا باید از میان کار‌شناسان درجه یک و شخصیت‌های باتجربه انتخاب شوند، گفت: این افراد باید از اقدامات خودسرانه خودداری کنند بحث قانونمندی افراد یک دولت مهم‌ترین بحثی است که فقدان آن را در دولت‌های نهم و دهم دیدیم اما با‌شناختی که ما از روحانی داریم می‌دانیم که وی فردی پایبند به قانون است و خواهد بود.

شیرزاد با بیان اینکه رای مردم در انتخابات اخیر در واقع رای به تغییر بود، عنوان کرد: اگر عده‌ای گمان می‌کنند که هرچه طبق روال قبل بوده هم اکنون نیز باید اجرا شود باید گفت كه دیگر چه نیازی به انتخابات و تغییر دولت بود؟ این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اظهارات عده‌ای مبنی براینکه وزرای دولت آینده نباید از میان تکنوکرات‌ها باشند، گفت:مگر می‌توانیم دور یك عده را خط بکشیم و بگوییم تنها کسانی که مشابه ما فکر می‌کنند باید در دولت حضور داشته باشند این حرف کودکانه‌ای است.

وی افزود: متاسفانه همچنان عده‌ای عنوان می‌کنند که کابینه دولت یازدهم نباید اهل فتنه و یا ساکتین فتنه باشد جای تاسف است که این عده هنوز حاضر نیستند همه را به یک چشم نبینند به نظر من نفس این کار توهین برانگیز و نوعی بی‌ادبی است اگر کسی ممنوعیت کار سیاسی دارد دادگاه باید آن را احراز کرده باشد نه اینکه با برچسب زدن بخواهیم مانع از فعالیت عده‌ای شویم. شیرزاد با تاکید براینکه وقتی صحبت از قانون می‌شود یعنی قانون باید همواره حاکم باشد، گفت: اگر دادگاه فردی را از داشتن پست دولتی منع کرد می‌توان چنین اظهاراتی داشت اما وقتی محکوم نشده است چرا عده‌ای باید در محافل خود یک لیست تهیه کنند و عناوینی به آن‌ها بدهند که اخلاقی و قانونی نیست این عناوین باید اثبات شود.

وی خطاب به نمایندگان عنوان کرد: من از نمایندگان مجلس می‌خواهم که وارد این بازی‌ها نشوند چرا که در این صورت این افراد نیز حق دفاع از خود را خواهند داشت همه باید بدانند دوران چهار ساله منولوگ تمام شده است و امروز همه حق حرف زدن دارند دوران اینکه هرکسی از رسانه ملی هر آنچه خواست به دیگران نسبت بدهد و بقیه وادار به سکوت شوند نیز تمام شده است آن‌ها باید بدانند هر حرفی بزنند پاسخ آن را خواهند شنید. نمی‌دانم آقایان چگونه برای خود احراز می‌کنند که فلان فرد گوشه کتش آلوه به فتنه است این باعث می‌شود رفتار غیرقانونی و برچسبی گسترش یابد و عده‌ای بی‌حساب و کتاب وارد چنین تهمت‌هایی شوند در حالی که این به نفع کشور نیست. روحانی رای آورده است که به چنین رفتار‌هایی پایان بدهد. نمایندگان توجه کنند اگر وزیری معرفی می‌شود که کارآمد نیست و یا کارنامه مدیریتی ضعیفی دارد می‌توانند به او رای ندهند اما با تهمت زدن و برخوردهایی که دیگر دوره آن‌ها به سر آمده فقط حیثیت مجلس لکه دار می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در خصوص حضور روسای جمهور قبلی در مراسم تحلیف روحانی عنوان کرد: دعوت از روسای جمهور پیشین یک سنت بوده که در هر دوره انجام می‌شد و این ادب مجلس را نشان می‌دهد من بخاطر دارم که اولین باری که لاریجانی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد جلسه‌ای گذاشت و از نمایندگان دوره قبل دعوت کرد سیاست بالا و پایین دارد اما نمی‌توان تاریخ را انکار کرد خاتمی و هاشمی هرکدام ۸ سال رئیس جمهور این مملکت بوده‌اند چرا عده‌ای می‌خواهند تاریخ را عوض کنند. کسانی در تاریخ این کشور نقش داشتند چه عده‌ای بخواهند و چه نخواهند. دعوت از شخصیت‌های نظام كه مورد قبول ملت هستند، ادب مجلس را نشان می‌دهد. وی با تاکید براینکه تهدید کردن در خصوص دعوت روسای جمهور قبلی در مراسم تحلیف دور ازشان نمایندگی است عنوان کرد: صحن مجلس آوردگاه کسانی نیست که صدای آن‌ها بلند‌تر است مجلس جای منطق است و اگر کسانی انتقاد دارند می‌بایست آن را منطقی بیان کنند. دوره خط و نشان کشیدن به سر آمده است.

این فعالی سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: عده‌ای در مجلس تلاش می‌کنند تا هیات رئیسه را تحت فشار قرار دهند تا ازآیت اله هاشمی و سید محمد خاتمی برای حضور در مراسم تحلیف دعوت صورت نگیرد اما آن‌ها بدانند که این دو شخصیت بزرگوار هیچ‌گاه برای دعوت شدن به مراسم تحلیف پر و بال نمی‌زنند آن‌ها مثل همیشه زندگی خود را خواهند زد وشان و شخصیت آن‌ها همواره محفوظ خواهد ماند. با این کار‌ها حرمت آن‌ها کاسته نمی‌شود اما کسی که در خصوص آن‌ها ادب را مراعات کند خود را مورد تمجید قرار داده است. شیرزاد افزود: فکر می‌کنم بهتر است مجلس این مراسم را‌‌ همان گونه که‌ شأن این قبیل برنامه‌ها بوده است برگزار کند نمی‌توان صرف مخالف بودن با عقیده فردی به او بی‌احترامی کرد ولی در عین حال می‌توانیم نظرات وی را نقد کنیم.

وی در واکنش به اظهارات حسینیان مبنی براینکه در صورت حضور جک استراو در مراسم تحلیف از او با گوجه پذیرایی خواهند کرد، گفت: روحانی نباید مرعوب چنین تهدیدهایی شود کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که کار دیگری از دست آن‌ها ساخته نیست این اقدامات مخصوص افرادی است که راه بهتری برای ابراز وجود ندارد اما سوال این است که چرا فردی مثل حسینیان که این سال‌ها همواره قدرت داشته و از تریبون‌های مخالف صدای او شنیده شده است باید این حرف را بزند.
وی با تاکید براینکه قطعا فردی همچون حسینیان چنین کاری را نخواهد کرد گفت: اما صحبت از این اقدام نیز دور ازشان مجلس است من فکر می‌کنم این حرف‌ها تنها برای این است که دست و دل رئیس جمهور منتخب را بلرزانند اما نباید فراموش کرد که روحانی فردی نیست که در برابر این افراد کوتاه بیاید و قطعا دست کسانی را که بخواهند با غوغا سالاری عقیده خود را حاکم کنند کوتاه خواهد کرد.

شیرزاد افزود: ‌روحانی باید تصمیمات خود را با اقتدار اتخاذ کند و در راستای وعده‌ای که به مردم داده است و هماهنگ با نهادهای قانونی با چنین پارازیت‌هایی صحنه را خالی نکند و آنچه صلاح است انجام دهد او باید حرف خود را به ملت بزند و اگر سنگی جلوی پای او انداخته شد انتظار این است که قاطعانه آن را با مردم در میان بگذارد چراکه تجربه نشان داده است سکوت مظلومانه دراین خصوص فایده‌ای نخواهد داشت.

۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۰۱
دکتر اگه میخوای همیشه حمایت مردم رو داشته باشی با ملت صادق باش و کسانی رو که سنگ اندازی میکنن رسوا کن (100798)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۰۴
خودش بزرگترین سنگه (100802)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۴۳
حالا ادعا دارید مردم بزرگترین سنگو جلو راه کشور انداختن؟توهین به خاتمی...میشه گذشت.به هاشمی...میشه گذشت.....دیگه انقدر پررو که به شعور مردم توهین میکنید؟ (101066)
مریم ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۰۵
حرف حسابی! کاملا درست و منطقی (100803)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۱۱
خاتمی تحلیف نباشد و روحانی به روی مبارک نیاورد، من یکی از رایم به روحانی پشیمون میشم

هی مطالبه کنترل کردیم، هی از اون طرف افراطی ها پررو شدند! (100813)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۱۲
زود قضاوت نکنیم یه کم آقای روحانی رو درک کنیم (100940)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۱۸
آقای شیرزاد اگر به هر دلیلی روحانی کوتاه بیاید مطمئن باشید شان خاتمی و روحانی دیگر محفوظ نخواهد ماند و مردم دیگر به آنها اعتماد نخواهند کرد!!! (100821)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۲:۴۲
چع ربطی به خاتمی داره، روحانی چون با گفتمان اصلاح طلبی وارد شد خاتمی حمایت کرد (101096)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۳۳
شاید اصلا مشکلی نیست دوستان عزیز!

شاید خود روحانی ... ! (100841)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۵
روحانی منتخب مردمه و هرکس سنگ اندازی بکنه خائن و دشمن مردمه (100885)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۶
يك قدم برداشتن به عقب همانه تا آخر قاعده بازي را باختن پس أقاي روحاني عقب نكش مثل شير جلو تندرويها ايستادگي كن زيرا مردم پشتتند و هرچي شد با مردم صادقانه در ميان بگزاريد تا اينان را مردم بهتر بشناسند (100888)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۴۰
سخنان بسیار متین و به جا بود آقای شیرزاد. تشکر (100910)
رضا
Sweden
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۴۵
آقای روحانی نمی خواهیم تعیین تکلیف کنیم بلکه به عنوان کسانی که به شما رای داده می خواهیم چیز ساده ای را یادآوری کنیم
آقای روحانی عزیز اگر آقای خاتمی به تحلیف دعوت نشود به این دلیل که اصولگرایان ناراحت نشوند شما بازی از پیش باخته را شروع کرده اید. و اگر فکر می کنید که اگر فقط بتوانید مشکلات اقتصادی را حل کنید و مسایل سیاسی را فعلا" مسکوت نگه دارید کافی است خود شما بهتر می دانید در معادلات ایران این امکانپذیر نمی باشد و راه حل مسایل اقتصادی ایران از راه چانه زنی در سیاست داخلی و خارجی می گذرد. (100914)
آرمین
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۴۴
مشکل اینجاست که آقای روحانی خیلی زود عقب نشینی کرد.زودتر از آنچه فکرش رو بکنیم از رای دادن پشیمانمان کرد.از عارف عبور کرد مبادا شریعتمداری و حسینیان و جنتی ناراحت شوند. (100983)
اعتدال
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۰:۰۴
من نمیدونم مشکل چندانی نیست فقط یه چند نفر باید عوض شن بازهم مصلحت رو دکتر روحانی باید تشخیص بدن اینهمه جنجال برای چیست؟! (101004)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۲۷
تیترش مطالب 1سال کیهان رو می ارزید (101052)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۴۷
ما باید تا اخرین لحظه پشت رییس جمهور بمانیم یادمان باشد وظیفه ما فقط رای دادن نبوده و نیست و هر گونه سنگ اندازی باید پاسخی دندان شکن از طرف مردم دریافت کند با هرگونه ابزاری که داریم از اعتصاب گرفته تا حمایت های حضوری ما نیاز داریم این جنب و جوش رو هدایت کنیم تا به مقصودمان ابادی .و سرفرازی ایران اسلامی دست یابیم (101067)
یاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۲:۵۹
آقای حسینیان واقعا برای شما و دیدگاه تون متاسفاسیم ما که گوجه واسه خوردن نداریم بخاطر اینکه امثال شما در مجلس هستند . ما در براب آیندگان بخاطر امثال شما در مجلس روسیاهیم. (101106)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۳:۰۴
من که خوشحالم تو انتخابات شرکت نکردم (101108)