به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۴۲۰۹۵
بودجه امور فرهنگی-مذهبی ۸۱۰۰میلیارد تومان، بودجه محیطزیست، ۳۰۰میلیارد تومان

نامه زیباکلام به امام جمعه موقت تهران

گروه سياسي: صادق زيباكلام در نامه‌اي به كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران به خاطرنشان كرده است كه بودجه امور فرهنگی-مذهبی ۸۱۰۰میلیارد تومان است و بودجه محیطزیست، ۳۰۰میلیارد تومان! متن اين نامه را بخوانيد:
 
بسمه‌تعالی
محضر باسعادت حضرت آیت‌الله جناب کاظم صدیقی
امام‌جمعه موقت شهرستان تهران مدظله‌العالی
با سلام و تحیات
در خطبه‌های گران‌سنگ نماز جمعه تهران(۲۲دی‌ماه) ضمن گلایه از امناء دولت فخیمه در خصوص قلت بودجه‌های مراکز حوزوی که به امور گسترش باورهای مذهبی جامعه اهتمام می‌ورزند، فرمودید که بودجه این نهادها خیلی هم اعداد و ارقام زیادی نیستند و به‌پای برخی از دانشگاه‌ها هم نمی‌رسند. بنده جسارتا بودجه سال گذشته ۴۴موسسه، سازمان، نهاد و بنیادی که در امور فرهنگی - مذهبی فعالیت می‌کنند را جهت استحضار به محضر ارجمندتان جمع‌آوری کرده و در پایان با بودجه‌های برخی از دانشگاه‌ها بعلاوه محیط‌زیست و جنگلبانی کشور مقایسه نموده‌ام. مستحضر هستند که به‌جز وزارت ارشاد، هیچ‌یک از این چهل ارگان و نهاد نه به دولت، نه به مجلس و نه به هیچ نهاد دیگری در قبال میلیاردها تومان بودجه‌هایی که دریافت می‌دارند پاسخگو نبوده و هیچ نظارتی بر دخل‌وخرجشان اعمال نمی‌شود.

جنابعالی درهمان خطبه‌ها اضافه فرمودید که در مقابل بودجه‌های دانشگاه‌ها این ارقام خیلی هم زیاد نیستند. بنده جسارتا بودجه برخی از دانشگاه‌های اصلی کشور را هم جهت مقایسه خدمتتان عرضه می‌دارم.
دانشگاه فردوسی: ۳۲۰میلیارد تومان
دانشگاه تبریز: ۲۵۰میلیارد تومان
پلی‌تکنیک(امیرکبیر): ۲۵۰میلیارد تومان
دانشگاه اهواز: ۲۰۰میلیارد تومان
دانشگاه کرمان: ۱۷۰میلیارد تومان

و بالاخره بودجه‌هایی که من بر روی آن‌ها عقده پیداکرده‌ام، محیط‌زیست و جنگلبانی کشور هرکدام با قریب به ۳۰۰میلیارد تومان را هم باز به‌منظور مقایسه به استحضار مبارکتان می‌رسانم. ای‌کاش فقط می‌شد یک نظرسنجی ابتدایی از مردم ایران به عمل می‌آمد و اگر اکثریت ترجیح می‌دادند که بودجه امور دینی کشور ۲۷برابر بودجه محیط‌زیست کشور باشد، آن ۳۰۰میلیارد را هم خرج تبلیغات ایدئولوژیک دینی حکومتی نمایید.
ایام به کام باد
صادق زیباکلام
۲۵دی۱۳۹۶

ناشناس
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۲:۰۹
زیبا کلام درست گفته دمش گرم (357561)
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۴:۳۴
امان از غربزدگان (357568)
محمد
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۲:۵۶
به نظرم هم اسم کوچیکت باید عوض شه هم فامیلیت درس برعکس (357562)
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۵:۳۲
میشه با سند مشخص کنید کجاش برعکسه؟ (357574)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۳:۲۷
نه به نظرم هم اسمشون بجاس و هم فامیلشون منتها مشکل اینجاس که حقیقت تلخ است این سخن گهربار پیامبر را در نظر داشته باشیم که فقر اگر ار در وارد شود از در دیگر ایمان خارج میشود مردم اول معیشت میخان بعدا دیانت (357564)
ح.حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۳:۵۰
جناب صديقي لطف بفرماييد مقايسه وضعيت فرهنگي ومذهبي بين دوران سال 59-68 كه بودجه فرهنگي نداشتيم با اين همه بودجه مذهبي حال حاضر بفرمايند وبگويند نتيجه اين هزينه ها چه شده فرهنگ ديني بالا رفته يا شبهات ديني (357566)
یک رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۴:۵۲
چه فایده وقتی کسی خود را به خواب زده هرگز بیدار نخواهد شد (357570)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۵:۰۰
مجلس: ۱۰۰ مسئول کشور دو تابعیتی و دارای گرین کارت هستند (357573)
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۰۱:۰۸
برای روز مبادا گرفته اند .پولهای باد آورده را باید جایی سرمایه گذاری کنند. مطمئن باشید خیلی بیشتر از ۱۰۰ نفر هستمد (357595)
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۵:۳۸
الحق که زیباکلامی (357575)
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۸:۴۹
چطوری حساب کردی عمو صادق ..... که حناق نیست میگفتی 270 برابر (357583)
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۰۱:۰۰
اینکه ایشان کاملا بدون داشتن آمار صحبت کنند، عجیب نیست.سرشان را در برف کرده اند و حاضر نیستند بیرون بیاورند (357593)
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۰۱:۰۵
وقتی کسی بخواهد در یک سازمان دولتی استخدام شود از چندین فیلتر و تایید حراست باید عبور کند که چندین فرم را پر کند بگوید کجاها رفته ...‌‌‌
۱۰۰ مسئول دو ملیتی یعنی خانواده آنجا و خودشان اینجا مشغول پول در آوردن از هر راهی و تبدیل به دلار و خرید خانه و ویزا برای روز مبادا،،،،،، (357594)