کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قبل از انتخابات افرادی از روحانی حمایت کردند با یکسری مطالبات، بعد از انتخابات برخی مدعی شدند با مطالباتی دیگر

10 مرداد 1392 ساعت 15:05

گروه سياسي: جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور به دیدار آقایان دکتر عارف و توفیقی رفتند.


به گزارش سايت اصلاحات، در این دیدار دانشجویان به بیان برخی مطالبات و دغدغه های خود پرداختند و با ابراز نگرانی نسبت به آنچه در برخی رسانه‌ها از اعضای کابینه دولت یازدهم و بخصوص وزارت علوم منتشر مي‌شود گلایه کردند. دکتر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات نیز با اشاره به منتفی شدن حضورش در کابینه دولت یازدهم گفت: پس از انتخابات و تعیین بنده به عنوان مسئول کارگروه آموزش عالی، اقدام به تشکیل کارگروه با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها کردم که در این کارگروه، جمع بندی مطالبات دانشجویان و دانشگاهیان و گزارش به رئیس جمهور منتخب و همچنین انتخاب کاندیداهای تصدی وزارت علوم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از جمع بندی‌ها ۵ نفر به عنوان نامزد های پیشنهادی کارگروه برای تصدی پست وزارت علوم به دکتر روحانی معرفی شدند. توفیقی ادامه داد: پس از اتمام کار کارگروه‌ها ظاهرا انتخاب وزیر از مدل خاصی پیروی نمی کند و نقش مشاورین و اطرافیان رئیس جمهور منتخب پر رنگ تر مي‌باشد. رئیس ستاد انتخاباتی دکتر عارف با اشاره به عدم ارتباطش با رئیس جمهور منتخب پس از اتمام کار کارگروه آموزش عالی گفت: بنده تنها مي‌توانم مطالبات و بحث های مطرح شده شما را جمع بندی کنم و به دکتر روحانی منتقل کنم.

وی همچنین درخصوص نگرانی دانشجویان از اسامی معرفی شده در رسانه‌ها برای تصدی پست وزارت علوم گفت: دانشجویان در این دوره از انتخابات نقش بسایر موثری را ایفا کردند و مطالباتی دارند اما احساس مي‌کنند اتفاقی در حال وقوع است به گونه ای که قبل از انتخابات افرادی از دکتر روحانی حمایت کردند با یکسری مطالبات بعد از انتخابات برخی مدعی شدند با مطالباتی دیگر که این اشخاص هیچ نقشی در پیروزی دکتر روحانی نداشته و بلکه در موضع مقابل دکتر روحانی نیز قرار داشتند.

وی همچنین در مورد گزینه های مطرح برای تصدی پست وزارت علوم از دکتر نیلی منفرد و دکتر علی اکبر صالحی (وزیر امور خارجه دولت دهم) نام برد و گزینه های دیگر مطرح شده در رسانه‌ها را بیشتر گمانه زنی رسانه ای دانست. پس از دکتر توفیقی، دکتر عارف نیز در این نشست با اشاره به اینکه اساتید و دانشجویان نگران آینده هستند گفت: بنده در خودم احساس وظیفه مي‌کنم و در این راه آنچه باید به دکتر روحانی از مطالبات جامعه دانشگاهی و توده های مردم منتقل مي‌کردم را گفته ام.

دکتر عارف در ادامه در خصوص اصرار زیاد خود بر روی مسئله دانشگاه‌ها تصریح کرد: مسائل مهمی در جامعه وجود دارد اما عقیده ام این است اگر دانشگاهها مسیر درست را دنبال کنند سایر قسمت‌ها نیز سامان پیدا خواهد کرد. دکتر عارف افزود: شما دانشجویان مطالبات خود را از راه های مختلف به دکتر روحانی منتقل کنید و نگران کافی نبودن زمان برای تاثیر گذاری در انتخاب وزرا نباشید زیرا در کشور ما اصولا اتفاق‌ها دقیقه نود مي‌افتد و ما هنوز دقیقه هشتادیم!


کد مطلب: 14231

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14231/قبل-انتخابات-افرادی-روحانی-حمایت-کردند-یکسری-مطالبات-بعد-برخی-مدعی-شدند-مطالباتی-دیگر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir