به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۴۲۳۱

قبل از انتخابات افرادی از روحانی حمایت کردند با یکسری مطالبات، بعد از انتخابات برخی مدعی شدند با مطالباتی دیگر

گروه سياسي: جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور به دیدار آقایان دکتر عارف و توفیقی رفتند.
قبل از انتخابات افرادی از روحانی حمایت کردند با یکسری مطالبات، بعد از انتخابات برخی مدعی شدند با مطالباتی دیگر
به گزارش سايت اصلاحات، در این دیدار دانشجویان به بیان برخی مطالبات و دغدغه های خود پرداختند و با ابراز نگرانی نسبت به آنچه در برخی رسانه‌ها از اعضای کابینه دولت یازدهم و بخصوص وزارت علوم منتشر مي‌شود گلایه کردند. دکتر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات نیز با اشاره به منتفی شدن حضورش در کابینه دولت یازدهم گفت: پس از انتخابات و تعیین بنده به عنوان مسئول کارگروه آموزش عالی، اقدام به تشکیل کارگروه با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها کردم که در این کارگروه، جمع بندی مطالبات دانشجویان و دانشگاهیان و گزارش به رئیس جمهور منتخب و همچنین انتخاب کاندیداهای تصدی وزارت علوم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از جمع بندی‌ها ۵ نفر به عنوان نامزد های پیشنهادی کارگروه برای تصدی پست وزارت علوم به دکتر روحانی معرفی شدند. توفیقی ادامه داد: پس از اتمام کار کارگروه‌ها ظاهرا انتخاب وزیر از مدل خاصی پیروی نمی کند و نقش مشاورین و اطرافیان رئیس جمهور منتخب پر رنگ تر مي‌باشد. رئیس ستاد انتخاباتی دکتر عارف با اشاره به عدم ارتباطش با رئیس جمهور منتخب پس از اتمام کار کارگروه آموزش عالی گفت: بنده تنها مي‌توانم مطالبات و بحث های مطرح شده شما را جمع بندی کنم و به دکتر روحانی منتقل کنم.

وی همچنین درخصوص نگرانی دانشجویان از اسامی معرفی شده در رسانه‌ها برای تصدی پست وزارت علوم گفت: دانشجویان در این دوره از انتخابات نقش بسایر موثری را ایفا کردند و مطالباتی دارند اما احساس مي‌کنند اتفاقی در حال وقوع است به گونه ای که قبل از انتخابات افرادی از دکتر روحانی حمایت کردند با یکسری مطالبات بعد از انتخابات برخی مدعی شدند با مطالباتی دیگر که این اشخاص هیچ نقشی در پیروزی دکتر روحانی نداشته و بلکه در موضع مقابل دکتر روحانی نیز قرار داشتند.

وی همچنین در مورد گزینه های مطرح برای تصدی پست وزارت علوم از دکتر نیلی منفرد و دکتر علی اکبر صالحی (وزیر امور خارجه دولت دهم) نام برد و گزینه های دیگر مطرح شده در رسانه‌ها را بیشتر گمانه زنی رسانه ای دانست. پس از دکتر توفیقی، دکتر عارف نیز در این نشست با اشاره به اینکه اساتید و دانشجویان نگران آینده هستند گفت: بنده در خودم احساس وظیفه مي‌کنم و در این راه آنچه باید به دکتر روحانی از مطالبات جامعه دانشگاهی و توده های مردم منتقل مي‌کردم را گفته ام.

دکتر عارف در ادامه در خصوص اصرار زیاد خود بر روی مسئله دانشگاه‌ها تصریح کرد: مسائل مهمی در جامعه وجود دارد اما عقیده ام این است اگر دانشگاهها مسیر درست را دنبال کنند سایر قسمت‌ها نیز سامان پیدا خواهد کرد. دکتر عارف افزود: شما دانشجویان مطالبات خود را از راه های مختلف به دکتر روحانی منتقل کنید و نگران کافی نبودن زمان برای تاثیر گذاری در انتخاب وزرا نباشید زیرا در کشور ما اصولا اتفاق‌ها دقیقه نود مي‌افتد و ما هنوز دقیقه هشتادیم!

غلامرضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۲۹
انشاء الله كه ما روز يكشنبه با قرائت خواندن اسامي وزراء پيشنهادي اسم دكتر عارف را به عنوان معاون اولي بشنويم.. درست دقيقه نود.. (101734)
آرمان
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۲۳:۳۱
آقای روحانی باید قبول کنه عارف خودش رو برای پیروزی او قربانی کرد... (101859)
حسین صادقی
Norway
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۰۱:۳۴
با انشاء الله گفتن بدون همت و اقدام ملت، چیزی تغییر نخواهد کرد، اگر انشاء الله خالی کار ساز بود، وضع مملکت بە این فلاکت نم افتاد. (101917)
حبيب
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۳۰
درود بر عارف دانشمندد و با معرفت و دوستان با سوادش مثل پرفسور توفيقي، دكتر طيب‌نيا و ... (101737)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۳۶
دولت بیم و امید (101739)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۴۰
موفق باشید انشاا... اگه دولت به وعده هاش عمل نکرد انتخابات بعدی (101741)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۲۰:۰۹
به نام خدا. دوستان سایت بهار گویا یادشان رفته است که اقای عارف حتی تا پای صندوق رأی هم حاضر به حمایت از دکتر روحانی نشد و کناره‌گیری‌اش از انتخابات هم با دلخوری و عدم رضایت همراه بود. (101760)
مجتبی
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۲۱:۳۶
اما یادشون نرفته که با عدم کناره گیری عارف الان قالیباف داشت کابینه می چید واقعا" یه عده توی روز روشن واقعیات رو انکار می کنند (101806)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۰۳:۴۲
عارف روز انتخابات اعلام کرده که به نفع روحانی کنار رفته!!!
بعدشم تو نامه ای که درباره انصرافش از انتخابات بود گفت همیشه پای بند به ائتلاف بوده ائتلاف بین چه کسانی بود؟؟؟ عارف و روحانی دیه
الکی جو سازی نکنید هم دکتر روحانی هم دکتر عارف تو دل مردم هستند (101952)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۰۲:۳۰
نه دوست عزیز اینطور که شما میگین نبود... (101936)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۰۲:۴۳
نام انسانهاي نيك هميشه موندگاره عارف هم از اون دسته انسانهايي است كه براي هميشه نامش خواهد ماند (101943)