کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به جاي پاسخگويي توسط مسئولان صورت گرفت؛

ممانعت‌ ازكارخبرنگاران براي‌پوشش‌حادثه‌سدكارون!

11 مرداد 1392 ساعت 14:43

گروه حوادث: در پی مرگ هفت کودک و پنج زن بر اثر سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به آب‌های پشت سد «کارون ۳» در خوزستان٬ فعالیت خبرنگاران در محل حادثه محدود و اینترنت «دهدز» قطع شد و خبرگزاری‌ها از بازداشت دو نفر در این رابطه خبر داده‌اند.



این حادثه مرگبار بعدازظهر چهارشنبه (۹ مرداد) زمانی که یک یدکش در حال انتقال این مینی‌بوس به آن سوی دریاچه سادات حسینی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان بود٬ رخ داد. سایت محلی «ایبنانیوز» هم گزارش کرد: با نزدیک شدن به ساعت برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حادثه گدار شهپیر در دهدز، عوامل ناشناس از ادامه فعالیت خبرنگاران محلی در دهدز و نوار ساحلی دریاچه سد کارون ۳ ممانعت به عمل آورده و هم اکنون ارتباط خبری این منطقه با دنیای خارج قطع شده است. به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، همزمان با ممانعت از ادامه فعالیت خبرنگاران محلی در دهدز، اینترنت این منطقه به طور ناگهانی قطع شده است و اختلال در شبکه تلفن همراه افزایش یافته است. گفتنی است مراسم خاکسپاری قربانیان حادثه "گدار شهپیر"، ديروز پنجشنبه در دهدز برگزار شد.

کج سلیقگی صداوسیما و پاشیدن نمک بر زخم حادثه دیدگان


در همین حال، بخش خبری ساعت ۲۲:۴۵ صداوسیمای استان خوزستان به نقل از یک مقام مسئول در استانداری خوزستان، از «احتمال مقصر بودن راننده مینی بوس» خبر داد! کج سلیقگی صداوسیما در انتشار این خبر، موجب واکنش گسترده افکارعمومی در استان خوزستان و اعتراض خانواده های حادثه دیدگان شد. صداوسیمای خوزستان و مقامات استانداری، هیچ اشاره ای به علت نابودی راههای روستایی این منطقه نکرد و نگفته‌اند که چرا مردم مجبور به استفاده از یدک‌کش‌ها شده‌اند؟

گفتنی است شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب‌نیرو) به رغم گذشت ۱۰ سال از آبگیری سد، به تعهدات خود برای احداث راههای روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند عمل نکرده و در عوض، با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابجایی مینی بوس های حامل مسافر می نماید. مسئولان اين شركت البته مدعي شده‌اند كه پس از ده سال، اين سد و تاسيسات آن را تحويل بهره‌بردار داده است.

یدک کشي که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:۱۵ روز چهارشنبه گذشته در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد نمود و تکان شدید موجب شد که مینی بوس که در عرشه یدک کش قرار داشت، به گوشه ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود که در این حادثه تاکنون حداقل ۱۲ نفر کشته شده‌اند.

گفتنی است از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده و مسئولان مربوطه به رغم گذشت ۱۰ سال از آبگیری سد، به تعهدات خود برای احداث راههای روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند عمل نکرده و در عوض، با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابجایی مینی‌بوس‌های حامل مسافر می‌نمایند!


کد مطلب: 14250

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14250/ممانعت-ازكارخبرنگاران-براي-پوشش-حادثه-سدكارون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir