به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۶:۳۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۱۴۴۰۱

وزارت جهاد کشاورزی شبیه شهری است که مورد تهاجم هسته‌ای قرار گرفته و نابود شده است!

گروه اقتصادي: معاون تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفته که «در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی شبیه شهری است که مورد تهاجم هسته‌ای قرار گرفته و تمامی امکانات حیاتی آن قطع شده است.»
وزارت جهاد کشاورزی شبیه شهری است که مورد تهاجم هسته‌ای قرار گرفته و نابود شده است!
بهزاد قره یاضی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی شبیه شهری است که مورد تهاجم هسته‌ای قرار گرفته و تمامی امکانات حیاتی آن قطع شده است. تمامی ساختمان‌های وزارت جهاد کشاورزی بصورت رایگان به نهادهای مختلف بخشیده شده است و نتیجه آن شد که هرکدام از بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی در گوشه‌ای از شهر پراکنده شود که مراجعین را با مشکل دسترسی به بخش‌های مختلف این وزارت روبرو کرده است.

قره یاضی نیروی انسانی بخش کشاورزی را تضعیف شده خواند وافزود: تعداد زیادی از نیروهای متخصص را خانه نشین کردند و با باقی مانده نیروهای متخصص و برجسته آنگونه رفتار کردند که دل آزردگی، ابهام از آینده و ترس از اخراج در آن‌ها نیروی برای فعالیت مفید باقی نگذاشته است.

معاون تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در چند سال گذشته بطور کلی مختل شده است، ادامه داد: درحال حاضر میانگین سالانه بیش از ۱. ۵ میلیون تن شکر وارد می‌شود در حالی که در سال ۸۳ به مرز خود کفایی رسیده بودیم و تنها مختصری واردات شکر با تعرفه ۱۵۰ درصدی داشتیم. به گفته وی، در سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی مصرفی وارد کشور شده است که برای هریک دلار آن ملت ما متحمل مشقات زیادی شده است.

قره یاضی با تاسف بار خواندن اینکه حدود نیمی از کالری مورد نیاز کشور وارداتی است، گفت: واردات بی‌رویه باعث برهم زدن تناوب زارعی کشور شده است که تناوب برداشت پایدار و بهینه محصول یک ضرورت برای حیات کشاورزی است.  رئیس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به بی‌توجه‌ای به مبارزه با آفات افزود: کشت
تمامی ساختمان‌های وزارت جهاد کشاورزی بصورت رایگان به نهادهای مختلف بخشیده شده است!
پنبه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است وهمچنین کیفیت واکسن موسسه رازی روز به روز کاهش پیدا کرده است و واردات واکسن افزایش بی‌رویه داشته به طوری که حتی واکسن دام و طیورنیز وارد می‌شود.

وی شیلات را در وضعیت بسیار نامناسب خواند و افزود: کشور از نظر مهندسی ژنتیکی کشاورزی از اوگاندا، ‌غنا، بنگلادش، پاکستان، سودان و مصر عقب افتاده است و از همه مهم‌تر کشاورزی و دامپروری و شیلات کشور با ابهامات بسیاری روبرو است. وی در رابطه با انتخاب حجتی با عنوان وزیر جهاد کشاورزی افزود: انتخاب حجتی از بهترین انتخابات کابینه روحانی است، انتخابی که به نظر می‌آید کسی که خواهان پیشرفت کشور و علاقمند به تغییر وضیت موجود باشد از آن حمایت خواهد کرد. حجتی از اولین روزهای پیروز انقلاب وارد جهاد سازندگی شد و مشکلات بسیاری از کشاورزان و روستاییان را برطرف کرد.

وی با اشاره به مدیریت حجتی در زمان ادغام دو وزارت جهاد و وزارت کشاورزی افزود: در همین دوره به رغمانتظارات همگان نه تنها تولید با تنش مواجه نشد بلکه شاهد افزایش همه شاخص‌های تولید به سمت بهبود بودیم. معاون تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در همین راستا ادامه داد: در سال ۸۳ جشن خودکفایی گندم برگزار کردیم و تقریبا با قطع واردات مواجه شدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حبوبات صادرکننده بودیم، گفت: در تولید سیب زمینی نیز نه تنها صادرکننده بودیم بلکه سال‌های متمادی شاهد نوسانات فصلی سیب زمینی نیز نبودیم. امید ایجاد شده در کشاورزان به این خاطر است که اطمینان دارند در راس سکان هدایت بخش اجرایی کشور کسی قرار گرفته که با آشفته گویی و نسنجیده گویی و ادعای مدیریت جوان، هزینه تولید آن‌ها را چه به دلیل تحریم، تشدید تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها، ناشایسته سالاری‌ها، رفاقت بازی‌ها و قبیله گرایی‌ها بر تولیدکننده و کشاورزان بر باد نخواهد رفت.

ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۲:۴۰
من از نزدیک با اداره جهاد کشاورزی سروکار داشته ام، به جرات می توانم بگوییم بجای گرفتن دست کشاورز، پای او را می گیرند تا زودتر به زمین بخورد!!! (105558)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۲
دقیقا..من ۲سال قبل در یکی از شهرستانها قصد کشت داروی گیاهی داشتم.در اداره کشاورزی که مملو افراد بیسواد و فرسوده بود برای راهنمایی و طرح و وام آنقدر بد رفتاری کردند و دست انداز انداختند تا آخر عطای کا را به لقایش بخشیدم. (105720)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۴:۱۹
ممنون!ممنون!ممنون! که یک نفر واقعیت رو در مورد کشاورزی گفت!
آخه کشوری که برای نون شبش به خارج محتاجه چطور می تونه ادعای استقلال کنه؟؟!!!
با این عنوانی هم که نویسنده عزیز گذاشتن باید دنبال رد پای اسراییل تو این وزارتخونه باشیم!!!
همینه! وقتی چنین مدیران نالایقی نبض کار رو دارن دیگه دشمن می خوایم چیکار؟! (105568)
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۴:۴۷
این شخص معاون وزیر کشاوری بوده پس خودش هم در اعمال صحیح و اشتباه سهم خود رو داره ولی به دنبال خود شیرینه تا بتونه یه پستی در دولت جدید بگیره (105569)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۶:۳۲
روز سیاه می دونید چیه؟محمود به روز سیاه نشوندمون (105575)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۸:۲۹
خدمات حجیم ۸ساله دولت خدوم (105584)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۸:۴۴
انشاا... نمایندگان محترم برنامه تجربه وتخصص وزرا را هنگام رای اعتماد در نظر بگیرند وبا نگاه جناحی و بنام فتنه اصلاح طلبان را رد نکنند که نزد خدا مسولند (105586)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۸:۴۸
چرا اینقدر دیر آقای قره یاضی چیزی رو فراموش نکردیدین؟ کشاورزی با یک برنامه دوساله قابل احیاست اما کشاورزان نابود شده نه دامداری های به فلاکت افتاده و دامداران بی دام هم نه (105587)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۸:۵۰
کل مراکز تولید اینگونه اند. و چه جالب و همزمان با 68 امین سالگرد حمله اتمی به هیروشیما گفتی پسر!؟ (105588)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۸:۵۱
اقا جون این هفت و هشت سال کجا بودی صدات در نیامود ؟ یا این اتفاقات در همین دو سه روز پیش امده؟! (105589)
همشهري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۷
با سلام
خبر نداري وزارت بازرگاني هم مورد حمله هسته اي با بمب رانت و باند و...
قرار گرفته و از اصل خويش و رسالتش
دور مانده و كاركنان شريفش در سوگ ناثيرات اين تخريب بزرگ مات و مبهوتند.
وقتي ماشين هاي صدها ميليون توماني را با ارز 1226 توماني متعلق به
خريد داروهاي حاد مورد نياز مبتلايان به بيماري هاي خاص كشور را كشتي
كشتي وارد ميكنند.تحت عنوان دارو.
وقتي روزي 1000كاميون سوخت از مرزهاي غربي (كرمانشاه)توسط چند
نفر سال هاست وارد ميشود.وبرا ي مردم محروم منطقه ايجاد ترافيك جاده اي وخطرات تصادف و...به ارمغان آورده.
وقتي انحصار واردات فلان و فلان اقلام
وارداتي به نور چشمي ها واگذار شده
و... تازه اين گوشه اي از آن بمباران است.اگر آن را + سوء مديريت و...كنيد
چه ميشود.برادر (105590)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۹:۳۳
تا حالا کجا بودی، آقای منتقد؟ (105591)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۹:۴۱
پس بخاطر اون بود که در نماز جمعه از احمدی نژاد تشکر کردند!!! (105592)
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۰۴
این گزارشات رو چرا اون موقع مثلاً یکسال پیش، دو سال پیش آقایون نمی دادند؟ (105594)
مريم
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۰۶
هي من تو اين هشت سال گفتم پس خاك تو سر ما شما سانسور كردي ديدي راست ميگفتم هشت سال به جاي هر كاري خاك برسر كرديم. (105595)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۰۷
احمدی نژاد همه جاهای حساس رو شخم زد (105596)
يك مدرس غير هيأت علمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۲
ايكاش آقاي دكتر به ساكنين اين شهر مورد تهاجم يعني نيروي انساني مدرس و محقق نيز اشاره مي كردند كه از تبعيض و بي عدالتي در حقوق و مزاياسالهاست رنج مي برند. (105597)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۶
سلام
با عرض ارادت خدمت دکتر قره یاضی
عنوان ایشان
"معاون سابق تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی یت
رئیس سابق سازمان تحقیقات ، ترویج و آموزش کشاورزی"
می باشد. (105600)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۷
همه جا مثل همین کشاورزیه داداش فقط چشم بصیرت می خواد دیدنش که یم عده متاسفانه ندارند. (105601)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۸
اطفا به آقای قره یاضی بفرمایید که زمانی که ایشان معاون تحقیقات وزارت بودند چه گلی بسر کارکنان متخصص و غیر متخصص زدند که حالا ادعا می کنند این نیروها منزجر هستند؟ (105602)
صادق
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۶
این آقای معاون تحقیقات تاکنون کجا بوده که تازه متوجه شده که وزارت جهاد کشاورزی شبیه شهرموردتهاجم هسته ای شده ؟عافیت طلبی چه بلاها که برسر انسان نمی آورد !!! (105605)
حسين كربلايي خياوي
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۲۲
آقاي دكتر قره ياضي در زمان تصدي معاونت تات وزارت جهاد كشاورزي در جهت اعتلاي تحقيقات كشاورزي و همچنين رفاه حال كاركنان و محققان اين بخش كارهاي بسيار مهم و اساسي انجام دادند. خدمات آقاي دكتر هميشه ماندگار است (105976)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۷
گل گفتي اما چرا اينقدر دير؟؟؟ (105606)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۰:۵۸
مهندسی ژنتیک که در امریکا بررسی شده ومحصولات ان سرطان زاست .فقط مانده زخایر ژنتیکی ایران را نابودکنید.به خیر تو امیدی نیست شرمرسان (105609)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۲۲
همه جا مورد تهاجم هسته ای قرار گرفته است.وزارت آموزش پرورش-وزارت علوم-وزارت....... (105612)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۲۳
ایکاش همه ما جسارت آنرا داشتیم که صحبتهای معقول و منطقی در مورد مملکت و مملکت داری را به موقع میزدیم. میدانم که در شایط بسیار بسیار امنیتی احمدی نژادی کاری بس دشوار بود.و حد اقلش از نان خوردن افتادن و بد نام شدن. (105613)
آرمین
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۲۶
فقط وزارت جهاد کشاورزی اینگونه نیست. (105615)
ممد
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۸
این آقا که سمت مهمی هم داره تا حالا زیر برف بود یا سرش زیر برف؟؟ حرف این آدما نواد بادمجان دورقاب چین ها است. احتمالاً فکر ابقا در پستش باشه!!!! (105623)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۲
هنوز پای درد دل کشاورزان ننشسته اید .یک درخت تا به بار بشیند مانند فرزند باغبان است .هر درخت آفت زده وخشک شده باغبان را به سوگ مینشاند . (105626)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۲:۱۹
اینم از عدالت و دست و دل بازی احمدی نژاده که حتی از وزارت خونه های خودش هم به رایگان بخشش کرده (105642)
رها
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۳:۵۱
نه تنها جهاد کشاورزی بلکه تمام مملکت توی وضعیت به شدت بدی قرار داره (105697)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۵۳
اين آقا معاون بوده حالا يادش افتاده حرف بزند؟ (105738)
بهلول
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۳۶
دولت عدالت محور چه بلائی سر این مردم اورد!خدایا قسمت میدم دیگه از این بلاهای اسمانی برسر مردم ایران نازل نکن بخدا دیگه ناشکری نمیکنیم زمان اقای خاتمی ناشکری کردیم این بلای اسمانی رو نازل کردی تا قدر امسال اقای خاتمی رو بدونیم. (105905)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۵۹
خب ایشان چرا حالا این حرفها را بیان میکنند من فکر کنم تا چندی دیگر مسائلی رو شود که شاید تا سالها شوک مردم را بدنبال داشته باشد خدا را شکر که محمود ذفت خدایا شکر (105932)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۵۲
يك خانه اباد به از صد شهر ويران...با دست اندازي به هر كاري كه توش سررشته نداشتن و به قول معروف برداشتن چندتا هندونه با يك دست وضع مملكتو در تمامي ارگانها نابود كردند (106086)
اعظمی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۵۳
آقای قره یاضی دزست گفته اند.من خود کاشناس ارشد کشاورزی هستم و مدتی هم در این وزارتخانه شاغل بوده ام. با تمام وجود دلم می سوزد برای کشاورزی ایران که به دست عده ای نا اهل و بی سواد و بدون مدرک که این وزارتخانه را در دست گرفته اند و ویران ساخته اند این بوستان و گلستان را. (106087)