به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۴۴۳۸۴

کارگران گروه ملی امروز هم در اهواز تجمع كردند

گروه اقتصادی: با وجود بازداشت تعدادی از كارگران معترض، جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران امروز بار دیگر در مقابل استانداری خوزستان حاضر شده و خواستار پرداخت پرداخت حقوق عقب افتاده خود شدند.
کارگران گروه ملی امروز هم در اهواز تجمع كردند
به گزارش ایرنا، این کارگران گفتند: ما آمادگی داریم که برای افزایش تولید کارخانه ساعت ها اضافه کاری کنیم مشروط براینکه وعده هایی که مسوولان درخصوص پرداخت مطالبات عقب افتاده ما داده اند ، عملی شود. آنها افزودند: پرداخت نشدن حقوق و مطالبات یا تاخیر در این پرداختها سبب بروز مشکلات بسیاری برای ما شده است. یکی ازاین کارگران به ایرنا گفت: در بین ما افرادی هستند که فرزندانی با بیماری های خاص از جمله سرطان دارند و تاخیر در پرداخت حقوق برای آنها مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.
 
سیدعلی بحرینی مقدم معاون اقتصادی استاندار خوزستان روز گذشته اعلام کرد : مقرر شده یک هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه در گردش از سوی بانک های ملی و ملت برای رفع مشکلات تولید در گروه ملی اختصاص یابد. کارگران گروه ملی که از ماه ها پیش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و پرداخت منظم حق بیمه و همچنین بیمه تکمیلی شده بودند، در روزهای گذشته نیز با مراجعه به استانداری خوزستان و حضور در مصلای نماز جمعه اهواز خواستار پیگیری مسوولان برای رفع مشکلات این شرکت شدند.

گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 89 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید در کشور شد. این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد ولی پس از کشف فساد مالی و اختلاس 3 هزار میلیاردی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور، در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت. بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند. در اسفندماه سال گذشته مالکیت این شرکت به بانک ملی واگذار شد.

علت دستگیری کارگران فولاد اهواز
رییس کل دادگستری خوزستان علت بازداشت تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد ایران را تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز آنها عنوان کرد. فرهاد افشارنیا  افزود: کارگران گروه ملی فولاد ایران برای پیگیری مطالبات مزدی خود دست به اعتراض می‌زنند و اخیرا تعدادی از این تجمعات در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و محل برگزاری نماز جمعه اهواز برگزار شده است.وی با بیان اینکه طبق آخرین اخبار بدست آمده، طی چند ماه گذشته بخشی از مطالبات معوقه آنان پرداخت شده است، افزود: کارکنان و کارگران گروه ملی فولاد ایران به خوبی اطلاع دارند که این شرکت به نوعی ورشکسته شده و دستگاه‌های مختلف دولتی، بانک‌ها و بخش خصوصی از این شرکت طلبکار هستند.وی افزود: از کارگران گروه ملی فولاد ایران درخواست داریم با سرمایه‌گذار جدید این کارخانه همکاری لازم را داشته باشند. نیت کارگران گروه ملی فولاد ایران از تجمع رساندن مشکلاتشان به گوش مسئولان است. اکنون این اتفاق رخ داده، ادامه روند اعتراضی کارگران به صلاح نیست و ممکن است این تجمعات مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.بازداشت کارگران گروه ملی فولاد ایران با دستور دادستانی و توسط نیروی انتظامی انجام شده است.