به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۴۵۰۷
با حمایت از ابطال مصوبات مهر‌آفرین و استخدام‌های دقيقه نودي

تركان: همه مصوبات دوره انتقالی‌احمدی‌نژاد تجدیدنظر مي‌شوند

گروه سياسي: مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزرای پیشنهادی لیاقت گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مجلس را دارند،‌ از تجدیدنظر و بررسی همه مصوبات دوره انتقالی احمدی‌نژاد اعم از بخشیدن اموال و جابه‌جایی‌ها، خبر داد.
تركان: همه مصوبات دوره انتقالی‌احمدی‌نژاد تجدیدنظر مي‌شوند
 اکبر ترکان با حمایت از تصمیم اخیر معاون اول رئیس جمهور در ابطال مصوبات مهر‌آفرین و استخدام‌های دقيقه نودي در دولت احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد موقعی که در سال 84 انتخاب شد، در فاصله دوره انتقالی در نامه‌ای 17بندی از آقای خاتمی خواسته بود که عزل و نصب و مصوبات جدیدی را نداشته باشد. وی استخدام، تغییر وضعیت نقل و انتقال، قراردادهای جدید، ایجاد تعهدات جدید در دولت بعدی و خرید و فروش اموال را از جمله مواردی اعلام کرد که احمدی‌نژاد در آن نامه از آقای خاتمی خواسته بود که دست به انجام آنها نزند و ادامه داد: اما متأسفانه پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات و در دوره 24 خرداد تا 12 مرداد سال جاری، احمدی‌نژاد و تیم همراه وی دقیقاً همه این کارها را انجام دادند و کارهایی را کردند که خلاف نامه 17ماده‌ای خودشان بود.

ترکان با بیان اینکه اقدامات اخیر دولت احمدی‌نژاد نوعی حاتم‌بخشی به اطرافیانش بود، افزود: اگر قرار است استخدامی صورت بگیرد، باید انصاف و مقررات آن نیز رعایت شود، نمی‌شود که بدون ضابطه کارهایی را انجام داد. مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام کارهای بدون ضابطه احمدی‌نژاد در دوره انتقال مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم مانند ابطال اخیر مصوبه طرح مهر‌آفرین و استخدام‌های جدید باطل خواهند شد، گفت: هر مصوبه‌ای که با قوانین و مقررات مطابقت نداشته باشد مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

** مصوبات "دیمی و بدون حساب" تجدیدنظر می‌شوند


ترکان اضافه کرد: آقای جهانگیری در مصوبه اخیر خود اعلام کرد که آن مصوباتی که مورد اشکال رئیس مجلس است، متوقف می‌شود و حق هم همین است که مصوباتی که دیمی و بدون حساب و کتاب صورت گرفته، مورد تجدید نظر و بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که به چه میزان خارج از انصاف بوده است. وی با بیان اینکه هر استخدامی که بدون ضوابط و معیار خاص صورت گرفته مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چه دلیلی داشت که روزهای باقی‌مانده دولت، این‌همه افراد را استخدام کنند، چه دلیل منطقی برای این کار دارند. کدام آدم عاقل می‌تواند قبول کند که دولت در روزهای پایانی خود بتواند به این میزان استخدام انجام دهد، آن هم بی‌ضابطه و بدون حساب و کتاب.

مشاور رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه مصوبات احمدی‌نژاد در فاصله 45روزه دوره انتقال اعم از بخشیدن اموال و جابه‌جایی‌ها باشد، مورد بررسی و تجدید نظر قرار خواهد گرفت، گفت: باید مورد بررسی قرار گیرد که این سکه‌هایی که روزهای اخیر به دولتی‌ها داده شده بر اساس معیار و ضابطه بوده است یا خیر؟ هرچند که به‌نظر من این‌گونه اقدامات یک نوع حاتم‌بخشی بوده است.

ترکان در خصوص نحوه انتخاب وزرا از سوی روحانی و میزان مقبولیت آنها برای گرفتن رأی اعتماد کامل از سوی نمایندگان مجلس نیز اظهار داشت: نمایندگان مجلس به‌دقت سوابق وزرا را بررسی می‌کنند و این حق آنهاست و دولت هم به حق آنها احترام می‌گزارد و هر آنچه تصمیم بگیرد می‌پذیرد.

** همه وزرای پیشنهادی لیاقت گرفتن رأی اعتماد از مجلس را دارند

وی بر همین اساس تصریح کرد: به‌نظر من کلیه وزرای پیشنهادی لیاقت گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مجلس را دارند و همان‌گونه که آقای روحانی گفته، عملکرد آنها قابل دفاع است و رئیس جمهور نیز با قاطعیت از آنها دفاع خواهد کرد. مشاور روحانی با انتقاد از برخی شایعات صورت گرفته مبنی بر اینکه آقای روحانی تمایل دارد که برخی از وزرا از مجلس رأی اعتماد نگیرند، گفت: این بحث‌ها را بیشتر همان افراطیون به راه می‌اندازند که نهایت بی‌انصافی و اجحاف به دکتر روحانی است. وی به‌صراحت گفته که همه وزرای پیشنهادی را خودش انتخاب کرده و از آنها دفاع خواهد کرد و این وعده را پس‌فردا در صحن مجلس مشاهده خواهیم کرد.

ترکان، اضافه کرد: البته بعضی‌ها به سم‌پاشی‌های خود ادامه خواهند داد و سعی خواهند کرد، چوب لای چرخ انتخاب وزرای پیشنهادی بگذارند. ولی امیدوار هستیم با همدلی و دور از تصمیمات احساسی هر آن که لیاقت حضور در کابینه دولت یازدهم را داشته باشد، انتخاب شود.

محمود
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۱:۳۸
دمت گرم آقاي تركان. همينطور قاطعانه پيش برويد و از جوسازي‌هاي افراطي‌ها نهراسيد. الهام اگر قانون سرش مي‌شد 8 سال در مقابل بي‌قانوني رفقاش چرا دم برنياورد؟ (107152)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۱:۵۵
با امید به اینکه مجلس به همه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور آقای روحانی رای اعتماد بدهد
البته در پاسخ به آقای ترکان می گویم که نباید به گفته آقای روحانی مبنی بر اینکه همه وزرای پیشنهادی را خود ایشان انتخاب کرده اند چندان باور داشت زیرا که همگان بر فشارها و اعمال تخریبی و تحمیل برخی از وزرا بر ایشان واقفند
امیدورام جمله دوم آقای روحانی مبنی بر دفاع جانانه از همه وزرا به وقوع بپیوندد نه اینکه از یکسری از افراد دفاع جانانه کنند و نسبت به یکسری از افراد که به مشی اصلاح طلبی نزدیک هستند خدایی نکرده کم توجهی شود

در هر صورت دولت یازدهم باید به شدت با مفاسد مالی و اقتصادی که بسیار در دو دولت قبل دیده شد برخورد کند و دست مفسدان را از بیت المال قطع نماید (107154)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۰۱
بله تمامی مصوباتی که در خدمتگزاری به باند حاکم و در جهت تداوم حیات سیاسی آنها بوده باید لغو شود.
در ضمن پرونده بیمه ایران پیگیری شود. (107158)
ایرج
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۰۶
ترکان جون توروخدا به اسحاق و حسن بگو قربون دستتون ای زمینای صداسیما روهم ازشون پس بگیره.مرسییییییی (107161)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۱۱
اسحاق و حسن....؟؟؟!!!

بابا تو دیگه کی هستی؟؟؟ (107395)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۳:۵۵
خودمانی گفته دیگه از محبته!بی احترامی نکرده. (107567)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۳:۲۴
یه سوال کاملاً فنی ؟
احمدی نژاد هفته های پیش تو مراسم نماز جمعه روی صندلی نماز میخوند چی شد یه هفته کمردردش خوب شد از این دست کارهای...... تو این چند سال خیلی انجام دادی . فقط یک کلام :
واگذارت کردیم به خدای بزرگ همین وبس . (107202)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۸
یعنی چون هفته پیش نشسته نماز خواند باید تا آخر عمر رو صندلی نماز بخونه واقعا عجب مچ گیری کردی استاد (107243)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۱۲
چرا ملت ایران همه چیزو به اون دنیا واگذار میکنن؟!!!
کسی که تو این دنیا قانون شکنی کرده باید همین جا هم مجازات شه (107287)
مردم
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۳:۴۸
دولت روحاني روي حمايت مردم از وزرا و مصوباتش حساب كند مردم با يك اشاره روحاني هر كاري لازم است انجام ميدهند تا ايران از اين بن بست اقتصادي و جهاني خارج شود. (107221)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۶
من طی مجوز
شماره 4550/110/ دم مورخ 21/12/1390 معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور پس از کسر 25 درصد سهمیه ایثارگران به تعداد 280 نفر، در تاریخ 15/3 /91 تعداد 96 رشته شغلی تخصصی به منظور جذب و استخدام 644 نفر در پستهاي مورد نياز از طریق برگزاری آزمون توانمندی‌های عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی توسط صدا و سیما و سامانه استانداری فرخوان عمومی دادکه پس از ثبت نام بیش از 29000 داوطلب واجد شرایط در دو مرحله با در نظر گرفتن اقدامات امنیتی و تامینی روز جمعه مورخ 11/12/1391 در حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده
آزمون دادم و قبول شدم بعدا در مصاحبه هم شرکت کردم و الان مدارکم را برای گزینش فرستادم و حالا همه چیز به حالت تعلیق در آمده
شما به عنوان خبرنگار پیگیر باشید تورا خدا با فکر ما جوانها که دیگه پیر شدیم باشید با ما بازی نکنید
دولت تدبیر و امید نباید دولت تعلیق و نا امیدی باشه (107266)
حميد
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۴
چرا پرداخت پول بيش از حد به مسئدولين را متوقف نميكنيد
استخدام ومصوباتي كه چند نفر از كارگران را اميدوار به زندگي كرده را دارند متوقف مي كنند
آقاي روحاني
لطفا به داد ما برسيد با كليد دارند قفل ها را ميشكنند نگذاريد (107279)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۷
آقای ترکان لطفا کارها و طرحهای دیمی که تو این 8 سال گذشته انجام شده را هم ملغی کنید. (107281)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۰۶
خدايا هرجا حقي از ما ملت ضايع شده ما نمي بخشيم تو هم نبخش (107333)
رسولي
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۱۲
سلام آقای جهانگیری باید بداند در بعضی استانها آزمون استخدامی استانداری توسط سازمان سنجش و با رسمیت و طی تشریفات قانونی مانند کنکور سراسری انجام و با طی تمام تشریفات و مراحل قانونی به تازگی اعلام نتیجه شده و قبول شده گان بیچاره که حالا اسمشان رسماً اعلام شده چه گناهی کرده اند . ؟؟؟؟ مگر با تغییر دولت ، تعهدات دولت قبلی لغو می شود . این آزمون زمانی صورت گرفت که رئیس جمهور و وزرا مقام رسمی و قانونی دولت جمهوری اسلامی بودند . مردم بیچاره و قبول شدگان چه گناهی کرده اند که دستور توقف اجرای آن را می کنی (107398)
میشل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۳:۳۲
با این همه بدهی که دولت احمدی نجات به بانک مرکزی داره با اینهمه تورم و کسری بودجه که دولت داره و حتی پول اضافه کارهای ما پرداخت نمیشه با اینهمه تحریم،،چگونه دولت احمدی نجات می خواست چند هزار نفر رو استخدام کنه؟

جواب روشنه: احمدی نجات می خواست روحانی را در یک عمل انجام شده قرار بده اگر قانون استخدامی ها توسط دکتر روحانی لغو بشود آنگاه خودش را در مقابل مردم قرار می دهد و اگر تن به مصوبه عجله ای و غیر کارشناسی بدهد بودجه آن را از کجا تامین کند!؟احمدی نجات و طیف اقتداگرا ماهها قبل این نقشه را کشیده بودند و چون می دانستند نمی توانند مهره خودشان وارد انتخابات کنند و می دانستند به هرصورت در انتخابات شکست می خورند با این قبیل مصوبات از روحانی انتقام و مردم انتقام گرفتند. (107632)
چگوارا
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۱:۵۷
4سال بعد درچنین روزی؛ ((رئیس جمهور سعید جلیلی: تمام مصوبات دولت روحانی بازنگری خواهد شد.)) حالا هی سر سیاس کاری و مسخره بازی دورباطل بزنیم... (107622)