به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۱۴۵۳۴
از صبح امروز تا فردا و احتمالا تا ظهر پنجشنبه در مجلس

فرصتي مغتنم براي پاسخ به هجمه‌هاي ناجوانمردانه افراطيون

گروه سياسي: از صبح امروز تا فردا (چهارشنبه) و احتمالا تا ظهر پنجشنبه، كه كابينه و هيئت وزيران جهت كسب رأي اعتماد به مجلس معرفي مي‌شوند بهارستان به كانوني پرتردد و پرجوش و خروش تبديل مي‌گردد و همزمان مي‌تواند به اولين فرصت مغتنم براي پاسخ به موج اول هجمه‌هاي ناجوانمردانه بازندگان انتخابات خصوصا افراطيون و سخن بي‌پرده با جامعه اميدوار شده ايراني مبدل شود.
فرصتي مغتنم براي پاسخ به هجمه‌هاي ناجوانمردانه افراطيون
عبدالحسن مقتدايي

تمركز بر روي بررسي‌هاي تخصصي و كارشناسانه در ارزيابي توانمنديهاي شخصي و قابليتهاي مديريتي موجب خواهد شد كه ضمن جلوگيري از هدر رفتن وقت، انرژي و سرمايه‌هاي كشور برآيند موفقيت و تأثيرگذاري وزارتخانه در اجراي برنامه كاملا" موثرتر باشد. درآميختگي ابعاد تخصصي و مديريتي با موضوعات سياسي هميشه موجب مي‌گردد كه سرمايه‌هاي عظيمي از مملكت در آرشيوي تحت عنوان قابليت‌ها، فرصتها و توانمنديهاي مديريتي و اجرايي كشور بايگاني شده و مردم از سرمايه‌هاي عظيمي كه خود هزينه آن را پرداخته‌اند تا مديران مدير شوند محروم گردند.

مرزبندي خطوط سياسي با توجه به بايدها و نبايدهاي تشكيلات حزبي و فراكسيوني آنها در تمام ادوار مجلس مشخص بوده است و آنچه هميشه تعيين‌كننده است آن بخش از آراي نمايندگاني است كه مايلند بشنوند ، توجيه شوند تا تصميم بگيرند. هر چند كه توضيحات جامع و كامل وزراء و در نهايت رئيس‌جمهور نيز مي‌تواند در تعديل بخشي از نظرات مخالفان در مجلس نيز تأثيرگذار باشد.

بدون شك آن دسته از وزراء معرفي شده كه سابقه مديريت در سطوح عالي و يا وزارت را داشته‌اند بيش از سايرين مورد بحث، بررسي و ارزيابي قرار مي‌گيرند. اين امر ضمن داشتن مزيت فراهم آمدن فرصت شفاف‌سازي براي طرفين يعني دولت و مجلس نبايستي به عاملي تبديل گردد كه در مقايسه با ساير وزراء كه سابقه مديريت در اين سطح را نداشته و عملكردي براي نقد و ارزيابي ندارند فراهم آيد.

در اين بررسي و ارزيابي‌ها رأي‌هاي سنتي مخالف يا موافق با توجيهات نقد تعدادي از وزراي باسابقه طولاني وزارت توسط نمايندگان اين فرصت را ايجاد مي‌نمايد كه وزير مربوطه به صورت مبسوط انتقادات را توضيح و پاسخ داده و با توجه به تجارب گذشته پيشنهادات خود را براي موفقيت بيشتر در مديريت خود نسبت به گذشته فراهم آورد. معمولا" چنين وزرائي كه در شرايط نقد و بررسي سخت و سنگين قرار مي‌گيرند، داراي آرائي شفاف‌تر و باثبات‌تر خواهند بود.

همچنين فرصتي براي ايشان پيش مي‌آيد كه برنامه‌هاي كاري خود را بيشتر توضيح دهند. پس انتقادات و تهاجمات قبل از رأي‌گيري چه در خارج از مجلس و چه در روزهاي پيش از اخذ رأي اعتماد را بايستي فرصتي مغتنم به حساب آورده و نبايد آن را به عنوان تهديد تلقي نمائيم. بديهي است توضيحات وزراي مورد انتقاد مي‌تواند ضمن تأثير مستقيم بر روي آراء و نظرات نمايندگان غيرخطي، مستقل و غيرفراكسيوني بر روي بخشي از نظرات نمايندگان مخالف نيز تأثيرگذار باشد.

۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۹:۰۲
ببینید جریان پیچیده نفاق که اسمش را گذاشتند انحرافی، و در اولین آزمون شان در حضور بی پرده در عرصه قدرت جمهوری اسلامی مردود شدند، عصبانی ترین جریان از دست مردم است به طوریکه وارد خط مقدم شده اند و برای کیهان هم سرمقاله می نویسند. اگر عقلای قوم دوباره بخواهند کشور را در وضعیت کنونی که آنها بار آوردند با روش همانها اداره کنند یعنی فاتحه مع الصلوات. (107661)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۵۰
همه مردم این چهره های افراطی و بدون منطق را هرگز از یاد نخواهند برد و در انتخابات 94 لحاظ خواهند کرد تا بفهمند که جلو اراده مردم تاب مخالفت را نخواهند داشت (108493)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۰:۳۹
متاسفانه علاوه بر افراطی ها و تفریطی ها هم بر این دولت هجمه وارد می کنند. (107675)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۵
اوضاع مملکت خرابه،باید زود نظراتو بدن تا روحانی شروع کنه کارشو. (107703)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۶
اقايان نماينده گان اميدواريم درفضاي كاملا جوانمردانه و بدور از گرايشات سياسي تندو اسيب زننده با راي اعتماد دادن به وزرا سياستمدارمردمي بودن خودرابه ورطه قضاوت بگذارند (107705)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۶
قطعا براوردن توقعات وانتظارات همه ی گرایشها ویا حتی بخشی از سلایق وتجمیع آنان در هفده هجده اسم نه تنها دشوار بلکه محال است اما ردگیری خردگرایی در این چکیده نقطه ی امیدواری است (107871)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۳۲
واقعا باید از این فرصت استفاده کرد و تاکنون نیز خوب استفاده شده است (108120)
بهشهر
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۴۱
با اطمینان میگم کابینه روحانی عزیز رای میاره (108445)