به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۱۴۹۶۸

اقدام انقلابی توفیقی علیه نورچشمی‌ها

گروه سياسي: دکتر جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی انقلابی، قبولی پذیرفته شدگان بورس ۹۲ را تعلیق کرد.
به گزارش آینده، این اقدام در حالی رخ داد که مسوولان وزارتخانه کامران دانشجو، امسال در اقداماتی بی سابقه، بیش از هر سال نسبت به فراخوان از نورچشمی ها و آقازاده ها برای پذیرش بدون کنکور و بورس دعوت کرده بودند تا صدها نفر خارج از روند عادلانه، وارد مقاطع دکتری و حتی هیئت علمی دانشگاه ها شوند؛ امری که نمونه اعلای! آن، در موضوع دانشگاه علامه طباطبایی افشا شد و مشخص شد برخی آقازاده ها و برخی مسوولان دانشگاه هم در جمع افراد بورسیه شده، فی الفور به عضویت هیئت علمی در آمده اند.

خبرگزاری فارس در انتقاد از اقدام انقلابی توفیقی نوشت: در حالی که سالیانه با در نظر گرفتن اعلام نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پس از تامین اعتبارات لازم در وزارت علوم برای ثبت نام بورس فراخوان صادر شده و پس از طی مراحل و تشریفات اداری شورای بورس وزارت علوم و کسب امتیازات لازم توسط متقاضیان، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود، سرپرست وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی بی سابقه، دستور تعلیق قبولی پذیرفته شدگان بورس سال 92 و بورسیه های سنوات قبل که هنوز حکم بورس تحصیلی آنان صادر نشده است، صادر کرد.

در ابلاغیه مرتبط آمده است که وجود مشکلات اعتباری دلیل این اقدام بوده است.
متن این ابلاغیه به شماره 80894 / و مورخ 1392/6/2 به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر ملاباشی
معاون محترم وزیر و رئیس سازمان دانشجویان
با سلام
پیرو مذاکرات تلفنی مورخ 1392/5/30 مجددا تاکید می گردد که با توجه به مشکلات اعتبارات سال جاری تا اطلاع ثانوی از ایجاد هرگونه تعهد جدید، صدور ابلاغ بورس و اعلام موافقت با بورس به افراد اکیدا خودداری فرمایید.
با آرزوی توفیق الهی
دکتر جعفر توفیقی
سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری

۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۱:۳۵
ای ول (116551)
سربازاصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۱:۴۲
کاش این خبرگزاری فارس دیگه انتقاد نمیکرد..درود بر خاتمی کبیر (116555)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۱:۴۴
افرين............. (116558)
هالووووووووووو
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۳:۲۷
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هم همینطور است. لطفا بررسی کنید. دانشجویی که مدرک دکترا را تازه اخذ!!!!!!!!!1 کرده شده هیات علمی. چه پاس گلهایی به هم میدهند!!!!!!! در حد تیم ملی (116578)
عسگری
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۷:۲۶
اقدامات انقلابی را در هشت سال گذشته انجام می دادند که نتایج آن را می بینیم بجای انقلابی باید می نوشتید عقلانی
متاسفانه مشی رسانه های اصلاح طلب و حتی تیترهای آنان درست مانند رجا نیوز و غیره می شود لطفا روش اطلاع رسانی خود را تغییر داده و از خبرهای آبکی یا جنجالی بسوی عقلانیت و تامل در خبرهایتان تغییر رویه دهید. (116586)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۵:۳۳
انقلابی یک واژه ی درسته که اون اقایون توی هشت سال ازش استفاده ی غلط میکردن
مشکل از کلمه نیست مشکل از رفتار مسئولان دولت سابقه (116867)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۰۲
مرسی دکتر!
از شما می خوایم کلاس و شان از دست رفته ی دانشگاهها و دانشجوها رو برگردونین و دانشگاهها رو از وجود این عالم نماها و استادنماها پاک کنین! (116595)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۰۵
ممنونیم جناب توفیقی...
درست تو این 8 سال تمامی قشرها از جمله دانشجو ها له شدند( البته منظورم با آقازاده های این افراطی ها نیست)، ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیرید تازه هستش...
توکل بر خدا. (116597)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۲۲
درود بر دكتر توفيقي شجاع كه نشون داد نه از كسي ميترسه و نه براي راي اعتماد حاضره به كسي باج بده. (116599)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۲۴
هیئت دولت دهم رو یکجا با اتوبوس باید بفرستن قوه قضاییه (116600)
سونیا اندیش
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۲۵
احسنت بر این شیر مرد آذری (116601)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۳۰
چه کردن با این مملکت!!! (116604)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۴۰
به عنوان فردی که از نزدیک شاهد اقدامات مشابه دولت قبلی در دانشگاه شریف بوده است، واقعا از این تصمیم شجاعانه سپاسگزارم و امیدوارم با این گونه تصمیمات بتوان کمی جلوی لطماتی که در این 8 سال بر پیکره دانشگاه وارد شده را گرفت. البته تزریق نیروهای "خودی" بی سواد به دانشگاه سالهاست که شروع شده و امیدوارم جلوی استخدام بورسیه های پنهانی این جریانات به عنوان هیات علمی نیز با هوشیاری دانشگاهیان گرفته شود. (116607)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۴۰
انقلابی؟؟؟
اون وقت فکر نکرد شاید امکان داره بر فرض محال یه چند نفری تو این جماعت نور چشمی نباشن وبا این کار حتی زندگیشون دچار مشکل بشه؟
این دیگه از اون کارایی بود که فقط از احمدی نژاد بر میومد. (116608)
ویانا
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۸:۴۵
درود وهزاران درود بر چنین سرپرستی انشاالله که بعنوان وزیر وزارت علوم منصوب شوند . (116612)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۹:۱۴
اون بورسیه رو لولو برد! (116614)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۹:۱۸
متشکریم روحانی (116616)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۹:۳۳
زنده باش و انشا الله خدا توفیقت بده آقای دکتر توفیقی .کمی هم اگر در مسئولین رده بالای خبرگزاری متاسفانه {فارس} نه پارس خالص ایرانی اگر جستجو کنید شاید دلباختگانی به این بورسیه های قلابی پیدا کنید که هر چه آب میریزد از سوزشش کم نمیشود. (116622)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۹:۵۴
دوست من در 8 سال گذشته اصلا در دانشگاه قانون وجود نداشت. ضابطه تعطیل بوده. یکی علیرغم نیاز مبرم بر اساس میل مدیران انتقالی داده می شود یکی اخراج می شود یکی در یک جا تمامی حقوق چند سال آینده اش را می گیرد.
اصلا در دولت گذشته دانشگاهها با اداره آب و فضلاب اشتباه گرفته شدند!؟ (116631)
یک استاد دانشگاه
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۲۶
با سلام

نه تنها امسال، که در چند سال اخیر و بخصوص در 4 سال گذشته اعطای بورس تحصیلی فقط و فقط بر اساس تمایلات سیاسی افراد صورت گرفته و در کمال تعجب و تاسف هیچ توجهی به شایستگی های علمی داوطلبین نشده است. ایضاً استخدام های بدون ضابطه (و صرفاً بر اساس رابطه) اعضای جدید هیات علمی بخصوص در دانشگاههای مادر.

خواهشمند است برای حفظ استاندارهای آکادمیک کشور که با خون دل سالیان اساتید دلسوز و فرهیخته به دست آمده یک تجدید نظر کلی در بورس ها و استخدام های 4 سال اخیر صورت گیرد.

این از اختیارات وزیر یا سرپرست وزارت علوم است و ایشان قانوناً و شرعاً موظف است که به این امور کلیدی و مهم رسیدگی کند.

متشکرم. (116652)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۳۳
دمش گرم، اینه قبول شدگان واقعی نبودند بلکه با پارتی و رانت قبول شده بودند. (116660)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۳۸
عاشقتم دکتر (116665)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۲
من یک سوال دارم این تصمیم در چند روز گرفته شده است؟ چگونه آقای وزیر در این دو هفته با این همه مشغله کاری توانستند صلاحیت علمی یک عده را که در طول یک سال بررسی شده را بررسی کنند؟ آیا لغو تمام تصمیمات دولت قبلی برخلاف شعارهای آقای روحانی و به نوعی افراط نیست؟ چه کسی پاسخگوی عده ای هست که چند سال برای دریافت این بورسیه زحمت کشیده اند؟ این به نوعی جناحی عمل کردن نیست؟
با این تدبیر ناشایسته امیدها به یاس تبدیل می گردد؟ این ورود با داس هست نه با کلید (116666)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۱:۱۰
استاد خودشون در جریان همه امور هستن و همیشه در مورد محیط کاری خودشون اطلاع دارن.
مثل بعضی هانیستن که یک شبه تو جایی قرار بگیرن که تا حالا پاشونو اونجا نگذاشته بودن! (117038)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۵
من در جريان هستم. بسيار افرادي كه در مقطع دكتري قبول نميشدند و ظاهر مذهبي داشتند را بورس خارج ميكردند و چون توانايي زبان و توانايي علمي نداشتند كشوري اينها را نميپذيرفت و بورس را تبديل به داخل ميكردند. حق خيلي ها را خوردند. به نظر من با افراد قبلي هم كه به اين روش دكتري ميخوانند بايد برخورد شود. از آقاي دكتر توفيقي تشكر ميكنم (116672)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۱۴
دمت گرم دکتر توفیقی دمت گرم (116692)
گوران
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۲۳
درود بر مرد انقلابی دکتر توفیقی. (116697)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۲۷
آفرین دکتر. فارس بدجور رو اعصابه امروزم نظر نماینده مجلسو گذاشته که شرایط میلی منفرد خیلی بهتر از توفیقی بود، یعنی دارن میسوزنا!!!! (116700)
اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۴۸
در دولت اعتدال نورچشمی نباید وجود داشته باشد (116708)
007
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۵۱
توفیقی یه دونه ای. (116711)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۵۹
ای ول (116718)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۰۰
ای ول توفیقی (116719)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۲۹
روحانی مچکریم (116748)
alirezaaaaa
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۳
دستت درد نکنه.دلم خنک شد (116751)
دانشجوی صنعتی قم
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۳:۲۲
به این میگن آدم درست...من به عنوان یک دانشجو امیدوارم ایشون وزیر بشن البته اگه نماینده ها سیاسی کاری رو بذارن کنار! (116786)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۳:۳۳
زنده باد امیدوار هر چه سریعتر رئیس دانشگاه علامه هم عوض بشه (116792)
یا حسین
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۳:۴۱
الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر
خبر بسیار خوبی بود. چون قبلا خیلی چیزها شنیده بودم. انشاالله بررسی مجدد بشه و افراد از نظر علمی به طور دقیق بررسی شوند. (116797)
amir
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۳:۴۵
درود بر آقای روحانی که مسولیت وزارت علوم تحقیفات رابه استاد توفیقی واگذار نمودن. (116801)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۴:۳۶
ضمن اینکه انتقاد جدی نسبت به فرایند و مکانیسم اعطای بورسیه در این دولت و دولتهای پیشین دارم، کاش آقای توفیقی و بهارنیوزی ها میدونستید چقدر سخته کسی به خاطر بورس، تمام زندگیشو حداقل برا یکسال تعطیل کنه و پذیرش بگیره بعد یکی به راحتی با تشویق حضار، اعتمادش به نهادهای اجرایی کشور به هم بزنه و ... مطمئنا از این دست ادمها حداقل بین بورس خارجی ها کم نیست... همه را با یه چوب زدن کار ادمای عاقل نیست... (116827)
nazif
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۸:۱۳
لازم است با ایادی بورس کننده نیز برخورد جدی بشود هانند کدخدایی، اصلانی، مسلمی و مردانی. اینها صدها نفر را از در پشتی وارد دانشگاه ها کردند و بعد آنها را هیئت علمی. اتوبوس اتوبوس دانشکده ها شدند حیاط خلوت آقایان (116934)
شاهد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۰:۳۶
راستی در دوره همین آقا و قبل از ایشان کدام آقازاده ها بورس گرفتند که رفتند و بعضی هایشان هم برنگشتند ضمنا تمام کامنتها مثبت بوده یا مثل اکثر سایتها خودتان کامنتها را می نویسید (117015)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۰:۴۸
فوق لیسانس هاشونواستخدام کردند رفت (117020)
یک بورسیه
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۰:۱۳
من جزء قبولیهای بورسیه امسال (92) هستم و هیچ پارتی نه توی دولت قبل و نه توی این دولت نداشتم و ندارم. تقریبا یک ساله که درگیر مراحل مختلف مصاحبه و گزینش بودم و الان هم از کارم استعفا دادم و قراره تحصیل را شروع کنم ولی با این ابلاغیه نمیدونم تکلیف چیه؟ مگه میشه با سرنوشت و عمر و آینده مردم اینجوری رفتار کرد؟ مگه بعد از انقلاب با قبولیهای دوره رژیم شاهنشاهی چنین رفتاری کردند که الان قبولیهای دوره دولت قبل تعلیق بشن؟ اگر کسی با روابط یا غیر قانونی اومده خب جلوی اونها را بگیرن نه اینکه کل یه فرانید قانونی را ملغی کنن. (117178)