به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۵۲۳۱
عدم استقبال کاربران از دریافت VPN بومی

توقف طرح ارائه VPN بومی

گروه علمي و فناوري: مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از عدم استقبال کاربران از دریافت VPN بومی خبر داد و گفت:‌ با وجود آمادگی شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارائه VPN بومی قرار بر آن شده است که در آینده‌ای نزدیک ارائه VPN به شکل قبلی خود بازگردد.
توقف طرح ارائه VPN بومی
محمود خسروی در پاسخ به سوالی که درباره بحث VPN بومی و ارائه آن به کاربران مطرح شده بود، توضیح داد: قرار بر آن بود که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی به واگذاری VPN بومی بپردازیم به همین دلیل ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم و به تمام وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای حقوقی این موضوع را اعلام کردیم اما استقبال چندانی نشد که شاید این موضوع به مسائل امنیتی بازگردد اما درنهایت حدود 30 مراجعه بیشتر نداشتیم.

وی ادامه داد:‌ در زمینه اشخاص حقیقی هم از آنجا که لازم است تشکیلاتی دراین زمینه وجود داشته باشد و مجوزها را ارائه کند، ما همه چیز را آماده کرده و اطلاع‌رسانی کردیم اما اکنون این بحث مطرح است که چطور ارائه VPN به سبک سابق آن بازگردد. به هر صورت ما آماده خدمت‌رسانی در این زمینه هستیم.

خسروی در پاسخ به سوال دیگری که درباره کاهش هزینه‌های فروش پهنای باند بین‌الملل و حذف تخفیف‌های 20 درصدی فروش پهنای باند در داخل کشور مطرح شده بود، اظهار کرد:‌ تعرفه‌های ما حالت یک پکیج دارد که کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند، ما باید در زمینه ترانزیت بین‌الملل کاری کنیم که در منطقه جایگاه خاص خود را داشته باشیم. او ادامه داد: به همین دلیل شاید لازم باشد که گاه تعرفه‌ها کاهش پیدا کند اما در داخل کشور هم بعد از تغییر نرخ ارز هیچ افزایشی در قیمت پهنای باند نداشتیم تا این که پیش از تغییر دولت در جلساتی که با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات داشتیم این گونه مقرر شد که تغییراتی صورت بگیرد. البته اجرای این طرح تا دولت یازدهم صورت نگرفت و اکنون تنها اتفاقی که افتاده حذف یک تخفیف 20 درصدی است که این تخفیف هم گاه باعث شد میان شرکت‌های ارائه کننده اینترنت به نوعی تبعیض صورت گیرد.

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۱۶
تمام طرح هاي بي برنامه دولت ها اين چنين با شكست مواجه ميشه ! (119530)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۴۴
اين همون اينترنت مليه؟ (119543)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۷
معلومه که شکست می خورد! (119633)