به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۱۵۲۴۸

شيوه کلاهبرداري از نمايندگي‌هاي خودرو!

گروه حوادث: جوان ۲۳ ساله اي که متهم است با ترفندي خاص ميليون ها تومان از نمايندگي فروش خودرو، صاحبان نمايشگاه هاي خودرو، فروشندگان تلفن همراه و حتي خواربار فروشي ها در شهرهاي مختلف کلاهبرداري کرده است با وجود گذشت ۷ تن از شاکيانش، به تحمل ۴ سال زندان و پرداخت جزاي نقدي سنگين در حق دولت محکوم شد و در بررسي هاي قضايي و پليسي از شيوه جديد اين کلاهبرداري پرده برداري شد.
شيوه کلاهبرداري از نمايندگي‌هاي خودرو!
به گزارش خراسان، ماجراي دستگيري اين فرد که به کلاهبردار بي نقاب معروف شد هنگامي در دستور کار نيروهاي انتظامي قرار گرفت که نماينده يکي از خودروسازان بزرگ کشور با تسليم شکوائيه اي به دستگاه قضايي اعلام کرد: چندي قبل جواني با ظاهري آراسته به نمايندگي مراجعه کرد و قيمت يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را پرسيد. وقتي بهاي خودرو را به او گفتيم اجازه خواست تا از دستگاه کارتخوان موجودي حسابش را بگيرد. شاکي پرونده ادامه داد: جوان مذکور پرينت حسابش را از دستگاه دريافت کرد و از نمايندگي بيرون رفت اما روز بعد دوباره مراجعه کرد و خودروي مذکور را خريد.

سپس خواست تا وجه خودرو را از طريق دستگاه کارتخوان پرداخت کند ولي بعد از تحويل خودرو متوجه شديم که پولي به حساب شرکت واريز نشده است و رسيد دستگاه کارتخوان جعلي است. گزارش خراسان حاکي است: در پي اعلام اين شکايت، موضوع از طريق کارآگاهان پليس آگاهي در دستور کار قرار گرفت اما مدتي بعد شکايت هاي مشابهي در شهرهاي تربت جام، تربت حيدريه، فريمان و مشهد مطرح شد که نشان مي داد متهم مذکور با شگرد و ترفندي خاص پرينت دستگاه هاي کارتخوان را جعل و اقدام به کلاهبرداري مي کند.

او خودروهاي ديگري مانند سمند و سوناتا را نيز با همين شيوه خريداري و از فروشگاه هاي ديگري مانند فروشگاه هاي تلفن همراه کلاهبرداري کرده است بنابراين با تجميع پرونده هاي مذکور در شعبه ۸۱۱ بازپرسي مشهد، و دستورات مقام قضايي، تلاش هاي گسترده اي براي رديابي جوان شيک پوش که به کلاهبردار بي نقاب معروف شد ادامه يافت تا اين که مدتي قبل، مأموران انتظامي با انجام يک سري فعاليت هاي پليسي و اطلاعاتي موفق شدند با رديابي سيستم بانکي او را دستگير کنند. در بازرسي از منزل متهم نيز، آلات و ادوات مربوط به جعل پرينت کشف شد و او مورد بازجويي قرار گرفت. بررسي هاي پليس بيانگر آن بود که جوان شيک پوش پس از شناسايي مراکز معتبر تجاري وارد فروشگاه و يا نمايندگي مي شد و براي به دست آوردن مشخصات بانکي دستگاه کارتخوان فروشنده، از وي اجازه مي گرفت تا موجودي حسابش را از طريق دستگاه کارتخوان بگيرد.

کلاهبردار مذکور سپس رسيد دريافت شده را با خود مي برد و با کاغذهاي ويژه رسيد دستگاه، که از بانک محل حساب فروشنده دريافت کرده بود اقدام به اسکن و جعل مبلغ عنوان شده توسط فروشنده، مي کرد. اين فرد روز بعد در حالي که رسيد جعلي دستگاه کارتخوان را با مبلغ درج شده مذکور در دست داشت دوباره به همان فروشگاه مراجعه مي کرد و کالا يا خودرويي را که روز گذشته قيمت آن را پرسيده بود مي خريد. او سپس براي فريب فروشنده از وي مي خواست تا دستگاه کارتخوان را براي وارد کردن رمز و پرداخت وجه در اختيارش قرار دهد. اين جوان در ادامه با واريز مبلغ اندکي به حساب فروشنده در مقابل چشمان وي رسيد را از دستگاه دريافت و در يک لحظه آن را با رسيد جعلي که در دست داشت عوض مي کرد. فروشنده نيز با ديدن مشخصات فروشگاه و بانک طرف حساب خود بر روي رسيد، کالا را تحويل وي مي داد اما پس از گذشت مدتي و با بررسي موجودي حساب خود پي به کلاهبرداري مي برد.

بنابراين گزارش، پس از تکميل تحقيقات و اعترافات متهم، قرار مجرميت وي از سوي مقام قضايي صادر شد و اين پرونده با توجه به اهميت موضوع در شعبه ۱۳۴ دادگاه عمومي و جزايي مشهد توسط يکي از قضات باتجربه دادگستري مورد رسيدگي قرار گرفت. قاضي جواد شاکري پس از برگزاري چندين جلسه دادگاه به اتهام کلاهبرداري با جعل اسناد، اتهام وي را محرز دانست. رئيس دادگاه با توجه به محتويات پرونده، گزارش مأموران انتظامي، اقارير متهم و همچنين اسناد و دلايل محکمه پسند، وي را به تحمل ۴ سال زندان و پرداخت جزاي نقدي سنگين در حق دولت و رد مال محکوم کرد.

اين در حالي بود که کلاهبردار بي نقاب در اثناي دستگيري قضايي به پرونده اتهامي خود، موفق شده بود رضايت ۷ تن از ۸ شاکي خود را جلب کند و در رأي صادره از سوي قاضي شاکري به بانک ها نيز تذکر داده شده است که رول هاي دستگاه کارتخوان را در اختيار مراجعه کنندگاني که هويت آنان در ارتباط با استفاده از دستگاه هاي مذکور مشخص نيست قرار ندهند و کاغذهاي رسيد اين گونه دستگاه ها را حتماً با احراز هويت فروشندگان و دارندگان اين دستگاه ها، در اختيار افراد قرار دهند. اين مقام قضايي در عين حال به فروشندگان و نمايندگان رسمي شرکت ها نيز توصيه کرده است براي پيشگيري از وقوع جرم، هنگام وارد کردن رمز، دستگاه کارتخوان را در اختيار مشتري قرار دهند اما هنگام دريافت رسيد از مشتريان به ساعت و تاريخ دريافت رسيد با دقت توجه کنند تا مورد اغفال واقع نشوند.

۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۲۹
عجب مغزیه این!!
در ضمن این کی بوده که سر نمایندگی کلاه گذاشته..آخه خود نمایندگیها سالار کلاهبردارین..مثه من که ۲۰میلیون تحویل یک ماهه پول دادم حالا بعد ۶۲ روز میگن ماشین نیس هر کاریم دوست داری بکن (119753)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۶:۵۷
اونوقت هي بگين احمدي نژاد براي اين مردم چه کرد!؟ چه کاري بهتر از اين؟ بد کرد مردم رو نابغه کرد، بيکاري رو کم کرد تا مردم به دولت وابسته نباشن و خودشون فکرشون رو بکار بندازن و درآمد کنن!؟ شماها انصاف ندارين که ميگين محمود مملکت رو نابود کرد! (120021)