به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۱۵۳۱۵

تک دربی هفته‌های هشتم به سود قرمزها

گروه ورزشی: تک دربی برگزار شده در هفته هشتم تاریخ ادوار لیگ برتر به سود پرسپولیس به پایان رسیده است.

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس جمعه از ساعت 18:50 در ورزشگاه آزادی برای هفتاد و هفتمین‌بار به مصاف هم می‌روند؛ دیداری که برای فوتبالدوستان و به خصوص هواداران این دو تیم بسیار حائز اهمیت است تا جایی که حاضرند پیروزی در این دیدار را حتی با عنوان قهرمانی عوض کرده و برای محقق شدن کری‌هایشان، تیم محبوب آنها به هر ترتیب این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد. بر همین اساس در زیر قصد داریم دیدارهای استقلال و پرسپولیس در هفته‌های هشتم ادوار لیگ برتر از فصل اول تا دوازدهم را مورد ارزیابی قرار دهیم. استقلال در هفته‌های هشتم صاحب 6 پیروزی، 3 شکست و 3 تساوی شده است. این تیم در فصل‌های اول، دوم، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم دیدارهای خود را با برد پشت سر گذاشته و فصول چهارم، ششم و هفتم را به ترتیب مقابل ذوب‌آهن، پرسپولیس و سپاهان با شکست پشت سر گذاشته است.

از سوی دیگر پرسپولیس هم در هفته‌های هشتم ادوار لیگ برتر 7 برد، 2 تساوی و 3 شکست را به دست آورده است. این تیم نیز در فصول دوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و یازدهم به پیروزی رسیده است و در مقابل فصل‌های اول، سوم و نهم را به ترتیب مقابل پاس، پاس و پیکان واگذار کرده است.  نکته قابل توجه اینکه این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر یک بار دیگر در هفته هشتم به مصاف هم رفته‌اند که این دیدار با برتری پرسپولیسی‌ها به پایان رسیده است. در هفته هشتم فصل ششم پرسپولیس توانست در حضور بیش از 95 هزار تماشاگر با نتیجه 2 بر یک بر استقلال غلبه کند تا فاتح دربی 61 نام بگیرد.

اولین گل این دیدار را که در تاریخ 12 آبان 85 برگزار شد را استقلال در دقیقه 16 نیمه اول توسط امیرحسین صادقی به ثمر رساند. مهرزاد معدنچی نیز در دقیقه 23 روی اشتباه مسلم سید مهدی رحمتی، گلر استقلال برای پرسپولیس گلزنی کرد تا دیدار در این نیمه به تساوی کشیده شود. در نیمه دوم پرسپولیس گل دوم خود را توسط مهرداد اولادی در دقیقه 72 به ثمر رساند تا پیروز این میدان شود.  اولادی در ضدحمله فرار کرد و در شرایطی تک به تک و با ضربه‌ای چیپ توپ را درون دروازه استقلال قرار داد.

فرشید کریمی، ابوالفضل حاجی زاده، شیث رضایی، رابرت ساها، فرزاد آشوبی، الونگ الونگ، کریم باقری، مهرزاد معدنچی (از دقیقه 67 مهرداد اولادی)، پژمان نوری، حسین بادامکی (از دقیقه 85 داود سیدعباسی) و علیرضا نیکبخت واحدی (از دقیقه 80 ابراهیم اسدی) برای پرسپولیس به میدان رفتند.

برای استقلال مهدی رحمتی، علی انصاریان، محمود فکری، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، مهدی امیرآبادی، محمد نوازی ( از دقیقه 70 فرزاد مجیدی)، محسن یوسفی (از دقیقه 78 اصغر طالب نسب)، حسین کاظمی، علی منصوریان (از دقیقه 64 علی علیزاده) و سیاوش اکبرپور بازی کردند.

آلفونسو پرز داور وسط و خسوس کالو و ریکاردو نسودیاج کمک‌های وی بودند. در این مسابقه حاجی‌زاده و ساها از پرسپولیس و صادقی، فکری و منصوریان با کارت زرد داور روبرو شدند.
مرجع : فارس

امین پرسپولیسی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۱۹
امسال هم کیسه رو سوراخ میکنیم (120530)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۱۴
امسال هم!!!! هر كي ندونه فكر ميكنه استقلال چوبله است (120592)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۴
کیسه دیگه جای سوراخ شدن نداره.
1- 9 تایی هستن چون در مقابل پرسپولیس 9 نفره کاری از پیش نبردند.
2- 10 تایی شدن چون در 10 دقیقه 3 گل خوردند
3- 6666666 که هم معرف حضور همه هست
دیگه باید چه جوری سوراخ بشن؟ جای سوراخ شدن ندارن دیگه. (120601)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۴
اونيكه تا ديروز بهش ميگفتن : " اتل متل توتوله. خلعتبري كوتوله " امروز شده اسطوره پرسپوليس (120606)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۳۹
باش (120653)