به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۱۵۸۸۴۳
پانه‌تا: نباید اجازه دهیم افغانستان نابود شود

دیدار ترامپ و اون صرفا یک "نمایش" بود

گروه بین الملل: وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته است که به دلیل نشست ناکام رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، نگران اوضاع در کره شمالی است.
دیدار ترامپ و اون صرفا یک "نمایش" بود
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع پیشین آمریکا در گفتگو با برنامه "این هفته" به مارتا راداتز گفت: نشست ماه ژوئن سال جاری میلادی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سنگاپور فقط یک "نمایش" بود. مشکل اینجاست که از همان ابتدای کار مشخص بود که این نشست محکوم به شکست است چون هیچ آماده سازی برای آن وجود نداشت. آنها فقط دست دادند و حرف‌هایی را رد و بدل کردند.وی ادامه داد: زمانیکه نشست تمام شد، همه چیز سر جای اول بازگشت. کاری انجام نشده است. آنچه نیاز بود درباره کره شمالی صورت گیرد، انجام نشده استوزیر دفاع دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا همچنین افزود: آنچه که باید پیش از نشست انجام می شد، صورت نگرفت و این، یک کار دیپلماتیک است. آنها باید برای این نشست آمادگی لازم را می داشتند و سپس یک روند دیپلماتیک میان آمریکا و کره شمالی صورت می‌گرفت. ما نمی‌دانیم سایت‌های اتمی کره شمالی کجا هستند. ما نمی‌دانیم سایت‌های موشکی این کشور کجا قرار دارند.

وی گفت: درباره سایت‌های شیمیایی این کشور چیزی نمی‌دانیم و اصلا نمی دانیم که پیشرفت‌های این کشور در چه مرحله‌ای است همه اینها باید روی میز مذاکره قرار می‌گرفت. اینها مسائلی هستند که باید درباره آنها گفتگو شود. این مشکل اصلی است.پانه‌تا درباره جنگ آمریکا در افغانستان نیز گفت: فکر می‌کنم که این مساله بسیار مهم است که اجازه ندهیم افغانستان نابود شود و طالبان قدرت نفوذ پیدا کند. به عقیده من، آنچه که نیاز است، استراتژی برای ایجاد امنیت در این کشور است. مشکل این است که استراتژی جدی و خاص برای چگونگی رسیدگی به اوضاع در افغانستان هرگز از سوی هیچ دولتی ارائه نشده است. ما باید بتوانیم افغانستان را ایمن کنیم و اجازه دهیم تا آنها خودشان حکمرانی کنند. اما در این کشور فساد زیاد است. قبیله گرایی در این کشور بیداد می‌کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آمریکا کره شمالی