کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تایید 24 راهکار براي نجات دریاچه ارومیه

22 شهريور 1392 ساعت 13:40

گروه جامعه:‌ وزیر نیرو از عزم دولت برای نجات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: دولت عزم کرده تا روند خشک شدن این دریاچه را متوقف کند.


حمید چیت چیان در دومین نشست کارگروه نجات دریاچه ارومیه که با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و شماری از معاونان وزارت خانه های عضو این کارگروه و مدیران منطقه‌ای به میزبانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مباحث کارشناسی و مصوبه‌های نشستهای ستادی که در دولت دهم به این منظور تشکیل شده بود، در نخستین نشست کارگروه نجات دریاچه ارومیه که به تازگی در محل ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای 24 گانه نجات دریاچه ارومیه تایید شد.

وی تصریح کرد: در فاصله دو نشست کارگروه، مقرر شد کمیته‌ای تخصصی تشکیل و فراخوان عمومی اعلام شود تا تمامی دانشگاهیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد، پیشنهادهای خود را برای نجات دریاچه ارومیه اعلام کنند. وزیر نیرو با اعلام خبر برگزاری همایشی علمی برای مشارکت صاحب نظران در نجات دریاچه ارومیه در هفته نخست مهرماه سال جاری گفت: در این همایش قرار است تمامی موضوع‌های تخصصی مرتبط با دریاچه ارومیه در محیطی علمی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته چیت چیان، دولت عزم خود را جزم کرده است تا به مشکل دریاچه ارومیه پایان دهد و حل نهایی این موضوع نیازمند زمان و همکاری مردم استان های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان است. وزیر نیرو با تاکید بر این که مسلم است دریاچه ارومیه ورودی‌ها و خروجی‌هایی دارد که عدم تعادل بین آنها موجب بروز مشکل شده است، گفت: کاهش بارشها، برداشتهای بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش آبهای سطحی و روان آب ها، عوامل اصلی در شکل گیری بحران دریاچه ارومیه است. وی افزود: دولت توان خود را برای رفع این مشکل به کار گرفته است اگرچه همه می دانند به نتیجه رسیدن راه حل های اجرایی نیازمند زمان است.


کد مطلب: 15980

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15980/تایید-24-راهکار-براي-نجات-دریاچه-ارومیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir