کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبارک: آمريکا مرا برکنار کرد، اخوان ديوانه‌اند

24 شهريور 1392 ساعت 18:19

گروه بين‌الملل: رئيس‌جمهور اسبق مصر با تاکيد بر اينکه رئيس‌جمهور اين کشور بايد از اعضاي ارتش باشد، اعلام کرد: تحصن کنندگان در ميدان رابعه العدويه ‌شستشوي مغزي‌ شده‌ بودند.


روزنامه مصري اليوم السابع با انتشار نواري صوتي منسوب به حسني مبارک، به نقل از وي اعلام کرد: پيشتر بر اين باور بودم که عبدالفتاح السيسي، وزير دفاع مصر وابسته به اخوان المسلمين است اما برايم ثابت شد که وي شخصي زيرک است.
مبارک با بيان اين که رئيس‌جمهور مصر بايد از اعضاي ارتش اين کشور باشد، عنوان داشت: حبيب العادلي، وزير کشور اسبق مصر تنها ظرف سه روز مي‌توانست اوضاع را در کشور آرام کند، در حالي که سامي عنان،رئيس سابق ستاد ارتش مصر اين توانايي را نداشت.

وي در ادامه به تجمعات اخير حاميان اخوان‌المسلمين و محمد مرسي، در ميدان‌هاي رابعه العدويه و النهضه اشاره و اعلام کرد که تحصن کنندگان در ميدان رابعه العدوية ‌شستشوي مغزي‌ شده‌ بودند. وي تاکيد کرد که محمد مرسي با اتخاذ تصميم آزادي ‌تروريست‌ها‌ باعث هرج ومرج در شبه جزيره سيناء شد.
مبارک در ادامه آمريکا را آغازگر انقلاب ژانويه سال 2005 خواند و گفت: من در سال 2010 احساس کردم که آمريکا به هر طريقي شده، قصد دارد مرا برکنار کند، آمريکايي که داستان انتقال وراثتي حکومت به پسرم جمال را مطرح کرد. وي مدعي شد: حماس سربازان مصري را در مرزهاي مصر با غزه به قتل رساند، اما غير ممکن است که مرسي در اين مورد حرفي به ميان آورد و يا درباره آن تحقيق کند؛ زيرا اين خود حماس بود که مرسي را از زندان فراري داد. مبارک در پايان اعضاي اخوان المسلمين مصر را ‌افرادي ديوانه‌ توصيف کرد که سربازان مصري را مي‌کشند و درصدد بر هم زدن نظم ارتش هستند.


کد مطلب: 16153

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/16153/مبارک-آمريکا-مرا-برکنار-اخوان-ديوانه-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir