به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۸:۲۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۶۳۷۴

روحانی می‌خواهد صدای مردم را بشنود

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:نور افکن‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم را اصلاح طلبان روشن کردند تا واقعیت‌ها دیده شود.
روحانی می‌خواهد صدای مردم را بشنود
سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص ضرورت بازسازی جناح اصلاح طلب در شرایط فعلی عنوان کرد: به نظر می‌رسد اصلاح طلبان به دو دلیل بیش از سایرین نیاز دارند تا از فرصت پیش آمده برای تجدید سازمان دهی خود استفاده کنند؛ اول اینکه از دوره پرمشقت و سختی عبور کرده‌اند به گونه‌ای که طی ۴ سال اخیر محدودیت‌های زیادی را متحمل شدند؛دوم اینکه معتقدیم شعار اصلاحات یعنی بازنگری دائم و اصلاح از درون بدون فشار بیرونی. وی افزود: همانطور که اصلاح طلبان خواستار اصلاح روند‌ها در اداره امور كشور هستند باید در عملكردها و استراتژی‌های خود نیز بازنگری كرده و به سازماندهی بدنه خود بپردازند. در شرایط فعلی همه به خوبی می‌دانند که اقدام تاریخی آقای عارف و نامه سید محمد خاتمی سرنوشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد را به گونه‌ای که امروز مشاهده می‌کنیم رقم زد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید براینکه نور افکن‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم را اصلاح طلبان روشن کردند تا واقعیت‌ها دیده شود، تصریح کرد: اقدام دیگر اصلاح طلبان مبتنی بر استراتژی سید محمد خاتمی که اعلام کرد هیچ یک از اصلاح طلبان سهم خواهی از دولت یازدهم ندارند با دیگر جریان‌ها متفاوت است امروز اگر چه اصلاح طلبان در روی کار آمدن این دولت نقش بسزایی داشتند اما دولت اصلاحات سرکار نیست. آقای روحانی اشخاصی را به جهت دیدگاه‌های خاص و اعتدال گرایانه به دولت دعوت کرد بنابراین هرجند امروز اصلاح طلبان مسئول انتخابات شناخته می‌شوند اما دولتی تشکیل نداده‌اند لذا باید اقتضائات زمان خود را درك كنند و بر اساس آن مطالبات خود را پیگیری كنند.
میرلوحی با تأکید براینکه باید استراتژی جامعی برای جریان اصلاحات تدوین شود، عنوان کرد: اصلاح طلبان باید مسئولانه درباره انتخابات آینده برنامه ریزی کنند؛ چرا که همانگونه که مردم در این انتخابات با همه محدودیت‌ها به آن‌ها اعتماد کرده‌اند در آینده نیز این کار را خواهند کرد. باید راهبردهایی متناسب با شرایط جدید تدوین شود تا این موفقیت استمرار داشته باشد.
میرلوحی با اشاره به مسئله انتخاب شهردار در شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان قوی‌ترین فراکسیون را در شورای شهر داشتند اما الآن رسانه‌های اصولگرا از راستگو بعنوان یک ناجی و قهرمان ملی یاد می‌کنند. درحالی که اگر چنین فردی در جریان اصولگرا وجود داشت وی را ساکت فتنه و با عناوینی از این قبیل خطاب می‌کردند علی رغم اینکه راستگو زیر یک پرچم رأی گرفت اما خلاف ساختار آن رأی داد.وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون فضای جدید غیرامنیتی و باز‌تر شده است اصلاح طلبان باید برای تهیه مانیفست جدید تلاش کنند. بزرگان اصلاح طلب بویژه شخص آقای خاتمی در این امر نقش برجسته‌ای خواهد داشت.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین یادآور شد: در ۴ سال اخیر اگرچه از سوی اصولگرایان برطبل پیروزی کوبیده شد اما آن‌ها که بیش از همه آسیب دیدند مردم بوده‌اند. چرا که شاهد گرانی و تورم بودند و حقوق اساسی مردم مورد کم مهری قرار گرفت و در مقابل رسانه‌هایی که منعکس کننده واقعیت‌ها بودند محدود شدند.
وی با اشاره به تدوین لایحه حقوق شهروندی عنوان کرد: این لایحه در زمان اصلاحات تدوین شد كه امیدواریم بر اساس وعده‌های رییس‌جمهور زودتر اجرایی شود.
میرلوحی با بیان اینکه روحانی وعده داده که می‌خواهد صدای مردم را بشنود گفت: این فرصت خوبی برای کشور است. همین می‌تواند کمک کند تا در فضای جدید نظرات مردم مورد اعتنا قرار گیرد. امیدواریم مجلس نیز در این زمینه همکاری لازم را با دولت داشته باشد چرا که نهادینه شدن این حقوق موجب کاهش دغدغه‌ها و تنش‌های جامعه می‌گردد.

۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۲۵
با این اظهاراتش درباره سپاه فکر نکنم
برادر توهم زدی (129953)
بقیه هم جز مردم هستند
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۵۶
عزیز من گفت صدای مردم بشود
نه صدای یه عده از مردم
شما چرا فقط خودتو می بینی؟؟ (130316)
تدبیر وامید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۱۱
تو تکی...؟؟؟ (129987)