به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۰۲:۴۶
کد مطلب : ۱۶۴۶۷

کاخ سفید: اوباما آماده دیدار با روحانی است

گروه سیاسی: کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در صورت جدی بودن ایران برای حل و فصل مناقشه اتمی، آماده است که هفته آینده در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار کند.
کاخ سفید: اوباما آماده دیدار با روحانی است
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در واشنگتن به خبرنگاران گفت که حسن روحانی در کلیک مصاحبه اخیر خود با شبکه ان بی سی آمریکا بحث‌های سازنده‌ای را مطرح کرده اما «اعمال مهم‌تر از حرف‌ها هستند.» او گفت موضع اوباما همچنان این است در شرایط مشخصی می‌توان به گفتگوی مستقیم با ایران پرداخت.
سخنگوی کاخ سفید گفت اگر ایران آماده باشد «اصرار جامعه جهانی بر‌‌ رها کردن برنامه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای» را بپذیرد، باراک اوباما آماده گفتگوی مستقیم است. ایران بار‌ها تاکید کرده که قصد ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای ندارد.

استقبال دبيرکل ناتو از موضع روحانی
دبيرکل ناتو از اظهارات رئیس جمهور کشورمان درباره عدم تمايل ايران به توليد سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح هسته‌ای استقبال کرد و گفت که به سود ايران تا با جامعه بين‌المللی تعامل داشته باشد. آندرس فوگ راسموسن، که در نشست انديشکده «کارنگی اروپا» در بروکسل سخنرانی می‌کرد اظهار داشت از ضمانت ايران مبنی بر اينکه در پی سلاح‌های هسته‌ای نيست «بسيار دلگرم» شده است. وی افزود: به سود ايران است که با جامعه بين‌المللی تعامل داشته باشد. دبيرکل ناتو تصريح کرد: «اگر آنچه از رييس جمهوری جديد ايران ديده‌ايم نشانه‌ای از تمايل جهت تعامل مثبت‌تر با جامعه بين‌المللی وجود داشته باشد، تنها می‌توانم از آن استقبال کنم».

اظهارات راسموسن واکنشی به مصاحبه حسن روحانی با شبکه تلويزيونی «ان‌بی‌سی» آمريکا است که در آن گفته بود: «ايران بار‌ها تاکيد کرده که تحت هيچ شرايطی به دنبال سلاح‌های‌ کشتار جمعی از جمله سلاح‌های اتمی نبوده و نيست».

مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۳:۲۲
اوباما در حدی نیست که بخواد با روحانی ملاقات کنه . بره با بزرگترش بیاد . البته مزاح بود (131004)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۴:۱۴
ایران با حفظ یک دیپلماسی برد برد می تواند با جهان تعامل داشته باشد. این به نفع تک تک ایرانیان است.
سیاست خود محوربینی تا به حال جواب نداده و هیچگاه هم جواب نخواهد داد.
به امید داشتن ایرانی آباد و صد البته سرفراز. (131015)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۴:۳۲
درود به دکتر روحانی توی ماه دوم ریاست جمهوریش نظر همه ی دنیا رو نسبت به ایران عوض کرد . ان شا الله تا هشت سال دیگه خود دکتر رییس جمور باشه اوضاع مملکت به بهبودی میره (131020)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۵:۰۸
اميدوارم به خواست خداوند ايران در مسير تعامل سازنده با كل دنيا قرار بگيره.

اميدورايم كه اين دو رئيس دولت با مذاكره اختلافات رو كم تر بكنند!
و اميدواريم آقاي روحاني
كه همه ي مردم ايران الان پشت سر ايشون ايستادند به خوبي از مواضع ايران و ايراني دفاع بكنند (131024)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۰:۰۸
این دیدار در نوع خود دیداریست روحانی!!! (131060)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۲:۰۳
تو دهکده جهانی نمیشه تنها زندگی کرد ... باید با همه رابطه خوب البته مبتنی بر اخلاقیات و اسلام ناب محمدی داشت .... باید آقای روحانی مارو از انزوا جهانی خارج کنه (131104)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۷:۱۵
رابطه وتعامل داشتن با جهان نشانه ظرفیت بالا وقدرت و منطق است و>>جنگ نشانه ضعف است (131290)