به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۶۶۷۵

نوکیا به اپل: تقلید بهترین‌نوع‌چاپلوسی است

گروه علمي و فناوري: چند روز پس از معرفی آیفون 5c -اولین تلفن‌های هوشمند رنگی اپل- تیم مارکتینگ نوکیا، اپل را خطاب قرار داده و آن را به تقلید و الگو برداری از نوکیا محکوم کرده است. نوکیا با این پست خود در توییتر، قصد دارد موفقیت برند لومیا را یاددآوری کند.
نوکیا به اپل: تقلید بهترین‌نوع‌چاپلوسی است
نوکیا از سال‌ها پیش، عرضه تلفن‌های رنگی را در دستور کار خود داشته و این موضوع در سری لومیا به اوج خود رسیده است. تلفن‌های مختلف لومیا معمولا در رنگ‌های متنوع و زنده‌ای عرضه می‌شوند و حالا به اعتقاد نوکیا، اپل در آیفون 5c از سری لومیا تقلید کرده است. نوکیا در پست توییتر خود ابتدا نوشته است: «مچکرم اپل» و سپس در ادامه یک تصویر از تلفن‌های رنگی سری لومیا را منتشر کرده و در بالای تصویر نیز این جمله را ذکر کرده است: «تقلید بهترین شکل چاپلوسی است»
ظاهرا علاقمندان نوکیا از این پس توییتر استقبال گسترده‌ای کرده‌اند و این پست در مدت زمان کمی نزدیک به 40 هزار بار مجددا توییت شده است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا اقدام اپل برای عرضه آیفون با بدنه پلاستیکی در رنگ‌های مختلف را تقلید و کپی برداری از سیاست نوکیا می‌دانید؟
مرجع : زوميت

ناصر( موج نو)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۰۷
به هیچ عنوان کپی برداری نیست. مگه استفاده از رنگها در انحصار نوکیا هست؟؟
قرار نیست که یک شرکت وقتی از چندتا رنگ استفاده میکنه بقیه دیگه استفاده نکنند.اگه تکنولوژی اونها رو دزدیده بودند بازم یه حرفی ولی شرکت اپل از تکنولوژی خودش استفاده کرده و هیچ ربطی هم به نوکیا نداره. (132905)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۳
اخه اپلم شد گوشی؟فقط پول اسمشو میگره؟خدا نکنه یه محصول معروف شه اونوقت دیگه هر اشغالی هم بزنه همه میخرن (133043)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۵۱
فقط سامسونگ (132912)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۹:۱۴
نوکیا یه چیز دیگست. (132915)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۹:۲۳
مترجم این خبر تحت تاثیر جمله ی «روحانی مچکریم» نوشته «مچکرم اپل» در حالی که باید می نوشت متشکرم :) (132916)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۱:۲۳
نه بنظر من تقلید نیست چون رنگ و استفاده از رنگ انحصاری نیست مثل اینه که اپل بگه که چون من اول شرکت مربوط به فن آوری استفاده از شبه ویندوز زدم (کامپیوترهای اپل مکینتاش ) پس افراد دیگر تقلید کردند اون موقع حتی پی ساختمون نوکیا کنده هم نشد بود (132957)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۱۰
فقط اپل (133037)