به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۷۱۴۷۳

دانشمندان توان حرکت را به افراد فلج بازگرداندند

گروه علم و فناوری: متخصصان پزشکی در اقدامی بی سابقه موفق شدند توان حرکت و واکنش های خودکار سیستم عصبی را به بیمارانی بازگردانند که به طور کامل فلج شده بودند.
دانشمندان توان حرکت را به افراد فلج بازگرداندند
حققان دانشگاه مینه سوتا با بررسی های خود بر روی ستون فقرات و شبیه سازی عملکرد نخاع روشی برای احیای عملکرد شبکه آسیب دیده عصبی بدن پیدا کردند.در جهان میلیون ها نفر با مشکلات ناشی از قطع نخاع دست به گریبان هستند و در سال های اخیر روش هایی برای بازگرداندن توان حرکت در حد محدود به این افراد ابداع شده است. اما هیچ از این روش ها تکان دادن دست ها و پاها و بقیه بخش های بدن را بدون مشکل امکان پذیر نمی کند.
دانشمندان توان حرکت را به افراد فلج بازگرداندند
ابداع روش جدید تحریک نخاع و سیستم عصبی بدن موجب می شود تا افراد بتوانند شاهد حرکات طبیعی و احیای کارکردهای قبلی بخش هایی از بدن مانند عروق، روده و مثانه خود باشند و از رنج های مربوط به از دست دادن توان کنترل ادرار و غیره رهایی یابند.این روش مبتنی بر کاشت سیستم های تحریک عصبی در ستون فقرات افرادی بوده که در دهه های پنجم و ششم عمر خود بوده اند و هر یک حدود ده سال با مشکلات ناشی از از کارافتادن شبکه عصبی بدن خود و قطع نخاع دست به گریبان بوده اند. این روش درمانی فعلا بر روی برخی بیماران داوطلب در حال اجراست تا در آینده بر روی افراد بیشتری اجرا شود.
مرجع : فارس
برچسب ها: قطع نخاع