کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنگ‌رسانه‌ای‌مهر علیه‌«دولت» با پول‌‌دولت!

7 مهر 1392 ساعت 15:00

گروه سياسي- رسانه‌ها: این روزها یکی از کانون های تولید خبر منفی و جنگ روانی علیه دولت، یک خبرگزاری است که با بودجه دولتی اداره می شود.


به گزارش «آینده»، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که با بودجه مستقیم و غیرمستقیم دولت اداره می شود، در ماه های اخیر به یکی از کانون های رسانه ای جنگ روانی علیه دولت یازدهم تبدیل شده است. این در حالی است که این خبرگزاری در دوران مدیریت سابق آن توسط پرویز اسماعیلی که موسس و نخستین مدیر عامل مهر بود، توانسته بود اعتبار مناسبی از نظر رسانه ای به دست بیاورد و بویژه در موضوع پرونده هسته ای، به یکی از مراجع اصلی خبر در کشور تبدیل گردیده بود. با این وجود، در دوران انتخابات ریاست جمهوری، خبرگزاری مهر، به یکی از کانون های رسانه ای ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تبدیل شد و پس از آن نیز همچنان به تولید مطلب و جنگ روانی علیه دولت منتخب ادامه می دهد.

با وجود سابقه اعتدال در این خبرگزاری و وجود خبرنگاران کارآشنا، عملکرد مهر در دوران رای اعتماد، این رسانه را در کنار برخی رسانه های وابسته به یک نهاد نظامی، به قطب تولید مطلب علیه دولت تبدیل کرد و در ادامه آن، حتی در جریان بازگشت رییس جمهور از نیویورک، خبرگزاری مهر با انتشار خبر کذبی، میزان استقبال کنندگان موافق و مخالف رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد مساوی قلمداد کرده است. در حالی که سایر رسانه ها و شاهدان عینی، مخالفان رییس‌جمهور را اقلیت و استقبال کنندگان واقعی را چند برابر آنها گزارش کرده‌اند.

البته در اینکه همه و حتی و مخالفین دولت باید حق انتقاد و آزادی بیان داشته باشند، تردیدی وجود ندارد. اما در شرایطی که بسیاری از تعهدات دولت برای تامین بودجه و حقوق کارمندان خود با مشکلات ناشی از تحریم ها و برآوردهای غیرواقعی دولت قبل از منابع مواجه شده است، چه اصراری برای تامین پول یک خبرگزاری برای تخریب دولت وجود دارد. این سوالی است که مسئولین معاونت برنامه ریزی و نظارت ریاست جمهوری باید به آن پاسخ دهند.


کد مطلب: 17158

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17158/جنگ-رسانه-ای-مهر-علیه-دولت-پول-دولت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir