به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۷۱۵۸

جنگ‌رسانه‌ای‌مهر علیه‌«دولت» با پول‌‌دولت!

گروه سياسي- رسانه‌ها: این روزها یکی از کانون های تولید خبر منفی و جنگ روانی علیه دولت، یک خبرگزاری است که با بودجه دولتی اداره می شود.
به گزارش «آینده»، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که با بودجه مستقیم و غیرمستقیم دولت اداره می شود، در ماه های اخیر به یکی از کانون های رسانه ای جنگ روانی علیه دولت یازدهم تبدیل شده است. این در حالی است که این خبرگزاری در دوران مدیریت سابق آن توسط پرویز اسماعیلی که موسس و نخستین مدیر عامل مهر بود، توانسته بود اعتبار مناسبی از نظر رسانه ای به دست بیاورد و بویژه در موضوع پرونده هسته ای، به یکی از مراجع اصلی خبر در کشور تبدیل گردیده بود. با این وجود، در دوران انتخابات ریاست جمهوری، خبرگزاری مهر، به یکی از کانون های رسانه ای ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تبدیل شد و پس از آن نیز همچنان به تولید مطلب و جنگ روانی علیه دولت منتخب ادامه می دهد.

با وجود سابقه اعتدال در این خبرگزاری و وجود خبرنگاران کارآشنا، عملکرد مهر در دوران رای اعتماد، این رسانه را در کنار برخی رسانه های وابسته به یک نهاد نظامی، به قطب تولید مطلب علیه دولت تبدیل کرد و در ادامه آن، حتی در جریان بازگشت رییس جمهور از نیویورک، خبرگزاری مهر با انتشار خبر کذبی، میزان استقبال کنندگان موافق و مخالف رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد مساوی قلمداد کرده است. در حالی که سایر رسانه ها و شاهدان عینی، مخالفان رییس‌جمهور را اقلیت و استقبال کنندگان واقعی را چند برابر آنها گزارش کرده‌اند.

البته در اینکه همه و حتی و مخالفین دولت باید حق انتقاد و آزادی بیان داشته باشند، تردیدی وجود ندارد. اما در شرایطی که بسیاری از تعهدات دولت برای تامین بودجه و حقوق کارمندان خود با مشکلات ناشی از تحریم ها و برآوردهای غیرواقعی دولت قبل از منابع مواجه شده است، چه اصراری برای تامین پول یک خبرگزاری برای تخریب دولت وجود دارد. این سوالی است که مسئولین معاونت برنامه ریزی و نظارت ریاست جمهوری باید به آن پاسخ دهند.

ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۵:۱۴
کم کم همه رو از پیش پامون بر می داریم . . . (137694)
DDBBDBDDBDBDB
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۶:۱۵
اگه قراره ساز مخالف بزنه همون کیهان بهتره و بس هم هست حداقل پولشو از دولت نمی گیره که نمکدون بشکونه (137762)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۵:۲۶
درصورت تداوم نشر اخبار بصورت غیر منصفانه از سوی این رسانه اسم آن را از مهر به خشم تغییر میدهیم!! (137710)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۵:۵۲
پس شعار زنده باد مخالف من وصبر وتحمل شما کجا رفته؟ شما با این نوع نگاه به رسانه ها در عمل به استبدادنزدیکترید تا اعتدال. (137742)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۶:۲۷
دست روی نقطه حساسی گذاشتید . تخصیص بودجه مطلب مهم و حساسی است که باید عادلانه توزیع شود. بعنوان مثال چرا باید تیراژ روزنامه ای هتاک و د منافع ملی مثل کیهان که تیراژ آن به 5000 هم نمی رسد از بسیاری روزنامه ها بیشتر باشد؟ یا چرا باید چنین روزنامه های افراطی در شرکت های دولتی و خطوط هوایی و ریلی توزیع شود؟ (137776)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۶:۴۹
احتمالا مهر کیهانیزه شده است (137803)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۶:۵۱
سايت ها و روزنامه هاي قاليباف هم دارن گازانبري حمله ميكنن
همشهري و فردا و تهران امروز و شفاف و ...با پول مردم تهراني كه فقط روحاني را خواستند دارن به دولت حمله ميكنن و به بقيه خوراك ميدن (137807)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۱:۳۸
نه که شما به قالیباف با داس حمله نمی کنید (138121)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۷:۰۷
ناراحت نباش روحانی در دل مردم جای دارد وبس (137828)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۹:۳۴
زنده باد آن بزرگواری که به ما آموخت همواره بگوییم زنده باد مخالف من.
انتقاد مفید است و ما نباید هراسی داشته باشیم. فراموش نکنیم مجلس که این قدر در برابر قانون گریزی های احمدی نژاد عزیز بی خاصیت شد به دلیل یکدست بودنش بود. کمتر کسی جرات مخالفت و انتقاد داشت .
می توان به راحتی به گفته های غیر صحیح پاسخ داد. (137986)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۰:۱۸
مقصر، دولت "تدبیر و امید" هست که زیادی "نایس" بازی در میاره!!! اون از وزرا، اون از استاندارها، اون هم از روسای ادارات کل و دانشگاه ها !!! تا کی آخه؟!! تیک تاک، تیک تاک.... وقت در حال گذر است .... (138041)