به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۷۱۶۲

برخی جریان‌ها بدنبال تنش هستند

گروه سياسي: دبیرکل حزب سبز با بیان اینكه برخی جریان‌های سیاسی بدنبال تنش در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی هستند، گفت:آن‌ها که این رویه را در پیش گرفتند باید به شعارهای ۸ سال گذشته خود بازگردند که نتیجه آن‌ها را در عمل نیز دیده‌ایم. این افراد باید کارنامه شعارهای خود در گذشته را ببیند و متوجه باشند که نتیجه آن‌ افراطگری‌ها چه شده است. به نظر می‌رسد ادامه این رفتار‌ها نوعی انحراف در بحث سیاست بین الملل است.
برخی جریان‌ها بدنبال تنش هستند
حسین کنعانی مقدم در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس جمهور به نیویورک عنوان کرد: این سفر فرصت خوبی بود و آقای روحانی توانست در آغاز کار خود با حضور در اجلاس بین المللی سازمان ملل مواضع جمهوری اسلامی را تبیین و مطالبات مردم از جامعه جهانی را مطرح کند كه در مجموع مورد استقبال سران کشورهای مختلف واقع شد.دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه در مقابل واکنش خوب آمریکایی‌ها نسبت به مواضع ایران، صهیونیست‌ها موضع گیری منفی نشان دادند، عنوان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی بیان کردند که اوباما در مقابل ایران پرچم سفید را بالا گرفته است. وی گفت: مکالمه آخر میان اوباما و روحانی تدبیر دیپلماتیکی بود که خط بطلانی بر تمام شایعات کشید و نشان داد دو طرف عزم جدی برای حل مناقشات دارند و به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستند بلکه خواهان مذاکره‌ای برای حل مشکلات هستند.
وی با بیان اینکه به خوبی روشن است آمریکا هم اکنون قدرت برتر ایران در منطقه را پذیرفته است، تصریح کرد: ایران توانست هوشمندانه در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کرده و همواره در موضع قدرت باقی بماند. این می‌تواند فصل جدیدی از حضور ایران در عرصه بین الملل و جلوگیری از اجماع بین المللی علیه ایران محسوب شود.
این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در خصوص واکنش‌های تند برخی افراطیون داخل در قبال مواضع معتدلانه و عقلانی رئیس‌جمهور در این سفر عنوان کرد: امام راحل به ما نصیحت کرد که اگر می‌خواهید نتیجه اعمال خود را مشاهده کنید ببینید عکس العمل دشمن چیست هم اکنون نیز وقتی رژیم صهیونیستی با مواضع ما مخالفت می‌کند پی می‌بریم دستاورد این سفر مثبت بوده است.

وی با اشاره به حرکت برخی افراطیون در مراسم استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد نیز عنوان کرد: این حرکت ناشی از آن است که این عده نتوانستند دشمن را به خوبی بشناسند رهبری بار‌ها فرمودند که باید تشخیص دهیم که در سیاست نرمش قهرمانانه دشمن کیست بنابراین عدم شناخت صحیح از دشمن باعث چنین رفتاری شده است که این نوعی انحراف در جریان‌های سیاسی است که به دنبال ایجاد فضای تنش آمیز برای جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی هستند.
کنعانی مقدم خطاب به افراطیون خاطرنشان کرد: آن‌ها که این رویه را در پیش گرفتند باید به شعارهای ۸ سال گذشته خود بازگردند که نتیجه آن‌ها را در عمل نیز دیده‌ایم یک رئیس جمهور درسازمان ملل در مقابل تمام توطئه‌ها می‌ایستد و سخن از صلح و دوستی می‌زند و استراتژی خود را به گونه‌ای اتخاذ می‌کند که در جهت دستیابی به موقعیتی که ملت ایران لیاقت آن را دارد باشد. بنابراین این افراد باید کارنامه شعارهای خود در گذشته را ببیند و متوجه باشند که نتیجه آن‌ افراطگری‌ها چه شده است. به نظر می‌رسد ادامه این رفتار‌ها نوعی انحراف در بحث سیاست بین الملل است.