به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۱۷۳۸۰
ديده‌بان حقوق بشر سوريه گزارش داد:

کشته‌شدن115000نفر در سوريه در 2‌سال!

گروه بین الملل: ديده‌بان حقوق بشر سوريه از کشته شدن حدود 115 هزار نفر در درگيري‌هاي دو سال و نيم گذشته در سوريه خبر داد.
کشته‌شدن115000نفر در سوريه در 2‌سال!
به گزارش ايسنا، ديده‌بان حقوق بشر سوريه که مقر آن در لندن، پايتخت انگليس قرار دارد، اعلام کرد كه در درگيري‌هاي دو سال و نيم گذشته در سوريه، حدود 115 هزار نفر کشته شده‌اند.اين سازمان افزود: از ميان اين قربانيان، 41 هزار نفر غير نظامي هستند که شش هزارنفر از اين غير نظاميان را کودکان و چهار هزار نفر ديگر را زنان تشکيل مي‌دهند، همچنين نزديک به 47 هزار سرباز و نيروي ارتش سوريه نيز در درگيري‌هاي اين کشور در سال‌هاي گذشته کشته شده‌اند.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه در ادامه تاکيد کرد: تعداد نيروهاي مسلح مخالف که در درگيري‌هاي سوريه کشته شده‌اند، به 23 هزار نفر مي‌رسد.سوريه از دو سال و نيم گذشته شاهد درگيري‌هاي خشونت‌آميز ميان ارتش با گروه‌هاي مسلح در نواحي مختلف اين کشور است. از سوي ديگر سخنگوي دبيرکل سازمان ملل اعلام کرد که گروه اعزامي به سوريه براي آغاز روند امحاي سلاح‌هاي شيميايي سوريه متشکل از 33 کارشناس و ديپلمات است. مارتين نسيرکي اعلام کرد که گروه اعزامي به سوريه که روز سه‌شنبه وارد دمشق شد، متشکل از 19 کارشناس سازمان منع استفاده از سلاح‌هاي شيميايي و 14 کارمند سازمان ملل است.