به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۷۵۵۸
هشدار درباره بروز پیر دختری و پیر پسری

وجود 10 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور

گروه جامعه: یک آسیب شناس با هشدار نسبت به وجود بیش از 10 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور گفت: وجود این تعداد جوان ازدواج نکرده در کشور در شرایطی است که شاهد افزایش فاصله بین بلوغ و سن ازدواج در میان جوانان کشور هستیم و این می تواند منجر به بروز پدیده پیردختری و پیرپسری در دهه‌های بعدی می شود.
وجود 10 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور
مجید ابهری در آستانه آغاز هفته ازدواج در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب افزود: افزایش سن ازدواج تهدیدی برای آینده کشور است و از سوی دیگر بنیانهای خانواده را متزلزل مي‌کند و پدیده پیردختری و پیرپسری را در کشور رواج مي‌دهد. وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 میلیون جوان در سن ازدواج وجود دارد که هنوز تشکیل خانواده نداده اند. از دیگر سو فاصله بین بلوغ و ازدواج به شدت در حال افزایش است و پسران که باید در سن 22 سالگی ازدواج کند، در سنین 29 تا 35 سالگی تشکیل خانواده مي‌دهند که با این وضعیت به تعداد جوانان آماده ازدواج افزوده مي‌شود.

ابهری با بیان اینکه در سال آینده تعداد پسران آماده ازدواج افزایش پیدا مي‌کند، دلایل بالا رفتن سن ازدواج و کمم شدن تمایل جوانان به ازدواج را اینگونه بیان کرد: براساس نتایج تحقیقات بنیاد خانواده، عوامل مختلفی منجر به کاهش ازدواج در کشور مي‌شود که شامل عوامل اقتصادی، رفتاری و روانی است. وی ادامه داد: بیکاری، گران شدن مسکن، مهریه های نامتعارف، تورم، هزینه های سنگین ازدواج، خرید جهیزیه های نامعقول از جمله عوامل اقتصادی است. همچنین عدم مسوولیت پذیری پسران و ترس آنها از اداره زندگی و خانواده از جمله عوامل روانی و رفتاری برای کاهش ازدواج در کشور است. به گفته این آسیب شناس، کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج پیامدهایی را شامل مي‌شود که رواج زندگی های مجردی، افزایش آمار فساد در جامعه، بروز پدیده پیردختری و پیرپسری از جمله پیامدهای این اقدام است که دولت مي‌تواند با حمایت مادی و معنوی مانع از بروز این خطرات در جامعه شود.

وی با اشاره به آمار ازدواج جوانان گفت: براساس سازمان ثبت احوال آمار ازدواج نسبت به سال گذشته دو و نیم درصد کاهش داشته است و آمار طلاق افزایش. در تهران به ازای هر سه ازدواج یک طلاق و در شهرستان ها به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق انجام مي‌شود. ابهری نقش وزارت جوانان را در حمایت از ازدواج جوانان موثر ندانست و گفت: سازمان ملی جوانان باید دوباره احیا و اتاق فکری برای شناسایی و آسیب شناسی مشکلات حوزه جوان تشکیل شود. در حال حاضر مدیریت امور ورزش و جوانان با یکدیگر ادغام شده و عملاً هیچ اتفاق و برنامه ای برای حل مشکلات اجتماعی جوانان در این وزارتخانه انجام نمی شود.

به گفته این آسیب شناس، اگرچه ورزش بخشی از فعالیتهای جوانان را تشکیل مي‌دهد، اما همه مشکلات آنها به ورزش ختم نمی شود و باید برای حل بحران ازدواج تصمیمات ملی گرفته شود. اما در حال حاضر مي‌بینیم که در این وزارتخانه هیچ برنامه ای مختص جوانان انجام نمی شود. وی با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم درباره جوانان گفت: در دولت گذشته تنها شاهد رفتارهای شعارگونه در حوزه جوانان بودیم و امیدواریم در این دولت، با احیای دوباره سازمان ملی جوانان، شاهد تدوین تصمیمات قابل اجرا برای جوانان باشیم. در حال حاضر جوانان نیازمند کمک دولت در بحث ازدواج، تشکیل مراکز ازدواج، ایجاد مراکز مشاوره و ... هستند.

۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۷:۴۷
همین هم باعث شده تا دخترا رو بیارن به درس خوندن و ادعاشون هم بالا رفته (141657)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۱۷
آخه بگو زیبایی ات که معمولی، خانواده ات معمولی، تحصیلاتت و رشته درسی ات معمولی، اخلاقت اگه نگم بد که معمولی، یعنی همه چیت معمولی ، پس آخه این همه ادعا چیه آخه داری؟ چرا اینقدر کلاس میگذاری؟ چرا اون موقع که می خواستمت جواب نمی دادی؟ !!!!
... حقته که تنها بمونی!!!! (141763)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۹:۴۴
مهریه آقا مهریه ها بیچاره کرده! مگه دیوانه ایم. مجرد هستیم آقای خودمونیم. (142118)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۲:۵۱
آقا جواد خوش به حالت مشكل شما فقط مهريه است؟ (142225)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۰۵
نه فقط مهریه نیست ولی این استارت کار کلا خرابه چه برسه به بقیه اش! (142368)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۱:۲۰
مجلس و دولت باید با وضع قوانین محکم و جدیدی بانکها را مکلف به پرداخت وام قابل ملاحظه بدون بهره جهت ازدواج به طرفین کنند شما یه نگاهی به خیابانهای اصلی شهر بکنید، بانکها مثل قارچ زیاد شده و ساختمانها را با قیمتی بالا تر از معمول میخرند ( اغلب با زد بند ) و هر سال با قیمتهای بیش از معمول نیز دکور خود را عوض میکنند این ناشی از سود فراوان آنها در فضای غیر رقابتی انحصاری مملکت است ولی اکنون یک وام ازدواج ناقابل را با خون دل به جوانها می دهند، (142174)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۲
البته دو برابرش بیکار داریم قابل توجه یکیش من (141766)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۴۳
در سال2013 قرار داریم ولی متاسفانه افکار زن ستیزانه در جامعه و قوانین ما کاملا رواج دارد (141891)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۰۴
اگه حقوق برابر میخواین دو سال برید خدمت . به جای اینکه ما مهریه بدیم شما مهریه بدین . به جای اینکه خرج خونه با ما باشه شما خرج خونه رو بدین و...
باشه؟؟؟ (142044)
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۳
وقتی شما 9 ماه حامله شدی ، منم میرم سربازی ;) (142164)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۳
شما یکبار میزایید ولی مردها هر روز درد زاییدن میگیرند (142261)
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۵۳
سامان جان، الان وضعیت طوری شده که خیلی از دخترها دارن بیشتر از مردها کار می کنن.... (142425)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۴۰
این درد نمیتونه معمولی باشه بهتره برین دکتر و ی سونو انجام بدین شاید سنگ کلیه گرفته باشین (142462)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۸
من 34 ساله مجردم ولی حاظر نیستم هر چی کار کردم سر ازدواجم از دست بدم هرچی دارم رو تقدیم دختر خانوم کنم تازه دوقورت ونیمشم بالا باشه .اگه حکومت میخواد ازدواج رونق بگیره مهریه بالای14 تا رو قدقن کنه جشن عروسی هم تو محضر . (142271)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۴۲
آخه ن اینکه تو ایران قانونی وجور داره ک از زنها حمایت میکنه
و زن حق داره نصف دارایی شوهرشو داشته باشه!!!!!!!!!! (142464)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۴۴
اگه می تونستین که بارداری را هم مینداختین گردن مردا. (142296)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۷
باشه!!بعد شما چی کار میکنی؟؟میشینی تو خونه حریم سلطان میبینی و بعد ازظهر میری دربند با دوستات؟؟ (142310)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۸:۰۰
اونوقت مسئولین مابرای بچه دارشدن تبلیغ میکنند.گشت ارشاد میذارن وازساده زیستی حرف میزنند.!!! (141661)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۰۹
درود. (141703)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۱۰
تا خرخره تو مشکلاتن جوونا (141705)
نبات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۸:۱۰
با این هزینه ها و این شرایط سخت کسی جرات نمیکنه سراغ ازدواج و زندگی مشترک بره (141663)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۰:۵۶
درسته هزینه ها مشکله و کار رو سخت کرده ولی مشکل بزرگتر تو ذهن امثال من و شماست که ازدواج رو سخت میگیرن
زمان جنگ و سالهای بعد از جنگ وضع اقتصادی خیلی خراب تر بود مردم در حسرت ماشین و غذا بودند به طور واقعی نه مث الان که خیلی ها ناشکر هستند.
ولی ازدواجها ساده برگزار میشد
سک مشکل سخت گیری خود جوونها و مشکل دیگر فساده
البته گفتن این مشکلها راحته ولی چاره جویی براش خیلی سخت (142158)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۸:۴۵
من 34 سالمه و 2 سال پیش ازدواج کردم، هرچی جمع کرده بودم آقای احمدی نژاد با تورم 300 400 درصدی به بادش داد و الان پس اندازم حتی برای پول پیش منزل هم به درد نمی خوره. قیمت آپارتمان ظرف یک سال گذشته دو برابر شد و ظرف 2 سال گذشته 3 برابر. کار هم که چه عرض کنم با این حقوق زنده بمونیم شکرش باقیه. تمام جوانی من و جوانان انقلاب به جنگ و بازسازی و مشکلات اقتصادی و جنگ و دعواهای سیاسی گذشت و اینهم در سن 34 سالگی جناب محمود. حالا چه انتظاری از ما جوانان دارید!!!!؟ (141675)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۳۴
درود بر شما، من متولد 58 هستم و یک روز خوش ندیدم، دوران کودکی ام پر است از هراس و دلهره آژیر قرمز بمباران و دویدن به پناهگاه، بعدش گرانی و عدم ثبات اقتصادی و باز سازی، بعد از اون دعواهای سیاسی و بعد از آن هم محمود خانه خراب کن. ما به چه امیدی باید در این مملکت زندگی کنیم!!!؟ به امید آینده ای نا معلوم و پر از ترس و استرس!!!!؟ این مملکت شده مملکت آقا زاده ها و تندروها نه مال ما جوانان. (141776)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۰۵
میخوام ببینم این چرا منفی داده؟؟؟ (142045)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۹
منفی داده چون این گرونی ها براش حکم طلا رو داشته میلیاردر شده وگرنه همه می دونند که سر ارزش پول چی اومده (142168)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۸:۵۱
جوان هم جوانهای قدیمی تر چون از قدیمی هاشم خیری ندیدم!!! (141683)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۰۴
علت این مشکل بی کاری و بی پولی جوان هاست که باعث می شه ازدواج نکنند. (141697)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۰
نه مشکل پول نیست
مثال واضح اش بابک زنجانی
حداقل شما یه آمار تو قشر مرفه هم بگیری میبینی خیلی هاشون مجرد میمونن و ازدواج شاید کمتر از قشر فقیر باشه
مشکل یه مقداری بی مسئولیت شدن جوونها توقعات بالا خانواده ها و خود جوونها و فساد و بی بندو باریه که نیاز به ازدواج رو به تاخیر میبینه
خودمونی میگم بهار منتشر کن مشکل جامعه است :
وقتی طرف میبینه اصلی ترین نیازش رو داره با چند نفر تامین میکنه اونم بدون مسئولیت میگه مگه مغز خر خوردم زن بگیرم مسئولیت داشته باشم و محدودیت
تنها راهش هم تقویت ارزشها بین جوونهاست (142161)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۲:۴۷
عالی گفتی (142219)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۵۱
دوست عزیز نمیدونم شما طبق چه آماری این حرف رو زدید، ولی حداقل در اطرافیان من که اکثرا خانواده هایی مذهبی هستند و به قول شما ارزش هایشان تقویت شده آمار ازداوج شان بسیار پایین است، پس مشکل از جای دیگریست، به نظر من مولفه هایی چون امنیت شغلی و اقتصادی، امنیت اجتماعی، وجود جامعه ای آرام و دارای ثبات روانی و ... از عوامل تاثیر گذار در تصمیم گیری های مهم یک فرد در زندگی میتواند باشد.
بهار جان ما دوست داریم نمیدونم مشکلت چیه ولی گاهی اوقات اگه نظرات یه خورده به سیاست های کشوری که همه ی ما عضوش هستیم و حق نظر دادن داریم، انتقاد کنیم اون نظر ها رو منتشر نمیکنی
با تشکر (142358)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۲:۰۲
دمت گرم، حالا اگه هزار بار هم بگی مگه این مسئولین بی لیاقت مطلقه متوجه میشن! نه! چون منافعشون تو نفهمیشون هستش! (142198)
امير علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۲۱
شرايط جامعه طوري شده كه دختر و پسرها ميخوان راه صدساله رو يك شبه برن توقعات زياد شده مخصوصا از جانب دخترها . (دوستان نظر بديد) (141713)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۰۶
والله با این وضعیت کار و درامد ره یک شبه رو دو یک سال که هیچی تو 10 سال هم نمیشه رفت (142047)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۸:۳۰
برادرم دلیل چنین چیزی عدم ثبات اقتصادی و نداشتن امید به آینده است، وقتی یک شبه دلار 2و سه برابر میشه و تمام داشته ها نداشته های یک جوان که چندین سال زحمت کشیده به باد میره حتما چنین وضعی پیش خواهد آمد. پس تقصیر جوانان نیست بلکه دولت است. من اگر مطمئن باشم با ده بیست سال کار یک خانه برای خودم خواهم خرید دیگر له له نمی زنم. (142082)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۴۲
من یه دختر 25 ساله هستم که الان 3 ساله عقد هستم همسرم هنوز دانشجو کارشناسی ارشد هستن و بعد از درس هم باید 2 سال به سربازی برن و تازه بعد از سربازی هم باید دنبال کار باشن یعنی حداقل 4 سال دیگه ما شرایط ازدواجمون محیا میشه اونم اگه محیا بشه خوب حالا شما حساب کنین کسی که 6 سال عقد باشن و بعد هم زندگی رو قرار باشه با این همه مشکلات شروع کنن واقع این زندگی چی میشه؟ من به شخصه از کاری که انجام دادم پشیمونم و اگه علاقه زیادمون به هم نبود که الان هم کم کم به خاطر عرف جامعه و اطرافیان و حتی خانواده و خودمون داره کم میشه و احساس خوشحالی که 3 سال پیش داشتم رو دیگه ندارم. بعد این آقایون با چه وقاحتی میان از ما جوان ها ایراد میگیرن. این زندگی تا حالا باعث شده که بارها و بارها میون ما و خانواده هامون مشاجره ایجاد بشه و من بی نهایت از این موضوع سرخورده و افسرده شدم و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ما فقظ یه زندگی نرمال با آرامش میخواستیم که این وضعمون شده واقعا دیگه بغض اجازه نمیده چیزی بگم (141720)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۰۸
همسر شما چه جراتی داشته با این وضعیت عقد کرده. من که از خودم خونه دارم ماشین هم دارم و ماهی تقریبا یک تومن در میارم میترسم برم سمت ازدواج (142048)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۹
شما دیگه خیلی باحالی!! (142316)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۳۹
عزیزم منم شرایطم تقریبا شبیه شماست متاسفانه خانواده ها جای اینکه به ما کمک کنند برای بهتر شدن زندگیمون متاسفانه سنگ جلوی پامون میندازند خانواده از جامعه بدتر جامعه از خانواده بدتر هیچکس اینجا فکر ما نیست شرایط من خیلی بد بود من مجبور شدم ازدواج کنم(چون خانوادهام متعصب بودن اجازه نمدادند باهم باشیم به راحتی) البته مقداری پس انداز داشتیم و بعدشم ی کاره پاره وقت پیدا کردم اما اومدیم بهترش کنیم بدترش کردیم گفتیم بابا هیچکس از گشنگی نمیمیره اما مشکلات اقتصادی سربازی اینقدر فشار اورد که همیشه میگم ازدواج بدترین تصمیم زندگیم بوده کاری به شعار دیگران هم نداشته باشه که عشق و دوست داشتن مهم .وقتی کسی نتونه نیازهای ضروری زندگیشو برطرف کنه وقتی نتونه از جونیش استفاده کنه وقتی قدرت خرید ی کتاب نداره بابا این کم هزینه ترین راه تفریح منه اما از اینا خبری
نیست (142289)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۴۱
البته اگه خانواده ها حمایت کنند شمارو میتونید تا ی حدی جامعه رو نادیده بگیرید امیدوارم مشکلات زندگیت حل بشه (142291)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۵۶
با حرف نمیتوان زندگی کرد (141734)
لرستان
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۱
بخدا جوانها تو لرستان از اعتیاد که بخاطر بیکاریه هر روز دارن از بین میرن شما دنبال ازدواجی اینجا بیکاری غوغا میکنه و شاید بالای 60 تا 70 درصد جوانها بیکارن مخصوصا مرکز استان آقای روحانی خواهشا به لرستان و اشتغالش برسید (141765)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۳
آیا یک نفر و فقط یک نفر از مسئولین ارشد را به خاطر وضعیت وخیم موجود محاکمه می کنند؟ (141768)
فرشاد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۴۵
من جوونم..از ن بپرسید مشکل چیه.مسئولیت پذیری نیست مشکل ما.
من تا 24 سالگی دارم لیسانس میگیرم و الان دئ سال باید برای ارشد بخونم تا شاید کار گیرم بیاد.دو سال سربازی...به عبارتی میشه 28 سالگیم.
من اگه 2-3 سال هم ماهی دو میلیون درارم،پول شب عروسیم(با فرض تورم صفر!)
جور میشه!
من یک جوان ایرانی سی ساله هستم! (141790)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۱:۲۵
ما دهه شصتی ها بد جوری داریم می سوزیم تو دست این سیاستمدارا (141818)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۰:۴۷
خدا ازشون نگذره (142155)
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۱:۳۷
من واقعا به ازدواج نیاز دارم ولی نه پول دارم نه کار نه سربازی رفتم نه .....
هنوزم دانشجو ام ولی واقعا به ازدواج نیاز دارم (141831)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۲۲
بنده خدا شما اول مقدماش رو فراهم کن بعد ازدواج کن..نه پول داری،نه کار،نه تحصیلت تمام شده،نه خدمت رفتی تازه فیلت یاد هندوستان هم میکنه. (142056)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۱:۴۸
سربازي اجباري و مجاني را هم اضافه مي كردي كارشناس! (141843)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۱:۴۹
ازدواج ...شايد وقتي ديگر... (141844)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۰۷
مجردی و پیر پسر یا پیر دختر شدن بهتر است از ازدواج اجباری ناخواسته و اشتباه و عمری افسوس گذشته را خوردن (141866)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۰۷
ازدواج کردن تواین دوروزمونه دل شیر و مغز گنجشک میخواد که ما نداریم (141867)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۱۴
همه مشکلات بخاطر پوله
پول حلال مشکلاته (141870)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۱۰
گل گفتی (142050)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۴
همه چی ک پول نمیشه بابا تو جامعه ما اموزش همسرداری و ازدواج وجود نداره تو این زمینه هنوز آگاهی لازم به جوانان داده نشده (142264)
کسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۲۰
بزار انقدر این وضعیت رکود و فقر وادامه پیدا کنه تا کشور از شدت پیرپسرا و پیر دخترا تبدیل بشه به کشور پیران (141877)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۱۰
چه دل پری داری شما (142051)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۴۵
آقایان با فرافکنی توپ را در زمین جوانان می اندازد (141892)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۳:۵۶
خانواده ها یک مقدار شرایط را آسانتر بگیرند.همه یک شبه پولدار نشدند حتی بُزی خودمون!! (141951)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۰۰
فقط خدا نجاتمون بده (141956)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۱:۳۹
با این اوصاف که جوانان نمی توانند ازدواج کنند چرا مسوولین مدام تبلیغ بچه دار شدن می کنند؛ (142016)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۲:۱۲
یعنی به غیر من 9,999,999 !!!!!! (142032)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۴:۱۴
سلام من 18 سالمه اگه اجازه بدن همین الان ازدواج می کنم.....ولی کو دخترررررر؟؟؟؟کو پول؟؟؟؟ کو کار؟؟؟؟کو خونه؟؟؟؟کو روحیه؟؟؟؟کو تشویق؟؟؟؟
اینجا بود که دیدیم......فدای سرم ان شاا...40...50 سالگی (142038)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۲۱
چقدر خوب است که دولت در هر شهر یا منطقه در ابتدای سال مانند ثبت نام کنکور از کارجویان ثبت نام کند وبا توزیع دفترچه کار جوانان را با اموزش یک ماهه جذب بازار کار کند برای مثال به کلیه فروشگاهها که در امد بالایی دارند دولت ابلاغ کند که باید در رابطه با نوع شغل یک نیروی فنی مانند داروخانه ها استخدام کند برای مثال فروشگاه لوازم صوتی به شرطی مجوز داده می شود که کارشناس الکترونیک استخدام کند یا سوپر مارکت کارشناس تغذیه وغیره و......برای ازدواج جوانان هم مرکزی دولتی ومجاز ایجاد کنند تا جوانانی که هم کف هستند به هم معرفی شوند ودر صورت مهریه وجهیزیه متعادل از طرف این سازمان حمایت شوند (142055)
سپیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۴۳
مشکلات اقتصادی و عدم آموزش صحیح برای ازدواج مشکل بیکاری نبود مسکن سربازی (که تقریب24 ماه میرن سربازی بجز باز وبسته کردن تفنگ فکر نکنم حرفه ای یاد بگیرن یا توانایی دفاع از کشور را داشته باشند)نبود شغل اگه شغلی باشه درامد با هزینه ها جور درنمیا تازه به نظر من اصلا کسی نباید ازدواج کنه چه برسه به اینکه دیر ازدواج کن (142065)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۴۷
من فکر نمیکنم سطح توقع جوان ها زیاد شده بابا جوان ها حقشونم گیرشون نمیا ی خورده دولت فکر جوانها باشه ناخوداگاه این توقع هم میاد پایین بابا دولت ی تکونی از خود نشون بده ما که مردیم از بیکاری .تورم .تحریم بابا ما میخوایم زندگی کنیم ازدواج کنیم خوب زندگی کنیم شما به این میگین توقع (142066)
عاطی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۷:۵۹
بابا من میگم ازدواج نکنید من این راه رو رفتم همه میدونیم ازدواج وتشکیل خانواده خوبه همدم و همرا تو زندگی خوبه اما سربازی بی پولی نبود مسکن نبود شغل عرصه رو تنگ میکنه و زندگی رو به کامت تلخ میکنه این میشه که راه جدایی رو پیش میگری دوست دارم بگم این مشکلات حل میشه اما زمان میبره میبینی این زمان به چ
ه قیمتی یا چیزای از دست میدی بعضی موقع ادم میتونی ی کاری رو انجام بده امانمیتونه واما زمانی که میتونه دیگه دیر شده (142069)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۹:۰۱
در جامعه اي كه اولين معضل جوانان اشتغال است و هزينه امرار معاش يك زندگي ساده و معمولي و تامين يك مسكن معمولي بسيار بالا است بديهي است كه جوانان عليرغم داشتن ميل باطني قادر به تامين حداقلها و ازدواج نباشند و در شرايط جاري اين ميتواند بهترين راه كار ي باشد كه جوانان فهيم انتخاب ميكنند تا اينكه تن به ازدواج داده و در كمترين زمان بنا چار جداشده و مشكلات عديده اي را براي طرفين ايجاد كنند . اما سوال مهم اين است كه تا كنون براي جوانان (اشتغال و ...) چكار كرده ايم كه انتظار داريم همه چيز بر وفق مراد باشد . بله عزيزان همه ما مردم شريف ايران خصوصا دولتمردان و مسئولان در قبال جوانان عزيز كشورمان مسئوليم و نمي توانيم از زير بار اين مسئوليت شانه خالي كرده و انتظار داشته باشيم با رويه جاري كه اتخاذ كرده ايم همه مشكلات جوانان بخودي خود حل شود (142094)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۰:۱۸
اصطلاح پیردختروپیرپسرواقعازشت ودون شخصیت افرادجامعه است به نظرمیرسد ذهنیت جنسی درکارشناسان هم رسوخ کرده (142143)
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۰:۴۷
من مجرد نبودم ولی خوشبختانه دولت ما را حقوق ماهیانه به مبلغ نود هزار تومان می داد ولی چندین برابر ازما می گرفت لطف بفرمائید من حقیر را تو لیست مجردهای محترم قرار دهید (142154)
تاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۱:۲۱
31 ساله ام مجرد ايران كشوري جهان سومي نه .بلكه سي امي (142175)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۲:۰۸
فقط کافی است دولت اعلام کند هر کس ازدواج کند از سربازی معاف است امار ازدواج موفق بشدت بالا می رود (142203)
شلغم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۲:۴۷
سربازی باید رفت تا خیلی چیزها یاد بگیری
باور کنین جوونهامون خیلی سوسول مامانی شدن
حشمت فردوسها( سریال ستایش)باید از سربازی ساخت با آموزش فن و حرفه
سربازی بنظرم باید وجود داشته باشه
عقیده من اینه (142218)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۴۵
دلت خوشه ها تو سربازی چی یاد میگرن این جونها بجز فقط 2 سال واسه خودشون معلق هستند واز کدوم حرفه حرف میزنی ؟شاید حرفه بیکاری؟تازه فکر نکنک با سربازی رفتند سوسولها ،مرد بشن (142298)
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۴۰
سربازی فقط برای پسرهای علاف و بیکار کارساز هست. نه برای مثلا مهندس ارشدی که در دانشگاه دولتی درس خونده، متاهل هست و کار و خرج زندگی داره! (142416)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۷
تو سربازی رفتی؟ (142460)
آواره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۲:۱۲
زیستن یا مردن مسئله این است؟!
همه در مقابل ما جوانان مسوول هستند...
بخاطر بی پولی و عدم درک معشوق و تاقچه بالا گداشتن هاش و نیاز به ازدواج با یه دختر کارمند 5 سل بزرگتر از خودم ازدواج کردم...
جوونیم و احساسم و عشقم بخاطر بی لیاقتی بعضی ها که منتج به احساس حقارتم شد سوخت و بر باد رفت
خدایا دنیا را بر باد دادیم آخرتمان را به خیر کن
من خسر الدنیا و آخرتم ... (142205)
متأهل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۰۲
راستي مسئولين چه پاسخي دارن به ا ين جوان ها بدن، چه كسي مسئول اين فاجعه ي ملي است ؟ كاغذ پاره ها؟ (142234)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۰۵
راستي اين مسئولين دختر يا پسر يا برادر يا خواهر دم بخت ندارن ؟

البته اگر ماهي 700 هزارتومان بگيرن و 650 هزارتومان قسط پرداخت كنند
و پول باد آورده دستشان نيايد.
آقايان جوانان مجرد را برباد فنا داديد حداقل متأهل ها را هم خانه خراب نكنيد. (142236)
مهدی جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۰۹
امیدوار رضایی:
عملکرد توفیقی طی این چند ماه مثبت بود
www.salameno.ir (142241)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۱۴
اگر قرآن را باور دارید، قرآن می گوید: ازدواج کنید و اگر فقیر باشید خداوند از فضل خود شما را غنی خواهد ساخت.
من نیز خود در زندگی شخصی ام این را با تمام وجود تجربه کرده ام.
اگر علی ع را باور دارید، می گوید: ثروت واقعی در قناعت است.
وگرنه کسی که دچار «هل من مزید» (= آیا بیشتر هست؟) جهنّمی باشد هیچگاه بی نیاز واقعی نخواهد شد. (142246)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۴
مشکل دهه شصتیان (مخصوصا اوایلش) بذارین دوره ما بگذره...
دانشگاه قبول شدن که همین الانش از آب خوردن راحتتر شده
تورم و بیکاری میره زیر صفر
رشد اقتصادی از 100درصد میره بالاتر
و خونه خریدن از پفک خریدن راحتتر
خیابونا پر میشه از بوق و شادی کارناوالهای عروسی
و ما دهه شصتیا تنها و با حسرت نیگاشون میکنیم... (142265)
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۱
بیچاره ما دهه شصتیا (142476)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۷
ما از دولت نمیخوایم کاری کنه فقط شر نرسونن!!!
من به عنوان یک پزشک که سال چهارم تخصص رو میخونم سال دیگر باید همسرم رو ول کنم به مدت حداقل 2 تا حداکثر 8 سال برم تو شهرستان طرح بگذرونم الان یک ساله که عقدیم حالا حساب کن که کی میتونیم بریم خونه خودمون!!! (142485)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۸
با وام ازدواج 5 ملیون تومان یک زوج جوان واقعا چه کار میتونه بکنه؟ 5 ماه اجاره بده؟؟!! (142486)