به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۹:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۷۸۰۹

شرط حذف یارانه دهک‌های پردرآمد چيست؟

گروه اقتصادي:​ رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده کلید می‌خورد، در باره حذف یارانه اقشار پر درآمد ،گفت:وظیفه مجلس تدوین و تصویب قانون است و زمانی که درباره حذف یارانه اقشار پردرآمد در مجلس قانونی تصویب شود، این موضوع قانونی می‌شود.
شرط حذف یارانه دهک‌های پردرآمد چيست؟
غلامرضا مصباحی مقدم درباره قانونی یا غیر قانونی بودن حذف یارانه اقشار پردرآمد، گفت: وظیفه مجلس تدوین و تصویب قانون است و زمانی که درباره حذف یارانه اقشار پردرآمد در مجلس قانونی تصویب شود، این موضوع قانونی می‌شود.نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد برای تامین کسری بودجه دولت نیست، تصریح کرد: دولت یازدهم کسری بودجه ندارد بلکه کسری منابع دارد.وی ادامه داد:یارانه نقدی از ابتدا قرار بود به عنوان یک کمک هزینه به اقشار آسیب‌پذیر تعلق گیرد ولی این مساله عملیاتی نشد در حال حاضر امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته دهک‌هایی که پرداخت نقدی به آنها چندان نیز برایشان تفاوتی نمی‌کند از این مبحث حذف شده و منابع حاصل از طرح هدفمندی یارانه‌ها به اقشار آسیب‌پذیر تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز حذف یارانه سه دهک درآمدی بالا وجود ندارد گفت: ارانه باید به نیازمندان پرداخت شود نه افراد غنی جامعه وباید توجه داشت که فشار هزینه تامین یارانه نقدی باعث شده که پرونده حذف یارانه سه دهک پردرآمد روی میز مجلس و دولت قرار بگیرد.مصباحی مقدم تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد با وجود کسری منابع از بانک مرکزی استقراض می‌کرد و پول یارانه‌ها را پرداخت می‌کرد که نرخ تورم را به 40 درصد افزایش داد و مردم امروز از این بابت با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: هدفمندی یارانه از سال آینده اجرایی می‌شود و مقرر شد دولت در لایحه بودجه سال 93 این موضوع را بگنجاند تا مجلس آن را برسی کند.
مرجع : خانه ملت

۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۰:۲۰
با توجه به فساد شدید اداری و نبود سیستم مالیاتی شفاف بدشانس بودن تنها شرط حذف شدن یارانه افراد است (144065)
مسخره بازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۰:۳۲
این دیگه چه وضعشه فک کردید پولدار های واقعی حذف میشن؟؟
ما اقشار متوسط جامعه صدمه میبینیم!

بحدکافی داقون هستیم-این که به ما یارانه ندن مثل اینه که مارو ایرانی حساب نکنن-ما باید فقط تو مشکلاتی که تو این مملکت پیش میاد سهیم باشیم؟
موقع چنگ و گرونی هم دهک بندی میشه؟!!! (144068)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۰:۵۰
اگر ملاک ما حکومت حضرت امیر (ع) است پول بیت المال به همه بطور مساوی تقسیم می شد مثلا در یک مدرسه یه بچه درس خوان می شود و از تفریحات و .... می گذرد و پزشک می شود و آن دیگری به خوشگذارانی و دم غنیمت و .... آیا این ملاک دهک درآمد ملاک صحیحی است ؟ باید دنبال روش صحیح باشیم ؟ یا مثلا آن سرمایه داری که ارث پدری خود را با فکر و ریسک در تولید این مملکت استفاده کرده نباید یارانه بگیرد ؟ شما هر چه می خواهی از دلال و رانتی پول بگیر و یارانه نده ولی غیر از دلالی کدام شغل پول مفت در می آره (144080)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۲:۳۷
جالبه وقتی قرار شد یارانه بدهند ، گفتند حداقل را به همه می دهیم و قیمتها را آزاد می کنیم ، هر که بیشتر مصرف می کند ، مابقی اش را آزاد بخره . حالا مثل همه ی حرفهای اصولگرا ها دروغ از آب در آمده و می گن می خواهیم به یک عده بدهیم و به یک عده نه . می توان از همین حالا می توان انتظار داشت خودی های دارا مثل همیشه دچار حذف نمی شوند . و یک عده غیر خودی و یا نخودی و یا بی خودی به عنوان دارا از دریافت یارانه محروم (144143)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۰۱:۴۹
کی گفت یارانه بدهید که الان می خواهید قطعش کنید؛ (144616)