به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۷۸۴۶

بازار ايران چشم‌انتظار نشست 5+1 است

گروه اقتصادي:‌ رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هم‌اكنون بازار در انتظار نشست 1+5 است و در صورتی كه اعتراضی نباشد تحریم‌های بانكی و كشتیرانی تا 2 ماه آینده شكسته خواهد شد.
بازار ايران چشم‌انتظار نشست 5+1 است
اسدالله عسگر اولادی با بیان اینكه برخی رسانه‌ها از مصاحبه‌ای كه اخیرا با یكی از روزنامه‌ها داشته‌ام سوء برداشت كرده‌اند، اظهار داشت: در مصاحبه بنده تنها به حذف دو تحریم كشتیرانی و بانكی اشاره شده بود این در حالی است كه  در صفحه اول روزنامه تیتر حذف تحریم‌ها تا 2 ماه آینده را زده بودند و به نوعی شیطنت كرده بودند.وی افزود: در حال حاضر امیدواری مردم به آینده افزایش یافته و در سخنان شب گذشته محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور نیز خوش بینی به آینده سیاسی و اقتصادی كشور مشخص بود.

عسگر اولادی با اشاره به قدرت ایران در خاورمیانه گفت: كشور ما از كشورهایی نظیر بحرین، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه قدرتمندتر است و به نظر می‌رسد غربی‌ها این قضیه را برنمی‌تابند و در مذاكراتی هم كه تاكنون برگزار شده این  موضوع به روشنی معلوم است. وی خاطر نشان كرد: در صورتی كه در نشست 1+5 كه طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد نتیجه خوبی بدست آید تحریم‌های  كشتیرانی و بانكی شكسته می‌شود اما تاكنون در مورد شكسته شدن تحریم‌ها نفتی صحبتی به میان نیامده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص ترخیص كالاها از بندر جبل علی افزود: خوشبختانه تاكنون بین 70 تا 80 درصد از كالاها ترخیص شده و مابقی نیز با تكمیل اسناد ترخیص خواهد شد.وی در خصوص اعتراضات برخی افراد به دو شغله بودن نهاوندیان افزود: در ابتدا عكس العمل‌ها و اعتراضاتی به این موضوع وجود داشت اما با رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ایشان تا یك‌سال و نیم دیگر در این سمت ابقاء شد كه رای این هیات برای بنده هم محترم است.
مرجع : ايلنا

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۳:۲۴
امیدواریم تحریمها برداشته شود چرا که واقعا یک عده سودجو سود کلان بردند و فاصله طبقاتی شدید تر شد. (144568)