به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۱
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۷۹۵۸

اصولگرايان‌هم از صداقت‌کیهان به‌تنگ آمدند!

اصولگرايان‌هم از صداقت‌کیهان به‌تنگ آمدند!
گروه سياسي- رسانه‌ها: سایت اصولگراي الف (متعلق به احمد توكلي) نوشت: بعد از آن که روزنامه کیهان و نیز برخی نویسندگان آن هم چون آقای فضلی نژاد بر صحت تیتر و مطلب کیهان اصرار ورزیدند و نیز مطلبی که درسایت الف منتشر شد و در آن به این موضوع پرداخته شد، دکتر ظریف در کامنتی در سایت الف اعلام آمادگی کرد که متن سخنانش در کمیسسون امنیت ملی بدون هرگونه سانسوری منتشر شود تا حقیقت ماجرا روشن گردد. گرچه اکنون دیگر توپ در زمین کمیسیون امنیت ملی مجلس است اما ذکر خاطراتی از زبان دکتر ظریف درباره برخوردهای روزنامه کیهان با وی، میزان صداقت این روزنامه را بیش تر مشخص خواهد کرد.

رویداد اول که پیرامون دستگاه سی.تی.بی.تی است و در سال ۸۱ به وقوع پیوسته است:

«متاسفانه از ابتدای دولت آقای خاتمی دروغ پردازی های گسترده ای به راه افتاده بود. گروهی را متهم کردند که بدون مجوز مقامات کشور اقداماتی انجام داده اند. برای مثال روزی روزنامه کیهان تیتر بزرگ زد: این جا چناران است با ما به سی.تی.بی.تی بیایید و زیر آن در همان صفحه اول نوشت: گروهی که به باند نیویورک در وزارت خارجه معروف اند در جاده کرج چالوس یک ایستگاه جاسوسی درست کرده اند که اطلاعاتش مستقیم به وسن می رود. این از آن دروغ پردازی هایی بود که ظاهرا فردای آن روز بعد از تماسی که از بالاترین مرجع کشور با کیهان گرفته شد، مجبور شد بنویسد که این کار با هماهنگی مقامات کشور انجام شده است» ص ۱۸۸ و ۱۸۹ از کتاب آقای سفیر نشر نی

رویداد دوم که مرتبط با نمایندگی دکتر ظریف در سازمان ملل است:

«در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ بین من و آقای دکتر خرازی برای رفتن به نیویورک توافق صورت گرفت. ظاهراً آقای دکتر خرازی هم همان موقع موضوع اعزام من را به رهبری هم گفته بودند. بعدهاً رهبری به من فرمودند که همان روز من به آقای حجازی گفتم که بهترین گزینه برای نیویورک شما هستید... به هر حال همان روز که من با ایشان ملاقات کردم، روزنامه کیهان در صفحه اول خود نوشته بود: گروهی در وزارت خارجه سعی می کنند ظریف را با استفاده از روش های دبیرخانه ای علی رغم مخالفت مقامات عالیه نظام به نیویورک بفرستند. کیهان فردای آن روز مجبور شد عذرخواهی کند. در دو مورد کیهان نسبت به من تهمت زده و من همیشه می گویم که از مسئول آن نمی گذرم...» 
ص ۱۹۳تا۱۹۵ از کتاب آقای سفیر نشر نی
شاید مناسب ترین جملات برای ختم این وجیزه همان چند خطی است که وزیر خارجه پس از ذکر این رویداد ها در کتاب اشاره می کند: «نمی دانم این چه شرعی است و ایشان چه متشرعی است که از کسی که به او تهمت زده است معذرت خواهی نمی کند و حلالیت نمی طلبد. البته کماکان نیز این دشمنی و عداوتشان با بنده ادامه دارد»

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۳:۵۰
به خدا تقصیر خودمونه که بهش اهمیت میدم چون این دقیقا همون چیزیه که میخان (145160)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۳:۵۸
بعد از این بود که همان به اصطلاح باند نیویورک را که مجوز هم داشتند دستگیر کردند و به مدت دو هفته زیر بازجویی های فنی (از همون بازجویی های معروف)گرفتنشان و اخر هم که نتوانستند چیزی پیدا کنند دیگر اتهام هارا مطرح کردند (145161)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۰۳
از اقای ظریف بعیده این حرف! واقعا شریعتمداری تو حد و اندازه دشمن هست؟ یه جمله حکیمانه از از خودم: بزرگ شمردن مخالفای کوچک انسان رو کوچک می کند. (145165)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۸:۴۲
البته شما حسن نیت دارید ولی متاسفانه بعضی آدمهای کوچک تو مملکت ما نقشهای بزرگی رو بازی میکنند (145330)
هرکی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۲
شاد ترین روزنامه جهان (145168)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۲
کیهان عزیز! امیدوارم به زودی متنبه بشی و به آغوش ملت برگردی (145184)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۵:۴۳
خیلی بعیده (145238)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۶
تقريباً ٩٩ درصد اصولگرا ها افراطى هستن
فقط يه چندتايى مثل احمد توكلى يا على مطهرى هستن كه حرف دل مردم رو ميزنن كه احمدى نژاد اونا رو بى سواد ميخوند!!! (145189)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۰۱
ای عاقل..اگر امثال توکلی حرف مردم را میز دند که وقتی در ان سالهای به اصطلاح سازندگی همین توکلی کاندید رییس جمهوری شده بود رای می اورد..تو فقط میخواهی به محمود گیر بدی.همین.ولی از اخر حرفت خوشم اومد. (145367)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۵۲
و 100 درصد اصلاح طلبها افراطی.شماهایی که وقایع سیاهی مثل حوادث سال 88 و مجلس ششم رو تو پرونده دارید بهتره متعادل تر نظر بدید تا روسیاه نشید (145397)
شريعت ندارى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۸
كسى كه خواب باشه رو ميشه بيدار كرد
اما كسى كه خودشو به خواب زده، نميشه بيدار كرد
اين برادر حاج حسين، چندين و چند ساله كه خودشو به خواب زده (145190)
unkown
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۶:۰۶
در چند سال اخیر کیهان واقعا یکی از بهترین روزنامه ها بوده (145246)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۷:۰۹
عقده گشایی شما نسبت به کیهان نشان دهنده افشاگری اقای شریعتمداری است. (145283)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۳۷
برعسک گفتی عزیز...یه نگاه بنداز کی از رو عقده دروغ گفته بعد کی افشا کرده (145389)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۵۴
اگر حرفي رو كه ملت ميزنه عقده است ، بازم بايد كيهان قبول كنه چون حق با ملته نه اقليت جاهل .
كسي بهتر از خود ملت دلسوز ملت نيست . (145478)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۲۱
چون روزنامه کیهان همیشه خلاف جریان آب شنا کرده و دست از افراط گری بر نداشته و باعث ناراحتی آحاد فهیم جامعه شده و متاسفانه مدیران ذیربط نیز تا کنون هیچ برخورد قاطعی نداشته اند لذا از وزیر محترم ارشاد تقاضای توقیف روزنامه فوق را دارم . (145463)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۵۸
استادی داشتم در دانشگاه که بیست سال پیش می گفت کیهان در سلطه توده ای هاست...
خدایش بیامرزد که حقیقتا راست می گفت (145481)