به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۸۰۳۳

افسردگی‌عمومی‌در انتظار تهرانی‌هاست

گروه جامعه: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تشکیل کارگروهی در دولت برای بررسی موضوع انتقال پایتخت ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم با ارائه این لایحه به مجلس انتقال پایتخت را عملیاتی کند.
افسردگی‌عمومی‌در انتظار تهرانی‌هاست
دخیل‌عباس زارع‌زاده اظهار کرد: ‌وضعیت بسیار پیچیده‌ی تراکم جمعیت در پایتخت و بحرانی که می‌تواند در آینده گریبانگیر تهران شود، موضوعی است که نباید نسبت به آن روزمره فکر کنیم بلکه باید برای آینده نه چندان دور این معضل فکر اساسی داشته باشیم چرا که در غیر این صورت ضایعاتی به وجود می‌آید که قابل جبران نیست. وی افزود: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که به خاطر وجود جمعیت زیاد هزینه‌ها در تهران متمرکز شده و متقابلا جمعیت هم به خاطر وجود تخیل درآمد بالا به پایتخت سرازیر می‌شوند. این مساله در کنار مشکل مسکن، ترافیک،‌ ناهنجاری‌های اجتماعی و فقری که فحشا را به دنبال دارد، چهره‌ی تهران را به زشت‌ترین چهره‌ها تبدیل کرده است و به نظر می‌رسد تهران برای آینده قابل تحمل نیست و نوعی افسردگی عمومی در انتظار ساکنان آن است که علاجی نخواهد داشت. سخنگوی کمیسیون شوراها ادامه داد: انتقال پایتخت موضوعی نیست که در دنیا نمونه‌ی اجرایی نداشته باشد بلکه بسیاری از کشورها برای خودشان پایتخت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تعریف کردند و درایران هم باید توجه جدی به این موضوع صورت گیرد و برنامه‌ریزی ‌های لازم انجام شود. زارع‌زاده با بیان این که موضوع انتقال پایتخت از دولت هاشمی رفسنجانی مطرح شده خاطر نشان کرد: منافعی که برای برخی افراد و جریانات در تهران وجود دارد باعث شده این طرح‌ها به سرانجام نرسد این موضوع از زمان دولت آقای هاشمی مطرح شده و در دولت‌های بعد هم گاهی موضوع اوج گرفته و گاهی رو به افول رفته است. امیدواریم دولت با ارائه این لایحه به مجلس انتقال پایتخت را عملی کند زیرا هر چه زمان بیشتری می‌گذرد هزینه‌ی این کار هم افزایش می‌یابد.

این عضو کمیسیون شوراها در پایان یاد آور شد: ما می‌توانیم شهری برای دولت به عنوان پایگاه سیاسی کشور تعریف کنیم که مسکونی نباشد و جمعیت به آنجا کشیده نشود در این صورت قیمت‌ها سقوط می‌کند و خیلی از جمعیت به شهره‌های خودشان بر می‌گردد و از ترافیک روزانه هم کاسته خواهد شد.

۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۵:۳۸
افسردگی عمومی سالهاست که با ماست!! (145687)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۵:۵۵
يكسري چيزها نهادينه شده اند و نمي شود انهاراتغيير داد تهران پايتخت است حتي اگر سالها و دهه ها و صدها بگذرد نمي شود پايتخت ايران را تغيير داد مثال اسم خيلي خيابانها و ميادين كه بيش از 30سال است تغيير كرده ولي ماهنوز به همان اسمهاي قديميشان مي خوانيم (145690)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۰۰
یعنی میشه ؟؟؟ (145691)
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۴۳
افسردگى! مگه الان نداريم؟ به نسل ما كه نمى رسه ولى براى نوه هامون خوبه (145703)
يك تهراني
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۴۵
این عضو کمیسیون شوراها در پایان یاد آور شد: ما می‌توانیم شهری برای دولت به عنوان پایگاه سیاسی کشور تعریف کنیم که مسکونی نباشد و جمعیت به آنجا کشیده نشود
خيلي موافقم، لطفاً پايتخت به شهرهاي بزرگ و زيباي ديگر مثل شيراز و اصفهان و تبريز و مشهد و ... نرود، حيف است اين همه زيبايي نابود شود. يك شهر دولتي نوساز تأسيس شود بهتر است. (145704)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۵۳
اگه این طرح اجرا بشه خیلی مفید و موثره ... ترافیک و آلودگی از همش بدتره که اینطوری تا حد زیادی برطرف میشه.. (145708)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۳۹
آقايي كه خوشحالي پايتخت منتقل بشه،توخودت حاضري تهرانو ول كني بري شهرستان زندگي كني؟؟؟؟!!!!!! (145777)
بدمک :-(
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۰۶
خدا شاهده همین امروز برعکس زدم کشور های شاد جهان اولین کشور دانمارک بود اون چقدر ما منابع داره اصلا داره؟

تو گوگل بزنید دانمارک ببینید چه امکاناتی داره!!

دم پادشاهش گرم انسافا (145747)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۴۲
خدایی شما مشهدی نیستی؟ آخه این اصطلاح ما مشهدیاست " برعکس" زدم کشورهای....! (145872)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۳۷
بی خیال بابا
سعدیا گرچه سخن دلکش و شیرین گوئی
به عمل کار براید به سخندانی نیست (145776)