به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۸۰۳۷
تشكر خانواده اوباما از تلاشهاي یوسف زی

ديدار یوسف زی با اوباما در کاخ سفید

گروه بين الملل: ملاله یوسف‌زی در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش دیدار کرد.
ديدار یوسف زی با اوباما در کاخ سفید
کاخ سفید اعلام کرد: خانواده اوباما از یوسف‌زی به دلیل تلاش بی‌شائبه به منظور حمایت از تحصیل دختران در پاکستان و الهام‌بخشی به آنها تشکر کردند. کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به جمع مردم پاکستان و بسیاری دیگر از مردم جهان می‌پیوندد تا شجاعت ملاله و اراده وی به منظور حمایت از حق مدرسه رفتن همه دختران و تحقق رویاهای آنها را تحسین کند.
ملاله یوسف‌زی نیز در بیانیه‌ای پس از ملاقات با اوباما گفت که از بابت دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا که یکی از برندگان جایزه صلح نوبل است مفتخر است. ملاله تاکید کرد: من از باراک اوباما به دلیل تلاش‌های آمریکا در حمایت از آموزش در افغانستان و پاکستان و همچنین آوارگان سوری تشکر کردم. من همچنین نسبت به حملات پهپادهای آمریکایی که به تروریسم دامن می‌زند، نگرانی‌ام را اعلام داشتم. وی افزود: در اینگونه حملات قربانیان بی‌گناه کشته می‌شوند و در اثر آنها نارضایتی در میان مردم پاکستان افزایش یافته است. اگر ما تمرکز خود را صرف آموزش کنم تاثیری بزرگ خواهد داشت. وی خواهان همکاری بیشتر میان دولت‌های آمریکا و پاکستان شد.

از سوی دیگر ملاله یوسف‌زی در دیدار با رئیس بانک جهانی از وی خواست تا این بانک آموزش کودکان را در سراسر جهان اولویت اصلی خود قرار دهد. ملاله یوسف‌زی در سخنرانی در کنار جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی خواهان حمایت از آموزش کودکان شد. وی در پاسخ به این سوال رئیس بانک جهانی در خصوص توصیه‌ای که وی به این بانک می‌کند، گفت که سازمان‌های جهانی بخش عمده پول خود را صرف بهداشت، مقابله با ایدز و دیگر برنامه‌ها می‌کند. اما من فکر می‌کنم همه این سازمان‌ها باید آموزش را اولویت اصلی خود قرار دهند. ملاله خاطرنشان ساخت که چنین تمرکزی به طور همزمان موجب مقابله با کار کودکان، قاچاق کودکان، فقر و ایدز به طور همزمان خواهد شد. رئیس بانک جهانی ملاله یوسف‌زی را یک نماد قدرتمند امیدواری دانست و گفت: بانک جهانی به صندوقی تحت عنوان "صندوق ملاله" 200 میلیون دلار اختصاص می‌دهد. این اعتبار قرار است صرف کمک به مدرسه رفتن دختران سراسر جهان و حمایت از دسترسی آموزش در جهان شود. این صندوق ایجاد می‌شود زیرا لازم است که علاوه بر سخن گفتن درباره مسائل، عملا از آموزش حمایت شود.

ملاله یوسف‌زی در تاریخ 9 اکتبر سال 2012 به دلیل حمایت از آموزش کودکان و انتقاد از ایدئولوژی طالبان هدف حمله شبه نظامیان این گروه قرار گرفت. وی در سخنرانی در بانک جهانی گفت که در حالی که جامعه پاکستان جامعه مرد سالار است پدر وی در این جامعه از حقوق زنان دفاع می‌کرده است. هنگامی که به سن 13 و 14 سالگی رسیدم دریافتم که طالبان ممکن است به پدرم به دلیل حمایت از زنان حمله کند من نیز خود را آماده حمله کرده بودم. ملاله گفت: اگر یک فرد از طالبان بیاید در حالی که تفنگ در دست داشته و می‌خواهد به من شلیک کند من به او می‌گویم که لطفا اول به حرف گوش کن و سپس شلیک کن . من به او می‌گویم من حتی خواهان آموزش برای پسران و دختران خود شما نیز هستم و دشمن آنها نیستم. من دشمن هیچ کس نیستم. من تنها با ایدئولوژی شما مخالفم چرا شما با تحصیلات مخالفت می‌کنید.
اخیرا گمانه‌زنی‌ها بر این بود که ملاله احتمالا برنده جایزه صلح نوبل خواهد بود اما این جایزه به سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی رسید. ملاله یوسف‌زی در پاسخ به پرسش یک دختر بچه در میان حضار در خصوص اینکه چطور مثل یک دختر نوجوان به طور عادی زندگی می‌کند گفت: من این زندگی پرمشغله را تنها برای یک دلیل پذیرفته‌ام و آن آموزش هر کودک در جهان است. ملاله که قصد داشت در آینده پزشک شود اکنون اعلام کرده که هدف وی این است که یک سیاستمدار شود تا تغییرات ایجاد کند. وی تاکید کرد: من اعتقاد دارم که رویاهای امروز واقعیت‌های فردا خواهند شد. بگذارید رویاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم.

پوكوهانتس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۷:۱۰
چقدر از شجاعت و اراده اين دختر عزيز خوشم اومد .از الان و برنامه ديدارش با رييس جمهور اوباما معلومه كه روياهاش به واقعيت مي پيونند.
اين دختر من و ياد انيميشن پوكوهانتس انداخت .
به اميد روزي كه تمام دنيا در صلح عدالت و عشق غرق شود... (145713)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۳۶
درود بر ملاله یوسف زی دختر شجاع و صلح طلب و پاک طینت.
علیرغم کارهای بزرگت ملاله؛ولی نباید با جنایتکاری به نام اوباما دیدار می کردی زیرا که این با طینت و سرشت پاک تو در تضاد است. (145775)