به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۸۰۸۷

دایی: احمدی‌نژاد مرا از تیم‌ ملی برکنار كرد

گروه ورزشی: سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد برکناری‌اش از این تیم گفت: همه می‌دانستند که احمدی‌نژاد من را از تیم ملی کنار گذاشت.
علی دایی در واکنش به صحبت‌های محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی وقت در خصوص چگونگی حضور او در تیم ملی به عنوان سرمربی و چگونگی برکناری‌اش، آخرین وضعیت پرونده تبانی در فوتبال، کشیده شدن این بحث به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با تایلند، حضور بازیکنان دورگه و اروپایی در تیم ملی و ... صحبت‌های زیر را انجام داد.

*علی‌آبادی اعلام کرده که برکناری علی دایی از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی با نظر احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق بوده است.
همه دیدید بعد از چند سال حرف‌های من درست از آب درآمد. من در برنامه 90 هم گفتم که علی‌آبادی من را به تیم ملی آورد و فدراسیون در این خصوص کاره‌ای نبود. با یک جلسه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد من سرمربی تیم ملی شدم و غیر از آن هیچ جا نرفتم. یادم نمی‌رود، در تمرین سایپا بودم که کفاشیان بارها به من زنگ زد و من نمی‌توانستم پاسخگو باشم. پس از آن مدیرعامل وقت سایپا به من گفت کفاشیان تماس گرفته است. با او که تماس گرفتم گفت علی آبادی با تو کار دارد. بعد از صحبت با علی آبادی در دفتر آذری مدیریت ورزشگاه آزادی با هم قرار گذاشتیم و در این مورد صحبت کردیم.

*خیلی‌ها در آن زمان هم معتقد بودند برکناری دایی ورزشی نبوده است.
احمدی‌نژاد من را از تیم ملی برکنار کرد و حالا بعد از چند سال، گذشت زمان همه چیز را نشان داد. البته شاید قسمت و صلاح من این بوده و خدا می‌خواسته که از تیم ملی بیرون بیایم. حالا معلوم می‌شود که چه کسی در تلویزیون حرف راست زد و چه کسانی به مردم دروغ گفتند. تمام برنامه‌های زنده موجود است که علی دایی حقایق را اعلام کرد اما همان زمان آنقدر خرده گرفتند و فدراسیون جلسه تشکیل داد اما در نهایت مشخص شد که همه این کارها «کشک» بوده است.

*فکر می‌کنید پرونده ناپاکی فوتبال ایران هم چنین سرانجامی پیدا کند؟
بله، آقایان نمی‌توانند کاری‌ انجام دهند و بگویند امثال دایی دروغ می‌گوید. خدا را شکر سالم زندگی کرده‌ام و هیچ احدی نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در این پرونده هم همه چیز مشخص است.

*اتفاقات چند وقت اخیر فوتبال ایران باعث شده تا کمیسیون اصل 90 مجلس هم به این مسائل ورود کند.
امیدوارم درست و حسابی وارد این مسئله شوند و درست پیگیری کنند وگرنه هر کمیسیونی می‌تواند وارد شود. به عقیده من باید به سالم‌سازی فوتبال کمک کنند. حرف و بحث ما این نیست که فقط در داوری فوتبال مشکل وجود دارد، مطمئناً در جامعه مربیان هم این مسائل موجود است و آدم متخلف داریم. در فدراسیون فوتبال تا دل‌تان بخواهد اینگونه موارد وجود دارد، در سازمان لیگ و مسئولان برگزاری مسابقات هم به این صورت. باید اینها پاک‌سازی شود.

*اگر از شما دعوت شود برای بررسی پرونده به مجلس بروید این کار را انجام می‌دهید؟
ابتدا باید ببینم آقایان دنبال چه چیزی هستند، بعد از آن تصمیم می‌گیرم.

*تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار با تایلند قرار دارد. وضعیت ملی‌پوشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه بعد از صعود به جام جهانی نه اردویی برگزار شد و نه بازی تدارکاتی داشتیم که همین موضوع می‌تواند نقطه ضعف تیم ملی باشد اما تیم ما آنقدر بازیکن خوب دارد که نه تنها مقابل تایلند در تهران به مشکلی بر نمی‌خورند که حتی می‌توانند با اختلاف گل خوب این تیم را شکست دهند. تیم ملی آنقدر بازیکن بزرگ و کادر فنی حرفه‌ای دارد که بتواند پیروز این دیدار شود. قطعاً مسابقه با تایلند می‌تواند برای ما هم جنبه تدارکاتی داشته باشد و هم جنبه رسمی.

*در اردوی جدید تیم ملی دانیال داوری و استیون بیت آشور حضور دارند، آنهم در شرایطی که خیلی از کارشناسان منتقد حضور بازیکنان دورگه و اروپایی در تیم ملی هستند. به نظر شما تاثیر این بازیکنان در صعود به جام جهانی چقدر بوده است؟
مطمئناً اینطور است. هم قوچان‌نژاد و هم دژاگه در کنار دیگر بازیکنان از ارکان صعود تیم ملی به جام جهانی بودند و همه با هم تلاش کردند. من مخالف این نیستم که چرا بازیکنان دورگه در تیم ملی بازی می‌کند مگر تیم‌هایی مانند آلمان و ایتالیا اینگونه بازیکنان را ندارند؟ باید کمی در مورد این مسائل حرفه‌ای فکر و از این بازیکنان استفاده کنیم. البته این دلیل نمی‌شود که لیگ خودمان را فراموش کنیم. به نظر من اگر بازیکنی در لیگ ایران هم‌سطح چنین بازیکنانی است باید او در اولویت باشد و از توانایی‌های‌اش استفاده کنیم.

*بعد از گذشت 4،5 ماه از صعود تیم ملی به جام جهانی خیلی‌ها هنوز اعتقاد دارند شانس عامل صعود ما به برزیل بوده است.
هر طوری بوده ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم و این مسئله باعث خوشحالی مردم شده است. شاید در این قضیه شانس دخیل بوده باشد اما مطمئن باشید شما اگر سعی و تلاش نکنید و زحمت نکشید شانس هم به شما روی نمی‌آورد. ما پیش از بازی با کره جنوبی 2 بازی حساس را با پیروزی پشت سرگذاشتیم. اگر در صعود به جام جهانی شانس دخیل باشد که بوده است شانس زمانی به آدم رو می‌کند که سعی و تلاشش را انجام داده باشد.

*به عنوان کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی دوست دارید تیم کشورمان در جام جهانی با چه قرعه‌ای روبه‌رو شود؟
شرایط خیلی سخت است. اصلاً ایران به هر تیمی بخورد شرایط بازی فرق می‌کند. راه حل این مسئله یک برنامه‌ریزی بلند مدت است که البته با توجه به زمان اندکی که تا شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده به نظرم به هیچ جایی نمی‌رسیم.
مرجع : تسنیم

۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۸
زنده باد علی کریمی
آقای دایی اگه تو تیم ملی بودی الان تیم ملی به جام جهانی صعود نکرده بود. (146088)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۱
دایی و پروین به عنوان برترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران ، سرمایه های ملی ما هستند. پس بهتره ادب و احترام پشکسوت را رعایت کنیم.
این دو ، کاپیتان بهترین تیم های ملی فوتبال تاریخ ایران زمین بوده اند از نسلی که تعصب و عرق ملی حرف اول و آخر را می زد. دوران فوتبال پاک و زیبا.
یاد آن دوران به خیر. (146211)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۰۱
لطفا بفرمایید چه کسی شما را سرمربی تیم ملی کرد؟! لابد روحانی!!! (146253)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۰۲
بعد از سالها که با فردوسی پور قهر بود آشتی کردند و اومد 90 گفت هر کی لابیش قوی تر باشه اون مربی میشه! بعد خودش شد! ظاهرا قرار بود قلعه نویی ("مافیا") سرمربی بشه (146330)
مصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۰۸
دنیا نام ایرانو با دایی میشناسه پس بدون راحع به کی حرف می زنی (146285)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۲
جمله زیبایی گفتن:" شانس زمانی به آدم رو می‌کند که سعی و تلاشش را انجام داده باشد." (146093)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۵
یارو ! یه مقدار شخصیت هم چیز خوبی است . احمدی نژاد چندین سال جهت ابادی شهر تو تلاش کرد. مردم شهر تو تا ابد سپاسگذار او هستند. (146097)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۷
دوست عزیز آبادی در کنار اسم احمدی نژاد واژه غریبیه احمدی نژاد اگه کاریم کرده باشه فقط وظیفه بوده .ادبیاتتم درست کن مودب باش .یارو ؟!!!! (146124)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۲
چه ربطی داشت؟ کل مطلب رو خوندی یا فقط تیترو دیدی؟ (146133)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۹
احمدی نژاد که مملکت ما را ویرون کرد ، شهر من اصفهان هم روز به روز پسرفت کرد و رودخانه اش خشکید
درود بر دایی
زنده باد اصلاحات (146145)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۱۰
کاری به ادبیات دایی و سایر ورزشکارا ندارم چرا که اکثرا مثل همن و متاسفانه از ادبیات وزین بهره ای ندارن! اما از یک سطر و نیم شما عزیز هم آدابی مشاهده نمیشه!!! احمدی نژاد اگه برا شهر ما کاری کرده که جای سوال و بررسی داره وظیفش بوده ....! مردم اردبیل و عموم ملت ایران شایستگی فراتر از اونچه که ازشون دریغ میشه رو دارن. و البته قدردان خدمتگزاران خودشون هستند. من به شخصه احمدی نژاد رو فاقد خدمات تاثیر گذار در دوره استانداری ایشون می بینم. بهار کامل نشون بده (146157)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۲
مثلا" چیکار کرد؟ هر غضنفری هم استاندار جایی بشه بالاخره یه کارهایی میکنه چون برای اینکار حقوق میگیره. (146175)
شاهين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۲۰
انتخاب ادبيات "يارود" و تشابه آن با ادبيات آقاي احمدي نژاد گوياي احوالي است که بر اين قضاوت حاکم است. اگر احمدي نژاد در اردبيل عمل مثبتي انجام داده ؛ که واقعيت جز اين را نشان مي دهد ؛ وظيفه اش بوده است.اما عملکرد ايشان در کشورداري آنچنان ماندگار است که روح چنگيز تا مدتي از لعنت ايرانيان در امان خواهد ماند. واقع بين باشيد عملکرد آقاي احمدي نژاد جز اضمحلال و فروپاشي مادي و معنوي کشور براي اين مملکت چه بوده است که به آن فخر مي فروشيد.خدايا اين کهفيان را بيدار کن گويي نميدانند سکه اشان دقيانوسيست. (146232)
sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۰۹
مردم شهر ما یعنی اردبیل سپاسگزار تمام استانداران خود هستند که وظایفشان را انجام دادند.ولی خب چه ربطی به علی آقا داشت. (146334)
مودب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۴۱
تواگه شخصيت مي داشتى! از كلمه يارو استفاده نمي كردى. بهار جان ازت دلخور شدم، چرا اين إظهار بى ادبانه رو گذاشتى؟ (146338)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۰
حالا یه طوری میگه انگاری مربیگری اش رو تو تیم ملی ندیدیم
خوب نتیجه نگرفتی برکنارت کرد
خدایی مربیها و بازیکنهای فوتبال ایرانی فقط ادعا دارند و تهش هیچ چیز نیستند چه قلعه نویی چه علی دایی
کدومشون تونسته تو آسیا کاری بکنه
همیشه ما در برابر تیمهایی مثل بحرین هم مشکل داشتیم چه برسه ژاپن و کره (146102)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۵
البته کیروش مریی بزرگی است. ولی یادتان نرود که برای اولین بار با مربیگری ایشون به لبنان باختیم و جلوی کره هم اگرچه بردیم به هیج وجه تیم برتر میدان نبودیم و با دفاع جانانه همین بچه هایی که زیرابشان را می زنید رفتیم جام جهانی (اگه رحمان یه دونه از اونهمه موقعیت کرده رو گل خورده بود عمرا نمی رفتیم).
لطفا اینقدر ناجوانمردانه اظهارنظر نکنید. در داخل ایران هم مربیان و بازیکنان خوبی داریم (146139)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۹
نمی دونم چرا اخیرا کم لطفی به مربیان ایرانی اینقدر مد شده!
پاسپورتمون که تو این سالها بی ارزش شده! حداقل خومون احترام شناسناممون و ملیتمون رو نگه داریم! (146182)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۶
مربی بزرگ ، تدارکات قوی و بازی های تدارکاتی قدر می خواهد. با این وضعیت مورینیو و آلکس فرگوسن هم کاری نمی تونن بکنند. (146217)
مجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۲۶
چرا نميگي احمدي نژاد مرا مربي تيم ملي كرد؟ اينجوريه ديگه ؟ (146119)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۶
جفتتون از یه جنسید (146122)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۳۰
اگه احمدی نژاد یه کار خوب واسه این مملکت کرد اونم برکناری شما بود! (146185)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۵۲
یعنی نمیتونستی مربیگری تیم ملی رو قبول نکنی؟
لوله تفنگ گرفته بودن سمتت؟ (146251)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۰۵
البته خودش هم منصوبت کرد (146255)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۳۰
اقایی دایی اگر نون به نرخ روز خور نبودین همون چهار سال پیش میگفتین،نه حالا،واقعا ادم از این همه رنگ تعجب میکنه... (146275)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۴۹
کاملا موافقم این که اون آقا حالا دیگر کاره ای نیست این جوری صحبت کردن درست نیست اون زمان که آقایان همه کاره بودند نباید قبول می کردی تا حالا شاید......... (146346)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۳۸
جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟ وقتی به انتخاب همون احمدی نژاد شدی سرمربی ازین حرفا میزدی؟ (146278)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۴۲
افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم (146340)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۴۴
ترابخدااسم احمدی نژادرونیارید.اعصاب نداریم. (146341)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۹
از معدود کارهای مفید دکتر بوده است برکناری ایشان (146367)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۳:۴۸
بهترین کار عمر احمدی نژاد که الان باعث شد یه ذره از تنفرم از احمدی نژاد کم بشه همینه
آقای دایی شما توقع دارید بعد از اون باخت تحقیر امیز و شکستن غرور تمام ایرانی ها جلوی عرب هایی که به خون ما تشنه هستند...من هنوز بالا پریدن های اون عربستانیها رو فراموش نکردم..من واقعا تا چند روز احساس حقارت می کردم که اونجور تحقیر شدیم..هنوز اشک های ایرانی هایی که داشتن از ورزشگاه بیرون می اومدن ..اون پسر توپ جمع کن که داشت اشک می ریخت یادم نرفته.شما تحقیر بدی در ذهن ما گذاشتی... (146453)