به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۱۸۵۱۷

روحانی:افکار عمومی جهان را جذب کردیم

گروه سياسي: در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، اعضای هیئت وزیران و معاونین دولت تدبیر و امید گزارشی از نتایج اجرای 35 مصوبه هیئت دولت به رئیس‌جمهور ارائه کردند.
روحانی:افکار عمومی جهان را جذب کردیم
در ابتدای این جلسه رئیس‌جمهور از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در ژنو تشکر و قدردانی کرد و طی سخنانی اظهار داشت: به لطف خداوند و به یمن حماسه سیاسی مردم در انتخابات، تحرک دیپلماتیک دولت در تعامل سازنده با جهان، با حمایت و اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین مدت کوتاه آثار ارزشمندی داشته است که دولت‌ها را به تجلیل از مردم‌سالاری در ایران وا‌داشته است و هم روند فزاینده تحریم‌ها را متوقف کرده است.

رئیس‌جمهور افزود: دیپلماسی فعال ایران ابتکار عمل را به دست گرفته و افکار عمومی جهان را حتی در کشورهای تحریم‌کننده به سمت خود جلب کرده است و می‌رود تا قدم به قدم با تثبیت حقوق حقه هسته‌ای ایران موانع پیشرفت را هم از سر راه ملت بر دارد. روحانی تصریح کرد: در این میان موضع خصمانه رژیم‌صهیونیستی در انزوا قرار گرفته که سعی دارد فرآیند تفاهم و تعامل را تخریب کند و در تاریخ انقلاب اسلامی هم شاهد بوده‌ایم که هر زمان نظام اسلامی به توفیقی در صحنه سیاسی جهانی نزدیک می‌شده است، صهیونیست‌ها دست به خرابکاری و حادثه‌سازی در داخل یا خارج می‌زده‌اند.

وی تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی مردم فهیم و هوشیار ما مراقب هستند تا دشمن با حادثه‌سازی در روند حراست از حقوق مسلم مردم خرابکاری نکند و برای انحراف افکار عمومی جنجال جدیدی نیافریند و در صفوف منسجم ملت خللی ایجاد نکند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: مسیر عزتمند حرکت ملت ایران روشن است و اهدافی که رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت کشور ترسیم کرده‌اند، به دقت دنبال خواهد شد و دولت مصمم است این راه را با رویکرد تعامل سازنده دنبال کند.