به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۸۸۱۳
رییس پیشین موساد:

آمریکا مکالمات اسرائیل را هم شنود می‌کند

گروه بين الملل: ˈدنی یاتومˈ رییس پیشین سازمان جاسوسیاسراييل گفت: کاخ سفید مکالمات تلفنی اسرائیل را نیز شنود می‌کند.
آمریکا مکالمات اسرائیل را هم شنود می‌کند
یاتوم در گفت وگو با روزنامه ˈمعاریوˈ خاطر نشان کرد، سازمان های جاسوسی آمریکا، همانگونه که در رابطه با آلمان و دهها کشور دیگر مکالمات را شنود کردند، به احتمال زیاد مکالمات تلفنی سران اسرائیل را نیز گوش می کنند. رییس پیشین موساد ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا در زمینه شنود مکالمات سران جهان، گفت، آمریکا خود را ابرقدرت محسوب می کند اما، باید گفت، این تفکر آنها که می توانند هر چه اراده کنند، انجام دهند، اشتباه است. اگر صحت اتهامات وارده به آمریکا در زمینه شنود مکالمات تلفنی ثابت شود، آمریکا چاره ای جز عذرخواهی از آنچه انجام داد، ندارد.

این مقام رژیم اسراییل گفت: کاخ سفید، به ویژه، به شنیدن مکالمات سران اسرائیل درباره مسایل منطقه ای از جمله مذاکرات با حکومت خودگردان فلسطین و توافق احتمالی غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای اش، علاقه مند است. وی افزود، ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا و تیم وی می‌خواهند به تفکرات واقعی سران اسرائیل پی ببرند تا بتوانند با استدلال اسرائیل در مورد این مسایل مقابله کنند. یاتوم خاطر نشان کرد، آمریکا سال هاست که به مکالمات سران کشورها گوش می کند و شنود مکالمات اسرائیل لزوما خاص دوره ˈبنیامین نتانیاهوˈ نیست. روزنامه گاردین ديروز پنجشنبه با استناد به سند ارایه شده از سوی ˈادوارد اسنودنˈ، از شنود مکالمات تلفنی 35 نفر از سران جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا ˈ سیاˈ خبر داد.

مهشید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۸:۲۴
کاشکی مکالمات تلفنی احمدی نژاد راشنود نکرده باشند.مایه آبروریزیه (154190)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۰:۰۷
عالی بود (154294)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۸:۲۵
نه حالا اسراییلیا خیلی به آمریکا وفادار بودن و از آمریکا جاسوسی نکردن یا تکنولوژی های نظامی آمریکا رو به چین نفروختن! (154191)
هیراد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۸:۴۸
متاسفانه این مشکلیه که تقریبا راه حلی براش نیست. خیلی جاها آزادی و امنیت همدیگر رو نقض میکنن. چیزی که بارها و بارها دیدیم. حال تفاوت تفکر موافقین و مخالفین این شنود ها، نشانگر ارجحیتیست که به هر کدوم از دو موضوع آزادی و امنیته که میدن.
مسلما نقض آزادی و این شنودها کار ناپسندیه. اما باید از مخالفینی که بدون هیچ گونه اغماضی حمله میکنند به این سیاست پرسید، آیا اگر این کارها متوقف بشه و اتفاقات ناخوشایندی مانند حملات یازده سپتامبر و... در هر کشوری به وقوع بپیونده، دولتها رو متهم به کوتاهی نمیکنند؟ (154213)