به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۸۸۴۰

صرفه‌جویی‌عظیم باشبکه‌مبتنی برنرم‌افزار

گروه علمی و فناوری: به استناد مطالعه درخواست شده توسط Tellabs، شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار (SDN) می‌توانند تا سال ۲۰۱۷ منجر به ۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی برای اپراتورها شوند.
صرفه‌جویی‌عظیم باشبکه‌مبتنی برنرم‌افزار
صرفه‌جویی‌ها ریشه در ۵ برنامه نرم‌افزاری کلیدی SDNها برای شبکه‌های بک‌هال تلفن همراه دارد. این صرفه‌جویی‌ها می‌تواند به بسته شدن بیش از نیمی از شکاف بک‌هال ۹٫۲ میلیارد دلاری کمک کند. شکاف بک‌هال، تفاوت میان سرمایه‌گذاری بک‌هال لازم و خرج‌های پیش‌بینی شده است.

کمبود ظرفیت در شبکه‌های بک‌هال در حال ایجاد شدن است. شکاف بک‌هال تا سال ۲۰۱۷ می‌تواند به ۱۶ پتابایت برسد.برای ارزیابی تاثیر SDN بر سرمایه‌گذاری بک‌هال تلفن همراه، Strategy Analytics پنج برنامه کاربردی SDN را بررسی کرده است. Strategy Analytics پیش‌بینی می‌کند که این ناحیه‌ها جایی هستند که SDN بیشترین تاثیر را خواهد داشت: تجمیع و بازتوزیع بار شهری، Breakout محلی یا IXP اینترنت، سلول‌های کوچک، RAN ابری، و Wi-Fi Offload یا باز جهت‌دهی ویدئو.بزرگترین صرفه‌جویی در هزینه‌های سرمایه در تجمیع و بازتوزیع بار شهری خواهد بود. این برنامه کاربردی می‌تواند در سال ۲۰۱۳، ۹۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند که تا ۱،۱۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی سایر صرفه‌جویی‌ها تا سال ۲۰۱۷ به این شرح است:
تجمیع و بازتوزیع بار شهری: ۱٫۱۱ میلیارد دلار
Breakout محلی یا IXP اینترنت: ۱٫۰۸ میلیارد دلار
Wi-Fi Offload یا باز جهت‌دهی ویدئو: ۱٫۰۲ میلیارد دلار
RAN ابری: ۷۷۷ میلیون دلار
سلول‌های کوچک: ۲۰۲ میلیون دلار

اقیانوسیه ناحیه‌ای است که بیشترین کمبود را به لحاظ سرمایه‌گذاری بک‌هال دارد. به همین ترتیب اقیانوسیه محتمل‌ترین ناحیه‌ای است که از SDN سود می‌برد.
مرجع : وسنا