به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۹۰۸۶۵
پنتاگون: جسد ابوبکر البغدادی نزد نیروهای آمریکایی است

رهبر داعش در عملیات ویژه نظامی آمریكا كشته شد

گروه بین‌الملل: کاخ سفید آمریکا اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بزودی بیانیه مهمی برای اطلاع عموم دارد و رسانه‌های آمریکا از حمله نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و  کشته شدن رهبر داعش خبر داده‌اند.
رهبر داعش در عملیات ویژه نظامی آمریكا كشته شد
نشریه "نیوزویک" به نقل از مسئولان ارتش آمریکا اعلام کرده که عملیات موفقیت‌آمیز بوده و ابوبکر بغدادی در اثر این حملات هدف واقع شده و کشته شده است. نیوزویک در ادامه خبر خود نوشته است که عملیات در منطقه ادلب، واقع در شمال غربی سوریه صورت گرفته و متکی بر اطلاعات نظامی سازمان‌های امنیتی بوده است. این عملیات روز شنبه ۲۶ اکتبر صورت گرفته است. باید افزود که وزارت دفاع آمریکا تا لحظه انتشار این خبر، درباره پخش شایعه کشته شدن بغدادی از اعلام موضع صریح خودداری کرده است.

بیانیه مهم ترامپ
خبرگزاری رویترز به نقل از هوگن گیدلی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ ساعت نه صبح روز یکشنبه ۲۷ اکتبر (برابر با ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ) بیانیه مهمی را به اطلاع مردم خواهد رساند.
سخنگوی کاخ سفید اطلاعات بیشتری درباره مضمون سخنان ترامپ در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. دونالد ترامپ نیز در واپسین ساعات روز شنبه ۲۶ اکتبر با انتشار یک پست توییتری تنها به گفتن این موضوع بسنده کرده بود که: «یک چیز خیلی بزرگ همین الان اتفاق افتاده است.»
خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشته است که در صورت صحت داشتن خبر کشته شدن بغدادی، ترامپ می‌تواند بخشی از انتقادها را خنثی کرده و از نگرانی‌های برآمده از عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه بکاهد. ترامپ روز یکشنبه این خبر مهم را از درون سالن دیپلماتیک کاخ سفید اعلام خواهد کرد. این سالن دقیقا همان محلی است که او هفته گذشته از آن مکان خبر تمدید آتش‌بس بین ترکیه و کردها و همچنین توقف عملیات نظامی ترکیه را اعلام کرده بود. اخبار نهادهای نظامی و امنیتی حکایت از آن داشت که ابوبکر بغدادی در نقطه‌ای بین مرز عراق و سوریه مخفی شده است. روز ۱۶ سپتامبر، رسانه‌های وابسته به داعش یک پیام صوتی نیم‌ساعته منتشر کرده و مدعی شده بودند که پیام بغدادی به نیروهای وابسته به داعش است.

پنتاگون: جسد ابوبکر البغدادی نزد نیروهای آمریکایی است
یک مقام بلندپایه پنتاگون «وزارت دفاع آمریکا» با اعلام کشته شدن رهبر گروه دوله‌الاسلامی «داعش» توسط کماندوهای آمریکایی به شبکه «الحره» گفت: عملیات توسط تیم ویژه وابسته به «Navy Seal» علیه تجمعی وابسته به داعش در شمال سوریه انجام شد. در جریان عملیات، شماری از سران داعش از جمله البغدادی کشته شدند. بعد از آنکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از محل البغدادی مطمئن شدند، عملیات آغاز شد. جسد البغدادی در اختیار (آمریکا) قرار گرفته است. آزمایش دی.ان.ای انجام شده و ثابت می‌کند او البغدادی است.

یک مقام نظامی ارتش آمریکا به نیوزویک گفته است٬ فکر می‌کنم ابوبکر البغدادی کشته شده است و این مساله در حال بررسی و تایید هویت است تا مشخص شود فرد کشته شده خود اوست. دونالد ترامپ هم بامداد یکشنبه در گفت‌وگویی زنده این موضوع را اعلام می‌کند. شبکه سی ان ان نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون گفته است، نیروهای ویژه آمریکایی ابوبکر البغدادی را هدف قرار داده‌اند.
یک منبع دفاعی هم به فاکس نیوز گفته است، نظامیان آمریکایی معتقدند ابوبکر البغدادی در عملیات نیروهای آمریکایی کشته شده است. سایت «دفنس وان» هم به نقل از منابع مطلع نوشته است، ابوبکر البغدادی قبل از دستگیری جلیقه انتحاری خود را منفجر کرده است.
گروه داعش در تابستان سال ۱۳۹۴ توانست بخش های وسیعی از سوریه و شمال و غرب عراق را به تصرف خود در بیاورد. ابوبکر البغدادی پنج سال پیش در مسجدی در موصل عراق خلافت خود را اعلام کرد و تصاویر ویدئویی از این مراسم منتشر شد. این گروه در پنج سال اخیر هزاران تن را در عراق، سوریه و برخی دیگر از کشورها به قتل رساند و همچنین هزاران تن را به اسارت و بردگی جنسی گرفت و آثار فرهنگی را تخریب کرد.

اولین تصاویر از خودروی منهدم شده رهبر داعش
 روستای «باریشا» در شمال سوریه؛ مکانی که گفته می‌شود ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش هدف موشک‌های آمریکایی قرار گرفته و کشته شده است. طبق گزارش‌ها، در عملیات آمریکا در ادلب سوریه، مسئول داعش در موصل و پدر همسر البغدادی و نیز ایوب الزاوی، محافظ شخصی ابوبکر البغدادی (رهبر داعش) کشته شد.