به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۶:۲۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۹۳۲۷
دفاعیه شگفت انگیز رئیس بی اطلاع

هفتصد میلیون تومان پول خرد، گم شده!

گروه ورزشی: کفاشیان با این توجیه که دیشب در برنامه نود و مقابل چشم بهت‌زده میلیون‌ها آدم اتفاق افتاد بر بی‌انضباطی شدید مالی سازمان متبوعش صحه گذاشت.
هفتصد میلیون تومان پول خرد، گم شده!
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از مجمع روز گذشته کمی بعد از ساعت طبیعی خوابش از طریق تلفن در برنامه نود حاضر شد و به سوالات عادل فردوسی‌پور و میهمان برنامه جواب داد. یکی از نکات بسیار مهم در مجمع روز گذشته عدم مغایرت اعدادی بود که در برشور مالی فدراسیون منتشر شده بود در این برشور که با بی‌سلیقگی هر چه تمام‌تر و در سردستی‌ترین شکل ممکن به انتشار سپرده شده بود عدد هزینه‌های احتمالی فدراسیون که در 3 جدول مختلف به چاپ رسیده بود با هم نمی‌خواند. همانطور که می‌بینید این رقم که از سوی فدراسیون فوتبال بالاتر از 86 میلیاد و 700 میلیون تومان تخمین زده شده است در یکی از ردیف‌ها (صفحه ما قبل آخر) در جمع ستونی عددی پایین‌تر را نشان می‌دهد که این عدد با کسر 700 میلیون 86 میلیارد و خرده‌ای تومان است.

آنچه مسلم است با توجه به تکرار عدد 86 میلیارد و 700 میلیون تومان در جمع‌بندی نهایی این کاهش ناگهانی به دلیل اشتباه صفحه‌بند و مسئول منتشر کننده برشور به وجود آمده و یک اشتباه سازمانی نیست. از آنجایی که این اعداد با بی‌حوصلگی فرد مسئول انتشار برشور مبنای ریالی یا تومانی نامشخصی دارد و البته بدون سلیقه زیر هم جمع‌بندی شده‌‌اند احتمالا در محاسبه نهایی 700 میلیون مورد نظر جا افتاده.

اما در این زمینه دو نکته مهم وجود دارد:
‌1. اول اینکه، هیچ نظارت کیفی، ویراستاری و محتوایی روی برشور یاد شده انجام نپذیرفته است و چیزی به عنوان سند تقدیم اعضای مجمع شده که همه را به اشتباه می‌اندازد.

2. ظاهرا اعداد منتشره در برشور سردستی و تخمینی هستند و بر مبنای مخارج سال گذشته و تورم به صورت حدودی داخل برشور جای گرفته‌اند.

با این دو اشتباه نتیجه چیزی جز اعتراض اعضای مجمع نبود اما بدتر از این وقتی اتفاق می‌افتد که علی کفاشیان در مصاحبه با برنامه نود درباره دلایل اختلاف 700 میلیون تومانی در مورد دو رقم می‌گوید: اعداد در فدراسیون فوتبال بسیار بالاست و 700 میلیون تومان برای ما پول خرد است که این توجیه عجیب‌ترین و غیرمسئولانه‌ترین توضیحی است که می‌شود آن را از یک رئیس عالی رتبه که اتفاقا سوابق مالی مفصلی هم دارد شنید. کفاشیان با این توجیه که دیشب در برنامه نود و مقابل چشم بهت‌زده میلیون‌ها آدم اتفاق افتاد بر بی‌انضباطی شدید مالی سازمان متبوعش صحه گذاشت.

در واقع آنچه که ما از کفاشیان دیدیم این است که او رئیس فدراسیونی است که گم شدن 700 میلیون تومان در آن چیز چندان مهمی نیست چون اعداد و ارقام کلی در فدراسیون خیلی بالاست و به حدود 90 میلیارد تومان در سال می‌رسد و اگر بخواهیم این نکته را تامین بدهیم اولین نتیجه‌گیری این است که لابد بانک‌ها هم زبانمان لال در اختلاص هم آزادند، چرا که ممکن است گردش مالی آنها در یک روز بالای چند میلیارد تومان باشد.

اینکه اوضاع آشفته فوتبال چقدر به این نگاه فراخ و بی‌خیال کفاشیان مربوط است یک سوال است و اینکه آیا واقعا این فدراسیون، فدراسیونی است که گم شدن 700 میلیون تومان در آن چیز مهمی نیست سوال دیگر. آیا همه خوابیم یا خودمان را به خواب زده‌ایم. خیلی عجیب است بدن این فوتبال دیگر حس ندارد حتی به اخباری مهم و باورنکردنی از این دست.
مرجع : گل

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۹:۳۴
تو مملکتی که میلیارد دلاری توش گم میشه واقعا این پولا خرد به حساب میاد....!!!؟
راستی موقع خوندن این حسابا کفاشیان اون خنده های همیشگیشو نمیکرد انگار ناراحت بود.!؟.... (157585)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۹:۴۹
باورکنیدهمه مصیبت مادرفوتبال زیرسراین آقاست.نمیدونم پشتش به کی گرمه که ازجاش تکون نمیخوره؟معلومه درچنین حالتی به 700000000تومن میگه خرده حساب. (157606)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۵۰
من با این پول خورد می تونم هم خونه هم ماشین و هم خیلیییییییییییییییییییی چیزها تهیه کنم . (157761)