به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۹۵۰۸

درخواست مالکی از اوباما براي کمک نظامي

گروه بين الملل: نخست‌وزیر عراق در صدد است در دبدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید برای مبارزه با تهدیدات القاعده درخواست کمک نظامی از واشنگتن کند.
درخواست مالکی از اوباما براي کمک نظامي
 در آستانه دیدار «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است روز جمعه هفته جاری در کاخ سفید صورت گیرد، عراق در صدد است از واشنگتن درخواست کمک نظامی کند. بر اساس این گزارش، این کمک نظامی شامل تسلیحات، آموزش نظامی و نیروی انسانی برای کمک به مبارزه با شورش‌ القاعده می‌‌شود.

«لوکمن فیلی» سفیر عراق در آمریکا ما می‌دانیم که چالش‌های زیادی داریم تا قابلیت‌های خود را به حد استاندارد ارتقا دهیم. در حال حاضر چنین قابلیت‌هایی نداریم. ما باید سرعت خود را برای رویارویی با آن تهدیدات به صورت جدی‌تر افزایش دهیم. ما به حمایت و کمک نیاز داریم. فیلی احتمال درخواست از آمریکا برای اعزام نیروهای ویژه نظامی یا مشاوران سیا به عراق برای کمک به آموزش و یاری رساندن به سربازان عراقی را غیرمحتمل ندانست. آمریکا در دسامبر 2011، تقریباً تمامی نظامیان خود را از عراق خارج کرد زیر بغداد حاضر نشد توافقنامه امنیتی جدید برای تمدید امنیت قانونی نیروهای آمریکایی که اجازه می‌داد نظامیان بیشتری در عراق باقی بمانند را امضا کند. سفیر عراق در آمریکا ادامه داد که اگر واشنگتن به ارائه سلاح یا دیگر کمک‌های فوری به عراق متعهد نباشد برای چنین کمک‌هایی از دیگر کشورها درخواست می‌کنیم. یکی از مقامات دولت اوباما روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات آمریکایی برنامه‌ای برای اعزام مربی به عراق ندارند و بغداد از آنها چنین درخواستی نکرده است.
مرجع : ايسنا